Gå til innhold

Hvor mye bruker dere enslige på mat?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

Er det noen som har alene husholdning som vet hvor mye penger dere bruker til mat? Hvor ofte spiser dere på kafeer og restauranter?

Jeg er litt i tvil om jeg skal sammenligne meg med unge mennesker som bor alene siden jeg har to barn som har flyttet hjemmefra, men kommer ofte innom og spiser. Samtidig så har jeg de samme problemene som andre enslige at det er prismessig ugunstig å drive en husholdning for en person. Jeg merker stor forskjell fra den gangen vi var en familie på fire.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363455-hvor-mye-bruker-dere-enslige-p%C3%A5-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest matmat

Det var lite. Har du foreldre som du reiser til innimellom?

Det er kanskje litt lite? Jeg spiser sunt, men ikke særlig variert. Foreldrene mine bor 50 mil unna, så det er ikke et sted jeg stikker innom for en matbit i hverdagen for å si det sånn. Men det skal sies at hadde jeg hatt mer penger hadde jeg brukt mer penger, jeg har bare ikke noe valg, og det meste går når man bare må. :)

jeg tror jeg bruker sånn ca 600kr i uka på mat. Før bodde jeg rett ved siden av Kiwi og det gjorde at budsjettet ble større. Det er alfor mange fristelser der. Nå betaler jeg mere i leie og må tenke over hvor mye jeg skal bruke hver dag.

Jeg er ofte på kafe og liknende med venner. Det skjer også ofte at vi spleier å kjøpe inn mat til venninnekvelder. Men det kommer utenom de 600kr jeg bruker i uka. Forrige lørdag var vi på indisk restaurant. Middagen uten dessert kostet i underkant av 200kr.

Siden jeg har en del allergier så er det en del mat jeg dropper.

Annonse

Gjest segunda

Det er kanskje litt lite? Jeg spiser sunt, men ikke særlig variert. Foreldrene mine bor 50 mil unna, så det er ikke et sted jeg stikker innom for en matbit i hverdagen for å si det sånn. Men det skal sies at hadde jeg hatt mer penger hadde jeg brukt mer penger, jeg har bare ikke noe valg, og det meste går når man bare må. :)

Jeg forstår at man kan bruke så lite, men jeg ville ikke greid det i min alder for å si det sånt. Gjorde det kanskje i ungdomstida.

Jeg vet at min datter lever billig, og hun bor ikke i nærheten av meg. Hun kommer likevel hjem i ferier og da lager vi mye god mat (som jeg selvfølgelig betaler;-)

Gjest matmat

300 hørtes lite ut. Bruker du mye mat fra fryseren da eller?

Jeg har heldigvis stor fryseboks, og nærmeste matbutikk er rema 1000. Problemet er at jeg fyller fryseren, men får aldri brukt det..Det er vel ganske typisk. Men jeg er opptatt av kalorier, så jeg kan fint spise to bokser hermetisk sopp til middag en dag, så er jeg fornøyd, jeg.

Jeg har heldigvis stor fryseboks, og nærmeste matbutikk er rema 1000. Problemet er at jeg fyller fryseren, men får aldri brukt det..Det er vel ganske typisk. Men jeg er opptatt av kalorier, så jeg kan fint spise to bokser hermetisk sopp til middag en dag, så er jeg fornøyd, jeg.

Sånn er det her også. Fryseren er full, men klarer aldri å bruke noe av det.

Bare sopp til middag hørtes ikke mye fristende ut... :P

Gjest matmat

Sånn er det her også. Fryseren er full, men klarer aldri å bruke noe av det.

Bare sopp til middag hørtes ikke mye fristende ut... :P

Nå ble jeg faktisk inspirert og tok ut middag fra fryseren til i kveld! Og nei, bare sopp er jo kjedelig, men sånn innimellom er det helt ok for meg med en sånn type "middag", så det hjelper jo på det lave forbruket mitt.

Nå ble jeg faktisk inspirert og tok ut middag fra fryseren til i kveld! Og nei, bare sopp er jo kjedelig, men sånn innimellom er det helt ok for meg med en sånn type "middag", så det hjelper jo på det lave forbruket mitt.

Hehe:) Hva blir det til kvelds da? :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...