Gå til innhold

Frekt å spørre?

Anbefalte innlegg

Gjest Nok med mitt

Ei vennene spurte for noen mnd siden om jeg kunne farve håret hennes. Jeg sa da at akkurat no har æ nok med jobb,barn,fritidsaktiviteter til barna,min trening og hus og hjem. Pluss at jeg har daglig hodepine og nakkesmerter. Da sa hun at det var greit og jeg kunne gjøre det senere når det passet meg. På Fredag måtte jeg kaste inn håndkle og sykemelde meg. Følte at hodepine ble verre og fikk beskjed om å hvile. I dag spurte venninnen min: kansje du har tid å farve håret mitt no som du er sykemeldt. Har ikke svart ennå for jeg har lyst å svare noe som kan hende sårer henne

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363437-frekt-%C3%A5-sp%C3%B8rre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke nødvenigvis

Hvis hun har hjelpt deg mer enn du har hjulpet henne så synes jeg ikke det var frekt at hun spurte. Litt vanskelig å svare på sprøsmålet ditt uten å vite det.

Selv blir jeg veldig irritert på personer som maser på hjelp når de ikke har hjulet meg tilbake. Hjelp må være gjensidig. En skal ikke utnytte sine venner. Noe annet er det om den ene tilbyr seg da teller det ikke.

Gjest Modern77

Bare si grunnen til at du er sykemeldt - og at du av samme grunn er for sliten til selv å farge hår. Hvorfor spør hun deg, er hun frisør? Klarer da farge håret selv, jeg farger mitt hele tiden selv :-) Striper gjør jeg og, ingen sak med hette.

Eller hun kan få seg en billig hårfarge og evnt klipp hos en lærling.

Gjest Modern77

Bare si grunnen til at du er sykemeldt - og at du av samme grunn er for sliten til selv å farge hår. Hvorfor spør hun deg, er hun frisør? Klarer da farge håret selv, jeg farger mitt hele tiden selv :-) Striper gjør jeg og, ingen sak med hette.

Eller hun kan få seg en billig hårfarge og evnt klipp hos en lærling.

mente er "du" frisør, ikke hun :-)

hei! jeg syns du burde si det du synes er best for deg akkurat nå, siden du er sykemeldt, og hun har jo sikkert flere venninner som kan gjøre det..

men hvis du tror det kan såre henne er det best du sier det på en pen måte og ikke bare lar ordene trille ut!

aldri bra å såre venner vettu ;]

Annonse

Er du venninna mi?

Nei, det er ikke frekt å spørre og det er klart du har lov til å si nei. Bare ikke gjør som min som ringer og sier hun skal komme og så kommer hun ikke likevel.

Og jeg trenger faktisk å få blekt håret og gjerne klippet det også. Og kjennner at jeg blir litt irritert fordi det tar så lang tid. Hun skulle egentlig ha gjort det før jul og det er ingen frisører her som gjør hjemmebesøk.

Gjest luftslott

Du svarer på en fin måte at du er sykemeldt pga smerter i nakke og skuldre, og dermed ikke kan farge håret hennes fordi det gjør vondt å løfte armene slik. Så ber du henne tenke over om hun har noen andre hun kan spørre, fordi du ikke kan si noe om hvor lenge du vil være plaget av dette. Dermed gjør du henne mindre avhengig av deg. Så kan du heller avslutte med at du ser frem til å ta en kaffe med henne en gang du føler deg bedre, så føler hun seg mindre avspist uten at du har lovet henne mer hjelp.

Er du venninna mi?

Nei, det er ikke frekt å spørre og det er klart du har lov til å si nei. Bare ikke gjør som min som ringer og sier hun skal komme og så kommer hun ikke likevel.

Og jeg trenger faktisk å få blekt håret og gjerne klippet det også. Og kjennner at jeg blir litt irritert fordi det tar så lang tid. Hun skulle egentlig ha gjort det før jul og det er ingen frisører her som gjør hjemmebesøk.

Kanskje jeg skal bli en hjemmebesøk-frisør i stedet for å gro fast i en salong? :)

Annonse

Da skriver du at du dessverre ble sykemeldt fordi du var utslitt og at du derfor må si nei til å hjelpe andre slik at du kan bli frisk igjen først..

Forøvrig begriper jeg ikke at folk ikke greier å farge håret sitt selv ... ;)

Men du har jo så kort hår så da er det jo lett. Har man skikkelig tykt hår og litt lenger enn ditt så er det vanskelig å få fordelt det bak. Det skal helst bli jevnt også og det er jo alltid litt lite farge i de flaskene i hvert fall for mitt hår.

Gjest segunda

Kan hun ikke farge det selv som tusenvis av andre gjør da... blir litt matt... du sier selvfølgelig at du er utslitt og har vondt og ikke orker det nå. Må få roen og få bort smertene... God bedring!

Jeg har prøvd å farge håret selv og blir aldri fornøyd. Pleier å gå til frisør og da gjerne i andre land enn Norge siden det er så vanvittig dyrt her.

Ja, det kunne du sikkert tjent penger på. På småsteder er det ofte slik at folk kan ringe til frisøren og de kommer hjem, men jeg tror ikke det finnes noe slikt i Oslo.

Nei det tror ikke jeg heller finnes. Syns jeg kan huske å ha hørt noe om det, men er ikke sikker...

Men du har jo så kort hår så da er det jo lett. Har man skikkelig tykt hår og litt lenger enn ditt så er det vanskelig å få fordelt det bak. Det skal helst bli jevnt også og det er jo alltid litt lite farge i de flaskene i hvert fall for mitt hår.

Datra på snart 14 har tykt, langt hår og skjønner heller ikke at det er så vanskelig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...