Gå til innhold

To kjønn, to køer

Anbefalte innlegg

Gjest Jacoba

Hvorvidt det er diskriminering i bildet kommer jo an på hva formålet med ulike køer var. Sto de i ulike køer fordi de skulle sitte ulike steder? Og at kvinnenes sitteplasser var dårligere enn mennenes? I så fall er det diskriminering på gang.

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Det var ikke islam som jeg svarte på, men hensikten med å dele etter kjønn i skolen. Jeg synes vi har gått for langt i undervise kjønn sammen i den norske skolen, nettopp på grunn av ulike forutsetninger.

Det må du ha lov til å mene, men er i tillegg til at det ikke praktiseres en annen debatt med et annet utgangspunkt.

Gjest segunda

'' Det er da ingen som reagerer på at fotballlandslagene er delt etter kjønn.''

Dette er jo eneste muligheten for å holde liv i kvinneforballen. Hvis man da ikke ønsker felleslag med 50% innkvoterte kvinner.

Ja og det er helt greit. Det er ulike forutsetninger for kjønnene, og det er feil slik det er nå på skolen når det ikke blir tatt hensyn til det.

Gjest Nord og ned.

Ja og det er helt greit. Det er ulike forutsetninger for kjønnene, og det er feil slik det er nå på skolen når det ikke blir tatt hensyn til det.

Forutsetninegr for å gjøre det godt på skolen følger ikke kjønn. Hva er det du egentlig mener med dette?

megler Smekk

Ja, egentlig. Nå uttalte jeg meg i forhold til religion, men jeg meiner at så lenge man holder seg innenfor lovverket og ikke krenker andre er det greit. Hmm, fikk litt assosiasjoner til Kardemomme-loven nå, men jeg står for det ;)

Godt. Da regner jeg med at du er for stripping også da.

megler Smekk

Hvorvidt det er diskriminering i bildet kommer jo an på hva formålet med ulike køer var. Sto de i ulike køer fordi de skulle sitte ulike steder? Og at kvinnenes sitteplasser var dårligere enn mennenes? I så fall er det diskriminering på gang.

''Sto de i ulike køer fordi de skulle sitte ulike steder?''

Selvfølgelig. Litt merkelig hvis det var slik at de ikke kunne stå i kø sammen, men fint kunne sitte sammen.

'' Og at kvinnenes sitteplasser var dårligere enn mennenes? ''

Mennene har selvfølgelig de beste plassene. Kvinnene må enten sitte på et bakrom, eller bak et forheng.

Annonse

Gjest Jacoba

''Sto de i ulike køer fordi de skulle sitte ulike steder?''

Selvfølgelig. Litt merkelig hvis det var slik at de ikke kunne stå i kø sammen, men fint kunne sitte sammen.

'' Og at kvinnenes sitteplasser var dårligere enn mennenes? ''

Mennene har selvfølgelig de beste plassene. Kvinnene må enten sitte på et bakrom, eller bak et forheng.

''Og at kvinnenes sitteplasser var dårligere enn mennenes?

Mennene har selvfølgelig de beste plassene. Kvinnene må enten sitte på et bakrom, eller bak et forheng''

Bakrom eller forheng, hvordan vet du dette?

''Og at kvinnenes sitteplasser var dårligere enn mennenes?

Mennene har selvfølgelig de beste plassene. Kvinnene må enten sitte på et bakrom, eller bak et forheng''

Bakrom eller forheng, hvordan vet du dette?

Hvis det var et religiøst møte så har vel megler Smekk rett, da er det nok som i moskeen.

Annonse

megler Smekk

Det var ikke islam som jeg svarte på, men hensikten med å dele etter kjønn i skolen. Jeg synes vi har gått for langt i undervise kjønn sammen i den norske skolen, nettopp på grunn av ulike forutsetninger.

''Jeg synes vi har gått for langt i undervise kjønn sammen i den norske skolen, nettopp på grunn av ulike forutsetninger''

Bortsett fra i gym, så skjønner jeg ikke hva slags forutsetninger du snakker om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...