Gå til innhold

To kjønn, to køer

Anbefalte innlegg

megler Smekk

''Det var to lange køer, en for menn og en for kvinner, for å komme inn på Sentrum Scene lørdag ettermiddag. 1500 unge muslimer benket seg i salens mørke for å få ny kunnskap om islam.''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4096131.ece

Er ikke dette kjønnsdikriminering, noe venstresiden vanligvis er hysterisk opptatta av? Hvorfor så stille nå?

Hva om, for eksempel Frp, hadde praktisert det samme på sitt landsmøte? Da hadde nok mobben gått amokk utenfor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363441-to-kj%C3%B8nn-to-k%C3%B8er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Er ikke dette kjønnsdikriminering, noe venstresiden vanligvis er hysterisk opptatta av?''

For meg er det i høyeste grad diskriminering, men majoriteten av deltakerne opplevde det nok ikke slik. Det er avgjørende her.

Og ærlig talt: Ja, jeg syns det nedstemmende.

''Er ikke dette kjønnsdikriminering, noe venstresiden vanligvis er hysterisk opptatta av?''

For meg er det i høyeste grad diskriminering, men majoriteten av deltakerne opplevde det nok ikke slik. Det er avgjørende her.

Og ærlig talt: Ja, jeg syns det nedstemmende.

Enig i at det er nedstemmende, men skal man nekte dem å gjøre det?

Skal man si "dere får ikke tro på noe annet enn det vi tror på"?

Annonse

Kunnskapen om middelalderens mørke starter allerede på gårdsplassen utenfor. Slik sett nokså informativt.

Skjønt middelalderen blir feil. Vi hadde kommet lenger i utvikling på 1400-tallet.

Nåja, svært mange av oss stilte i køer for gutter for sløyd, og jenter for håndarbeid, på skolen.

Og så gamel er jeg ikke!

Gjest Nord og ned.

Når man skal på offentlig toalett her i Norge er det da også svært ofte to kjønn og to køer. Dvs det er veldog ofte bare en kø, inn på jentedoen, mens det sjelden er kø inn på guttedoen. Diskriminerende?

Imponerende paralell! en ny Einstein?

megler Smekk

Når man skal på offentlig toalett her i Norge er det da også svært ofte to kjønn og to køer. Dvs det er veldog ofte bare en kø, inn på jentedoen, mens det sjelden er kø inn på guttedoen. Diskriminerende?

Vel, uni-toalett blir nå stadig mer vanlig.

Enig i at det er nedstemmende, men skal man nekte dem å gjøre det?

Skal man si "dere får ikke tro på noe annet enn det vi tror på"?

Nei, absloltt ikke! Personlig syns jeg det er litt trist, men så lenge ingen parter føler seg krenka, må selvfølelig alle kunne handle etter egen tro.

Annonse

megler Smekk

Nei, absloltt ikke! Personlig syns jeg det er litt trist, men så lenge ingen parter føler seg krenka, må selvfølelig alle kunne handle etter egen tro.

Så generelt sett er du for at folk kan få gjøre som de vil så lenge det skjer frivillig og ingen blir krenket?

Gjest segunda

Og dte synes du tydligvis er fint, og noe som bør tilbake.

Ja, deg om det.

Jeg synes at det har mye for seg. Jeg synes synd på jentene som må ha gym med guttene slik de oppfører seg noen ganger. Det er også synd på guttene som må dempes ned pga. jentene.

Jeg skulle gjerne delt klasser etter kjønn i noen timer. Det er da ingen som reagerer på at fotballlandslagene er delt etter kjønn.

Gjest Nord og ned.

Jeg synes at det har mye for seg. Jeg synes synd på jentene som må ha gym med guttene slik de oppfører seg noen ganger. Det er også synd på guttene som må dempes ned pga. jentene.

Jeg skulle gjerne delt klasser etter kjønn i noen timer. Det er da ingen som reagerer på at fotballlandslagene er delt etter kjønn.

All idrett er kjønnsdelt av hensyn til ulike fysiske forutsetninger, som gir menn et stort konkurransefortrinn.

Å sammenligne det med islamistenes grove kvinneundertrykking er absurd.

Så generelt sett er du for at folk kan få gjøre som de vil så lenge det skjer frivillig og ingen blir krenket?

Ja, egentlig. Nå uttalte jeg meg i forhold til religion, men jeg meiner at så lenge man holder seg innenfor lovverket og ikke krenker andre er det greit. Hmm, fikk litt assosiasjoner til Kardemomme-loven nå, men jeg står for det ;)

megler Smekk

'' Det er da ingen som reagerer på at fotballlandslagene er delt etter kjønn.''

Dette er jo eneste muligheten for å holde liv i kvinneforballen. Hvis man da ikke ønsker felleslag med 50% innkvoterte kvinner.

Gjest segunda

All idrett er kjønnsdelt av hensyn til ulike fysiske forutsetninger, som gir menn et stort konkurransefortrinn.

Å sammenligne det med islamistenes grove kvinneundertrykking er absurd.

Det var ikke islam som jeg svarte på, men hensikten med å dele etter kjønn i skolen. Jeg synes vi har gått for langt i undervise kjønn sammen i den norske skolen, nettopp på grunn av ulike forutsetninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...