Gå til innhold

Dere som kan lage mat

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Jeg skal ha middagsgjester om et par dager, og har tenkt til å lage følgende rett med couscous

http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/marokkansk-kyllinggryte/

Jeg er ingen stor kokk så jeg har følgende spørsmål:

1. Flytende honning - hvor får jeg kjøpt det? Er det på flaske?

2: Utblandet hønsebuljong - er det buljong som jeg vanner ut? Hvor mye skal jeg vanne det ut? (har aldri kjøpt eller brukt buljong før hehe)

3. Jeg vurderer å bytte ut kyllinglårene med kyllingfileter istedet, tror dere det vil gå greit? Det gjør vel ikke noe forskjell det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363509-dere-som-kan-lage-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nitty-gritty

1. Flytende honning er nok bare vanlig honning, så vidt meg bekjent. Man kan få tørr (ikke klissete) honning også.

2. Kok opp 2 dl vann i en liten kasserolle og bland ut en buljongterning i det varme vannet.

3. Ja, men kyllinglår vil bedre ta til seg smaken/komplimentere smaken på grunn av skinnet/fettet. Dog tror jeg ikke det vil bli dårlig med kyllingfilet i stedet for.

Gjest segunda

Honning får du kjøpt i alle vanlige matvarebutikker, hvor flytende den er vet jeg ikke. Buljong kjøper du også i alle vanlige matbutikker i terninger som du løser opp i kokende vann.

Det går fint å bruke kyllingfileter, men jeg får mer lyst på kyllinglår når jeg leser oppskriften;-)

Mary Poppins

Honning får du kjøpt i alle vanlige matvarebutikker, hvor flytende den er vet jeg ikke. Buljong kjøper du også i alle vanlige matbutikker i terninger som du løser opp i kokende vann.

Det går fint å bruke kyllingfileter, men jeg får mer lyst på kyllinglår når jeg leser oppskriften;-)

Ja jeg er nok enig i at kyllinglår kanskje er bedre ja :-)

Men nå står det helt stille her, kjøper jeg kyllinglår frossent? Og hvor mye bør jeg ha for 4 personer? Kjøper nemlig bestandig fileter jeg skjønner du:)

Mary Poppins

1. Flytende honning er nok bare vanlig honning, så vidt meg bekjent. Man kan få tørr (ikke klissete) honning også.

2. Kok opp 2 dl vann i en liten kasserolle og bland ut en buljongterning i det varme vannet.

3. Ja, men kyllinglår vil bedre ta til seg smaken/komplimentere smaken på grunn av skinnet/fettet. Dog tror jeg ikke det vil bli dårlig med kyllingfilet i stedet for.

Takk takk, da bør jeg kanskje gå for kyllinglår istedet:)

Men kjøper jeg kyllinglår frossent? Og hvor mye bør jeg ha for 4 personer? Kjøper nemlig bestandig fileter:-)

Gjest segunda

Men nå står det helt stille her, kjøper jeg kyllinglår frossent? Og hvor mye bør jeg ha for 4 personer? Kjøper nemlig bestandig fileter jeg skjønner du:)

Jeg pleier alltid å kjøpe frosne kyllinglår og kyllingfileter i Sverige. Du kan sikkert få både frosne og ferske i Norge også.

Annonse

candyqueen_83

Men kjøper jeg kyllinglår frossent? Og hvor mye bør jeg ha for 4 personer? Kjøper nemlig bestandig fileter:-)

Ja, du kan kjøpe frosne lår :o) Hmm.. 2 lår pr person kanskje? Jeg vet ikke helt hvor store de man får kjøpt frosne er, men jeg ville regnet 2-3 pr stk.

Jeg ville brukt Stangekylling. Etter at jeg smakte det første gang synes jeg priorkylling/frossenkylling har litt stusselig smak.

http://www.stangekylling.no

Annonse

''Men nå står det helt stille her, kjøper jeg kyllinglår frossent? Og hvor mye bør jeg ha for 4 personer? Kjøper nemlig bestandig fileter jeg skjønner du:)''

Du får kjøpt både ferske og frosne kyllinglår i de fleste kolonialbutikker. Med denne deilige oppskrifta tror jeg kyllingen blir velsmakende uansett! I oppskrifta står det 6 kyllinglår til 4 personer, jeg er alltid redd for å ikke få nok mat, så ville nok tilberedt 8 kyllinglår til 4 personer for sikkerhets skyld.

Lykke til og kos dere :-)

candyqueen_83

''Men nå står det helt stille her, kjøper jeg kyllinglår frossent? Og hvor mye bør jeg ha for 4 personer? Kjøper nemlig bestandig fileter jeg skjønner du:)''

Du får kjøpt både ferske og frosne kyllinglår i de fleste kolonialbutikker. Med denne deilige oppskrifta tror jeg kyllingen blir velsmakende uansett! I oppskrifta står det 6 kyllinglår til 4 personer, jeg er alltid redd for å ikke få nok mat, så ville nok tilberedt 8 kyllinglår til 4 personer for sikkerhets skyld.

Det står 4 PORSJONER :o) Det er ikke alltid 4 personer. Hvertfall ikke her i huset. Hehe :o)

Hmpf, ikke FÅ nok mat, men HA nok mat!

Leggetid nå, føler jeg..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...