Gå til innhold

hvor mye bruker dere på mat i uka/måneden?

Anbefalte innlegg

Det er rart hvordan man greier å innrette forbruket etter økonomien. Det meste går når man må :)

Det gjør det, jeg hadde lenge nesten tre tusen igjen etterat alle regningene var betalt og det skulle gå til mat, klær og bil til tre unger og meg. Bare medisiner kostet to tusen i mnd og det fikk man ikke dekket den gangen, men de ble regnet i utgiftsposten og ikke i matposten altså ;o) Og bilen var ikke billig for den begynte å bli 10 år gammel og kostet endel i verkstedutgifter og bensin.

Jeg vil ikke tilbake dit altså.

Fortsetter under...

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• Spenol(1)

11

• Lillemus

7

• candyqueen_83

6

Det gjør det, jeg hadde lenge nesten tre tusen igjen etterat alle regningene var betalt og det skulle gå til mat, klær og bil til tre unger og meg. Bare medisiner kostet to tusen i mnd og det fikk man ikke dekket den gangen, men de ble regnet i utgiftsposten og ikke i matposten altså ;o) Og bilen var ikke billig for den begynte å bli 10 år gammel og kostet endel i verkstedutgifter og bensin.

''Det gjør det, jeg hadde lenge nesten tre tusen igjen etterat alle regningene var betalt og det skulle gå til mat, klær og bil til tre unger og meg. Jeg vil ikke tilbake dit altså.''

Det var ikke mye. Jeg er kjempeimponert over de som får det til å gå rundt på så lite penger.

''Det gjør det, jeg hadde lenge nesten tre tusen igjen etterat alle regningene var betalt og det skulle gå til mat, klær og bil til tre unger og meg. Jeg vil ikke tilbake dit altså.''

Det var ikke mye. Jeg er kjempeimponert over de som får det til å gå rundt på så lite penger.

Det går an og da har man ikke råd til kyllingfilet og laks, det blir pølser, lungemos, fiskepinner og suppeposer. Men man kan gjøre det beste ut av det og prøve å få gjøre det sunt likevel med billige grønnsaker som bønner, gulrot og løk.

Skjønner ikke at du greide det.... :(

Skjønner ikke at du greide det.... :(

Jeg hadde ikke noe valg da, man har jo gjerne ikke det.

Men det er mange som har det slik her jeg bor og mange unger som vokser opp i det jeg kaller fattige familier og det er gjerne enslige mødre som sliter mest og da fordi husleiene er så høye. Og de som har det verst kan jo heller ikke flytte da de ofte har kommunale leiligheter og man må ha bodd i en kommune i tre år før man ev får lov til å søke og så blir man tildelt en leilighet og den kan gjerne være her eller på et billigere sted i Oslo.

Tenk deg hvis du alene hadde hatt 12-14000 i husleie for en tre romsleilighet + andre utgifter og bil og kanskje 640 kr i bidrag pr barn.

Jeg er så glad jeg bor i en nedbetalt leilighet som er min og ikke leier, det har virkelig reddet meg mange ganger selv om jeg slet veldig noen år for å klare og betale avdrag og renter på lånet mitt. Jeg har lånt på leiligheten min to ganger fordi jeg ikke klarte meg med penger så den er jo en sikkerhet.

Men det er mange som har det slik her jeg bor og mange unger som vokser opp i det jeg kaller fattige familier og det er gjerne enslige mødre som sliter mest og da fordi husleiene er så høye. Og de som har det verst kan jo heller ikke flytte da de ofte har kommunale leiligheter og man må ha bodd i en kommune i tre år før man ev får lov til å søke og så blir man tildelt en leilighet og den kan gjerne være her eller på et billigere sted i Oslo.

Tenk deg hvis du alene hadde hatt 12-14000 i husleie for en tre romsleilighet + andre utgifter og bil og kanskje 640 kr i bidrag pr barn.

Jeg er så glad jeg bor i en nedbetalt leilighet som er min og ikke leier, det har virkelig reddet meg mange ganger selv om jeg slet veldig noen år for å klare og betale avdrag og renter på lånet mitt. Jeg har lånt på leiligheten min to ganger fordi jeg ikke klarte meg med penger så den er jo en sikkerhet.

Ja, jeg skjønner at jeg ikke kan klage;)

Godt du har den sikkerheten leiligheten din gir deg:)

Annonse

Gjest segunda

Jeg legger salat i en fuktig plastpose og har den i mange dager... salat spises som regel hver dag, enten til middagen eller på brødskiva... Jeg tror at dersom man tenker smart mht matlagingen, så sparer man enormt mye.

Ja det gjør alle dolhusmødre. Tenker smart og spiser sunt.

Gjest segunda

De gjør vel som andre regner jeg med å bruker paprika og agurker på brødskive eller i matlaging, salat hode går som kjent å bruke til annet enn en salatbolle. Jeg må være ufattelig treg for jeg begriper ikke hva du sier.

Jeg føler ingen plikt til å forklare meg nærmere, men hvis dette interesser deg så kan du lete etter opplysninger om forskjell på alene husholdninger og andre husholdninger.

Ja det gjør alle dolhusmødre. Tenker smart og spiser sunt.

Hæ? Tråkka jeg på en øm tå? ;)

Jeg synes sunn mat smaker best, men det er ikke alltid ungene er enige i det. Er ungene hjemme spiser vi like gjerne pannekaker og pølser som sunnere varianter. Er jeg alene hjemme foretrekker jeg sunne middager fordi jeg liker dem best, de er kjappere å lage, samt at det ikke koster mer enn usunne middager.

Gjest segunda

Hæ? Tråkka jeg på en øm tå? ;)

Jeg synes sunn mat smaker best, men det er ikke alltid ungene er enige i det. Er ungene hjemme spiser vi like gjerne pannekaker og pølser som sunnere varianter. Er jeg alene hjemme foretrekker jeg sunne middager fordi jeg liker dem best, de er kjappere å lage, samt at det ikke koster mer enn usunne middager.

Nei du tråkket ikke på noenting. Diskusjonen handler ikke om matoppskrifter eller private matvaner. Det er vanlig på dol og begynne å komme med beskrivelser av seg selv. Har du noen grunn til å tro at jeg ikke spiser økonomisk og sunt?

Nei du tråkket ikke på noenting. Diskusjonen handler ikke om matoppskrifter eller private matvaner. Det er vanlig på dol og begynne å komme med beskrivelser av seg selv. Har du noen grunn til å tro at jeg ikke spiser økonomisk og sunt?

Huff.... tror du mistolker meg noe enormt nå.... Jeg prøvde bare å forklare hvordan jeg kunne greie å spise god mat uten å måtte kaste matrester - dvs. spise økonomisk og spare penger selv om jeg spiser alene. Dine matvaner vet jeg absolutt ingenting og de interesserer meg heller ikke.. diskusjonen gikk på at dumme meg ikke skjønner at det ikke er billigere å være en voksen enn en voksen+flere barn i en husholdning - og jeg forklarte at jeg bruker langt mindre på mat og husholdningsartikler når jeg er alene enn når barna er hjemme. Dette kan selvsagt ha sammenheng med hva man kjøper inn av mat osv.

Gjest segunda

Huff.... tror du mistolker meg noe enormt nå.... Jeg prøvde bare å forklare hvordan jeg kunne greie å spise god mat uten å måtte kaste matrester - dvs. spise økonomisk og spare penger selv om jeg spiser alene. Dine matvaner vet jeg absolutt ingenting og de interesserer meg heller ikke.. diskusjonen gikk på at dumme meg ikke skjønner at det ikke er billigere å være en voksen enn en voksen+flere barn i en husholdning - og jeg forklarte at jeg bruker langt mindre på mat og husholdningsartikler når jeg er alene enn når barna er hjemme. Dette kan selvsagt ha sammenheng med hva man kjøper inn av mat osv.

Når jeg snakker om alene husholdninger så snakker jeg ikke om de som er alene innimellom. Det er STOR forskjell på det og å drive alene husholdning.

Det interesser meg ikke heller hva du spiser når du engang iblant er alene og hva det koster. Det har ikke sammenheng med det jeg diskuterer. Siden du ikke forstår det og ikke har kunnskap om det så avslutter jeg diskusjonen. Hvis du vil finne mer ut om dette kan du lete hos Foreningen for enslige eller Statistisk sentralbyrå.

Ja, jeg skjønner at jeg ikke kan klage;)

Godt du har den sikkerheten leiligheten din gir deg:)

Jeg har mye bedre råd nå, jeg har bare en boende hjemme nå og det er stor forskjell så jeg klager ikke nå jeg. Men noen ganger tror jeg at folk på dol ikke vet at det finnes virkelig fattige mennesker i Norge. Er det bare vi som bor her som ser slike folk

Selvfølgelig har vi det bedre enn mange folk i uland, men hvis vi tar forskjellen på fattig og rik her i Norge så er den stor.

Annonse

Jeg har mye bedre råd nå, jeg har bare en boende hjemme nå og det er stor forskjell så jeg klager ikke nå jeg. Men noen ganger tror jeg at folk på dol ikke vet at det finnes virkelig fattige mennesker i Norge. Er det bare vi som bor her som ser slike folk

Selvfølgelig har vi det bedre enn mange folk i uland, men hvis vi tar forskjellen på fattig og rik her i Norge så er den stor.

Trist at det fortsatt er fattigdom i Norge :/

Trist at det fortsatt er fattigdom i Norge :/

Det er en skam at folk sulter her i dette riket landet og at det ikke blir tatt alvorlig. Jeg ser Fattighuset på facebook og når de har matutdelinger, en av naboene mine går dit og får mat.

Gjest xbellax

Jeg føler ingen plikt til å forklare meg nærmere, men hvis dette interesser deg så kan du lete etter opplysninger om forskjell på alene husholdninger og andre husholdninger.

Tror nok jeg klarer å overleve med å ikke forstå hva du mener. Har bodd alene og har bodd med flere, brukte uten tvil langt mindre penger på matvarer per uken/måneden.

Gjest segunda

Tror nok jeg klarer å overleve med å ikke forstå hva du mener. Har bodd alene og har bodd med flere, brukte uten tvil langt mindre penger på matvarer per uken/måneden.

Aha du brukte uten tvil mye mindre på matvarer den gangen du bodde sammen med flere, men greier likevel ikke å forstå hva jeg mener. Interessant.

Gjest Nickløsheletiden

Det er forferdelige utleiepriser i Oslo, så jeg forstår at det må være kjempetøft for de som ikke får lån til å kjøpe egen leilighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...