Gå til innhold

Føler meg frekk nå

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Vrang

Vi har trampoline. Regelen er at bare de vi kjenner får hoppe, i tillegg må foreldrene til de som vi godkjenner (les: kompiser av våre barn), signere på at vi som eiere fraskriver oss ansvaret ved uhell. Foreldre til de minste barna, må selv passe sine barn på trampolina (jeg gidder ikke å være barnevakt).

Nå er det slik, at en innpåsliten frekkas som går i 8. klasse, står å forteller ungene at jeg "tenker feil". Han mener oppriktig at han kan hoppe her når det passer ham.

Nei sier jeg. Han får ikke hoppe i det hele tatt. Jeg kjenner ikke ham, ei heller hans foreldre. Han ønsker å være med mine gutter, som går i 3. og 5. Jeg sier at han kan finner seg kompiser på sin egen alder.

Nå begynner det å synke inn at mine regler gjelder på min eiendom, og at trampolina er min, bare min, og at jeg bestemmer hvem som får leke på den.

Da sier han at jeg kan snakke med foreldrene på mobilen hans. Glem det, sier jeg. Jeg er ikke interessert. (han har allerede vært sylfrekk i dag). Tilslutt sa jeg at han ikke får hoppe her uansett.

Men selv om jeg følte meg frekk, så vet jeg at jeg blir mest fornøyd med at han holder seg unna.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363500-f%C3%B8ler-meg-frekk-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

14

• EnolaGay

8

• tonie

7

• Angustia

6

Mest aktive i denne tråden

Kontrakter og utpsyking av en åttendeklassing.

Det er unge dine det går utover. Det er de som hører hva andre sier om deres mor, og noe sier meg at selv voksne ler av dette trampolinevannviddet.

''Det er unge dine det går utover. Det er de som hører hva andre sier om deres mor, og noe sier meg at selv voksne ler av dette trampolinevannviddet.''

Kunne ikke sagt meg mer enig.

Gjest Tatjana

I motsetning til de andre som har svart forstår jeg deg litt. Jeg har selv stått og jaget vekk unger fra hagen som hverken jeg eller mine barn kjente. Mye eldre barn som slett ikke kom for å leke med mine barn, men for å bruke vår trampoline slik det passet dem. Vi fikk trampoline tidlig, det var ikke så mange andre i nabolaget som hadde og hvis jeg hadde sluppet det løs hadde den nok blitt ødelagt før mine barn hadde fått brukt den.

En velforening like ved kjøpte en trampoline og satte opp på lekeplassen en stund etter at vi fikk vår. Den knakk fordi det var altfor mange store barn som hoppet samtidig. Godt det var trampolina som ble ødelagt og ikke et barn som ble skadet...

Jeg syns likevel det er i strengeste laget med skriftlig kontrakt hvor dere fraskriver dere ethvert ansvar, og at foreldre selv må komme og passe sine barn når de er hos dere. Den var litt drøy, syns jeg. Jeg hadde ikke gått så langt.

Annonse

Gjest Fru Vrang

Kontrakter og utpsyking av en åttendeklassing.

Det er unge dine det går utover. Det er de som hører hva andre sier om deres mor, og noe sier meg at selv voksne ler av dette trampolinevannviddet.

Det er mulig at jeg selger trampolinen. Jeg orker ikke å ha 30 masende barn i hagen hver dag. Det sier seg selv at vi må ha regler. Max 3 unger samtidig. Hvorfor mener du at jeg skal la ukjente ungdomsskoleelever hoppe i vår hage?

Er det ikke greit at vi prioriterer at våre barn og deres venner får hoppe? Det er ingen offentlig lekeplass, men en privat hage. Og siden jeg ikke akter å sitte ved trampolinen fra april til september, er det greit at foreldrene til de _minste_ barna er her å følger med. Det er jo strengt med tilsyn i alle aktiviteter ellers?

Med reglement, slipper vi at alle raser hit for å hoppe. Vi bor i en storby, og i 100 meters radius bor det 80 barn i barneskolealder.

For to år siden var det mange trampoliner i nabolaget. Det er det slutt på, pga. mas og bråk, og klage fra naboer (forståelig!).

Gjest Melis35

Nei du er ikke sær,og det med at foreldrene til vennene til barna deres må skrive under er helt greit,skjer det en ulykke så er man erstatningsplikig,så at de hopper på eget ansvar er greit er greit,en får ikke fulgt med konstant oss voksne heller.

I utgangspunktet er det jo en og en som skal hoppe,selv om de kan brekke nakken dem au.

*er forøvrig glad for at trampoline dillan til poden har gått over,aldri vært spes glad i disse trampolinene hehe*

Gjest Modern77

Hvis noen skal hoppe i trampolina så må det være venner av ungene

som er sammen med ungene der og da,

skal ikke være sånn at nabounger tar seg til rette og ser på trampolina som allemannseie! Og man skal vel være maks 2 om gangen eller så??

Og det sies at det ikke skal hoppes uten voksent tilsyn...

Gjest Fru Vrang

Hvis noen skal hoppe i trampolina så må det være venner av ungene

som er sammen med ungene der og da,

skal ikke være sånn at nabounger tar seg til rette og ser på trampolina som allemannseie! Og man skal vel være maks 2 om gangen eller så??

Og det sies at det ikke skal hoppes uten voksent tilsyn...

Takk for støtten!

Du kler iallefall nicket ditt ;)

Skjønner at du synes denne 8.klassingen er irriterende, men som regel møtes man med respekt om man gir respekt tilbake...

Hadde naboen min krevd underskrifta mi for at mine unger skulle få hoppe på deres trampoline, så hadde jeg virkelig trodd naboen var en smule sprø...Den synes jeg var drøy..

Vi har trampoline i hagen og det er jammen ikke lett å overholde "reglene" om maks to i gangen osv.. men jeg følger med og sørger for å si fra dersom jeg synes hoppinga blir for voldsom. Har hatt trampolina i snart 11 år og ikke hatt et eneste uhell (har ikke sikkerhetsnett), så jeg krysser fingrene for at det går bra videre også:)

Gjest Fru Vrang

Nei du er ikke sær,og det med at foreldrene til vennene til barna deres må skrive under er helt greit,skjer det en ulykke så er man erstatningsplikig,så at de hopper på eget ansvar er greit er greit,en får ikke fulgt med konstant oss voksne heller.

I utgangspunktet er det jo en og en som skal hoppe,selv om de kan brekke nakken dem au.

*er forøvrig glad for at trampoline dillan til poden har gått over,aldri vært spes glad i disse trampolinene hehe*

Det er det jeg også mener. Godt å høre at jeg ikke er helt på feil jorde ;-)

Annonse

Det er mulig at jeg selger trampolinen. Jeg orker ikke å ha 30 masende barn i hagen hver dag. Det sier seg selv at vi må ha regler. Max 3 unger samtidig. Hvorfor mener du at jeg skal la ukjente ungdomsskoleelever hoppe i vår hage?

Er det ikke greit at vi prioriterer at våre barn og deres venner får hoppe? Det er ingen offentlig lekeplass, men en privat hage. Og siden jeg ikke akter å sitte ved trampolinen fra april til september, er det greit at foreldrene til de _minste_ barna er her å følger med. Det er jo strengt med tilsyn i alle aktiviteter ellers?

Med reglement, slipper vi at alle raser hit for å hoppe. Vi bor i en storby, og i 100 meters radius bor det 80 barn i barneskolealder.

For to år siden var det mange trampoliner i nabolaget. Det er det slutt på, pga. mas og bråk, og klage fra naboer (forståelig!).

''Vi bor i en storby, og i 100 meters radius bor det 80 barn i barneskolealder. ''

Bare dette tilsier at dere burde tenkt dere om to ganger før dere gikk til anskaffelse av trampolina,

mener

Gjest Shira :o)

''Nei sier jeg. Han får ikke hoppe i det hele tatt. Jeg kjenner ikke ham, ei heller hans foreldre. Han ønsker å være med mine gutter, som går i 3. og 5. Jeg sier at han kan finner seg kompiser på sin egen alder.''

Han var 8 år, 2.kl da eller? Får ikke leke med din 3.kl, ikke passende alder? Stusset litt på det argumentet.

''Da sier han at jeg kan snakke med foreldrene på mobilen hans. Glem det, sier jeg. Jeg er ikke interessert. (han har allerede vært sylfrekk i dag). Tilslutt sa jeg at han ikke får hoppe her uansett.''

Han har vært frekk, selvsagt skal han ikke være det. Så skjønner han kanskje at mener det du sier, strekker ut en hånd om at kan snakke med foreldrene. Du nekter.

Er det selve gutten som er frekk du ikke liker, at egentlig er det hovedcluet her? At hoppingen egentlig er underordnet?

Jeg synes du har noe strenge regler med skriftlig kontrakt, men OK, om dere mener at det er rett, så gjør dere det slik.

Frekke barn, åååå, jeg kan småkoke innvendig noen ganger, men jeg minner meg alltid på at det er barn jeg snakker med. Barnet blir ikke mindre frekk om jeg er vanskelig. Da løser jeg det heller annerledes, spesielt dersom barna er der for å leke med mitt barn. Typisk her om at noen ønsker å hoppe, så må de forklare det til meg, ikke være frekk, sinna osv.

Hvordan var settingen da? Stod han å så på at andre barn hadde det moro? Fikk ikke være med, de henviser til regler, regler han kanskje ikke skjønte, reagerte med å svare frekt? For det er barn dette her, de reagerer jo ikke perfekt.

Eller var det en annen setting?

For, summasumarium, jeg kan fort ødelegge for mitt barn om jeg utstråler at jeg ikke han leke med andre enn dem jeg velger.

Hva sier barna dine da?

Er dette en gutt som kanskje ikke er så frekk når du/dere blir kjent med han?

Du velger jo selvsagt selv hvordan du svarer små barn og håndterer situasjoner, bare pass på at du ikke skader dine egne barn i prossessen, det er fort gjort.

Beklager, jeg ser nå at det var 8.kl, ikke 8 år.

Allikevel endrer det lite av svaret mitt, annet enn at gutten er litt større, men langt fra voksen.

Jeg lurer også på settingen? Er det byggefelt? Kommer han langveis fra? Eller opplever han noe moro som skjer, vil være med, får nei og reagerer med paddesurhet og frekkhet?

Jeg ser nemlig blandt endel tenåringer at de reagerer helt totalt feil mange ganger, fy så irritert jeg kan bli, men de er greie ungdommer altså, de er bare uspiselig akkurat da.

Jeg hadde solgt, tvert!

Men du, slike ting er veldig OK å ta med i hovedinnlegget, at du har så sterkt renn i hagen. :o)

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303145047' post='4564396]

Jeg hadde solgt, tvert!

Men du, slike ting er veldig OK å ta med i hovedinnlegget, at du har så sterkt renn i hagen. :o)

Enig i det! Jeg hadde nok kjøpt "telt" til trampolina slik at den kun var tilgjengelig når man selv ønsket det...

Enig i det! Jeg hadde nok kjøpt "telt" til trampolina slik at den kun var tilgjengelig når man selv ønsket det...

Telt? Jeg hadde sikkert bygget den inn i ett hus! ;o)

Trådstarter gjorde sikker rett for deres situasjon, jeg blir bare engasjert når enn avviser barn/ungdom så tvert. Det går jo på mine opplevelser, deriblandt at en 8.kl ikke alltid er det i hodet, eller hva jeg skal si.

Samt at jeg har småsøstre, dæven så de kan bite (jeg har sett dem reagere i situasjoner med andre voksne hvor jeg ikke skjønte hva pokker som stakk dem, de er jo ikke slik, men de sliter med det der barn-voksen, for å si som Trond-Viggo, i alderen 14-16 år skulle det hengt på ett skilt hvor det stod: I ustand. ;o) ), men de er greie, de er bare så forbaska emosjonelle.

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303146006' post='4564406]

Telt? Jeg hadde sikkert bygget den inn i ett hus! ;o)

Trådstarter gjorde sikker rett for deres situasjon, jeg blir bare engasjert når enn avviser barn/ungdom så tvert. Det går jo på mine opplevelser, deriblandt at en 8.kl ikke alltid er det i hodet, eller hva jeg skal si.

Samt at jeg har småsøstre, dæven så de kan bite (jeg har sett dem reagere i situasjoner med andre voksne hvor jeg ikke skjønte hva pokker som stakk dem, de er jo ikke slik, men de sliter med det der barn-voksen, for å si som Trond-Viggo, i alderen 14-16 år skulle det hengt på ett skilt hvor det stod: I ustand. ;o) ), men de er greie, de er bare så forbaska emosjonelle.

Skjønner godt hva du mener :) Enkelte unger kan man få lyst til å filleriste helt til man lærer dem å kjenne og skjønner at de innerst inne er usikre, redde og nydelige vesner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...