Gå til innhold

Frekt å spørre?

Anbefalte innlegg

Datra på snart 14 har tykt, langt hår og skjønner heller ikke at det er så vanskelig ;)

Folk som har tynt hår klarer ikke å få nok blekemiddel i håret mitt så det blir jevnt. Men jeg har ei venninne med akkurat samme hårtype som meg og vi pleier å gjøre det hverandre. De med tynt hår påstår at jeg må ha to pakker, men det holder i lange baner på både venninna mi og meg. Haha, jeg tror at de som er vant til å bare ha farge, blekemiddel i håret å gni inn, ikke skjønner at man må lage tusen skill i håret og så ha blekemiddelet i det som har vokst ut og så gni resten inn i det som er bleket fra før.

Jeg skjønner heller ikke at det er vanskelig, men det er vanskelig å gjøre det selv bak for hvis man ikke er forsiktig så bruker man for mye blekemiddel. Jeg har farget det selv mange ganger altså, den gangen det fantes min egen hårfarge i butikkene. Man kan også spørre seg om hvorfor alle rødfarger har blitt mørke og de aller fleste har lilla skjær og ikke oransje skjær

Fortsetter under...

Folk som har tynt hår klarer ikke å få nok blekemiddel i håret mitt så det blir jevnt. Men jeg har ei venninne med akkurat samme hårtype som meg og vi pleier å gjøre det hverandre. De med tynt hår påstår at jeg må ha to pakker, men det holder i lange baner på både venninna mi og meg. Haha, jeg tror at de som er vant til å bare ha farge, blekemiddel i håret å gni inn, ikke skjønner at man må lage tusen skill i håret og så ha blekemiddelet i det som har vokst ut og så gni resten inn i det som er bleket fra før.

Jeg skjønner heller ikke at det er vanskelig, men det er vanskelig å gjøre det selv bak for hvis man ikke er forsiktig så bruker man for mye blekemiddel. Jeg har farget det selv mange ganger altså, den gangen det fantes min egen hårfarge i butikkene. Man kan også spørre seg om hvorfor alle rødfarger har blitt mørke og de aller fleste har lilla skjær og ikke oransje skjær

Blekemiddel har jeg ikke erfaring med, men tror kanskje det er vanskeligere å gjøre alene, ja..

Selv kjøper jeg ren hårfarge (svart). Synes ofte de med komma (f.eks. 3,14) fort blir blasse...

Blekemiddel har jeg ikke erfaring med, men tror kanskje det er vanskeligere å gjøre alene, ja..

Selv kjøper jeg ren hårfarge (svart). Synes ofte de med komma (f.eks. 3,14) fort blir blasse...

Jeg har gitt opp å farge håret min egen farge, de har ikke hatt noe på butikken på mange år. Og det har alltid blitt mørkere enn det som vises på pakken eller på hårtusten.

Det er til og med vanskelig hos frisøren å få riktig farge. Men jeg har blitt ganske grå i vinter, jeg har ikke vært grå før, håret har bare vært blasst. Jeg er helt overrasket jeg, men nå har jeg vært syk i hele vinter men det var jeg jo i fjor og i forifjor også. Jeg blir sur ...

Jeg har gitt opp å farge håret min egen farge, de har ikke hatt noe på butikken på mange år. Og det har alltid blitt mørkere enn det som vises på pakken eller på hårtusten.

Det er til og med vanskelig hos frisøren å få riktig farge. Men jeg har blitt ganske grå i vinter, jeg har ikke vært grå før, håret har bare vært blasst. Jeg er helt overrasket jeg, men nå har jeg vært syk i hele vinter men det var jeg jo i fjor og i forifjor også. Jeg blir sur ...

Ikke moro når de små grå kommer... Prøvd å farge i en nyanse lysere enn din egen farge? Jeg har mørkebrunt hår og kommer nærmest egen hårfarge når jeg bruker lys brun. Bruker jeg brun blir håret nesten svart... Nå vil jeg ha det svart, så da kjøper jeg likegodt svart farge. Svart kler meg best..., men så har jeg en pappa som har svart hår fra naturens side og en mamma med mørkebrunt hår). En stund farga jeg det tilbake til mørkebrunt fordi jeg hørte det ikke var lurt å bruke svart når man runda 40 ;) Men jeg fikk stadig tilbakemeldinger om at jeg kledde best svart, så sånn får det vel være en stund til ;)

Annonse

Ikke moro når de små grå kommer... Prøvd å farge i en nyanse lysere enn din egen farge? Jeg har mørkebrunt hår og kommer nærmest egen hårfarge når jeg bruker lys brun. Bruker jeg brun blir håret nesten svart... Nå vil jeg ha det svart, så da kjøper jeg likegodt svart farge. Svart kler meg best..., men så har jeg en pappa som har svart hår fra naturens side og en mamma med mørkebrunt hår). En stund farga jeg det tilbake til mørkebrunt fordi jeg hørte det ikke var lurt å bruke svart når man runda 40 ;) Men jeg fikk stadig tilbakemeldinger om at jeg kledde best svart, så sånn får det vel være en stund til ;)

Det er jo det som ikke finnes. Jeg har vært innom flere parfymeri og det finnes ikke. I gamle dager brukte jeg gullblond, men da slo min egen rødfarge igjennom så det ble skikkelig rødt, men ganske lyst. Jeg kler virkelig ikke mørkere hår, enda jeg ikke har slik lys hud folk med rødt hår ofte har.

Du ser fargen på facebook, dattera til kusina mi har arvet fargen og hun er på flere bilder sammen med dattera mi

Gjest ikke nødvendigvis

Jeg hadde svart at det er en god grunn for at jeg er sykmeldt og at du har vondt ,og at du dessverre ikke orker å farge håret hennes. Hun var nå litt frekk synes jeg mot deg.

Men tenk om veninnen har stilt opp flere ganger for innsenderen og ikke fått noe tilbake? Da er det ikke frekt selv om hun har vondt i nakken. Jeg har hatt venner som aldri vare redde for å spørre om hjelp. De få gangene jeg spurte om hjelp så var det aldri snakk om å strekke seg litt.

Jeg kan skjønne at en kan kvi seg med å farge håret til en annen med nakkesmerter men det burde gå og hun bør absolutt si ja om hun "skylder" henne hjelp.

Det er jo det som ikke finnes. Jeg har vært innom flere parfymeri og det finnes ikke. I gamle dager brukte jeg gullblond, men da slo min egen rødfarge igjennom så det ble skikkelig rødt, men ganske lyst. Jeg kler virkelig ikke mørkere hår, enda jeg ikke har slik lys hud folk med rødt hår ofte har.

Du ser fargen på facebook, dattera til kusina mi har arvet fargen og hun er på flere bilder sammen med dattera mi

Vet ikke om infoen her kan være til noen hjelp? http://www.kicksbeauty.no/har/harfarge/hjemmefarging/

Du får unne deg en time hos Jan Thomas, så hadde du sikkert fått god hjelp ;)

Ja, det kunne du sikkert tjent penger på. På småsteder er det ofte slik at folk kan ringe til frisøren og de kommer hjem, men jeg tror ikke det finnes noe slikt i Oslo.

Kanskje dette kan være noe? http://www.gulesider.no/firma/aker-fris%C3%B8r-xpress:p10003042839

Det skal jeg huske på til neste år hvis jeg blir innestengt i 4,5 mnd. Nå gjelder det bare å finne en frisør uten trappetrinn og dør som er så bred at jeg kommer fram til vasken dvs ikke 40cm døråpning.

Gjest Hulderen

Du kunne bare sagt klart nei for to måneder siden da.

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4524211

Jeg tenkte det samme som deg, at dette sikkert er samme person. Har venninnen ventet på hjelp til hårfarging så lenge, så er hun jammen tolmodig!

Jeg syns det er på tide at trådstarter sier rett ut til venninnen at hun ikke vil hjelpe henne, i stedet for bare å utsette og utsette.

Det er da ikke frekt å spørre, det er jo en liten jobb, og kan være hyggeligå hjelpe til med mens man drikker kaffe og sladrer. Det er ufint av deg og ikke si klart fra "nei, det tror jeg ikke jeg har tid/overskudd til, du bør nok spørre noen andre" da hun sa: vi kan gjøre det når det passer deg". Ring nå å si at du ikke kan hjelpe henne, det er frekt å la være.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...