Gå til innhold

Dere som kan lage mat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Persille1365381127

Flytende honning får du kjøpt i Sverige og i innvandrerforretninger

Du får helt vanlig Akasiehonning på Rema hvertfall, antar det er billigere enn på Meny. Den er flytende, og kommer i liten plastflaske med svart kork. Tror den koster 39 eller noe :)

Persille1365381127

Jeg går bare på Vatan og kjøper honning.

Sikkert billigere der. Men det kommer jo litt an på hvor man bor og hvor man vanligvis handler. Jeg handler ALT på Rema, men det er fordi den Remaen som ligger nærmest meg er Norges største, og har enormt utvalg.

Jeg gidder ikke kjøre til en annen butikk for én ting, om det ikke er en ting jeg VIRKELIG trenger. Om jeg ikke husker feil tror jeg Rema her har 6-8 forskjellige typer honning....

candyqueen_83

Sikkert billigere der. Men det kommer jo litt an på hvor man bor og hvor man vanligvis handler. Jeg handler ALT på Rema, men det er fordi den Remaen som ligger nærmest meg er Norges største, og har enormt utvalg.

Jeg gidder ikke kjøre til en annen butikk for én ting, om det ikke er en ting jeg VIRKELIG trenger. Om jeg ikke husker feil tror jeg Rema her har 6-8 forskjellige typer honning....

Den Remaen er superbra! Og de har virkelig mye.

Persille1365381127

Den Remaen er superbra! Og de har virkelig mye.

Jepp, handler aldri noe annet sted :)

Og de få gangene jeg har fått produkter jeg ikke er fornøyd med, så er det bare å reise opp å bytte i nye produkter. Ingenting å utsette på servicen heller!

Og skal jeg ha mye av noe, så sender jeg bare bestilling på mail - så har de det stående klart til meg når jeg kommer :)

Annonse

Vi har en liten Remabutikk og Kiwi og jeg kommer ikke inn i noen av dem og nå har Kiwi tømt butikken så det er bare Rema og Vatan igjen og Vatan har heis på baksiden. Ellers så må jeg kjøre bil og det er teit, jeg tenker slik at jeg bør sponse butikkene på Grünerløkka for å beholde dem, men jeg sponser bare butikker uten trapper da, bortsett fra matforretningene for de må jeg bruke eller dvs at laguna handler på Kiwi for meg og så går vi sammen på Rema. Innmari irriterende og ikke få kjøpt mat sjøl, men nå bygger Kiwi om så nå kan de ikke bygge om uten universell utforming. Jeg har ikke sett planene enda, men de skal jeg se før de starter for hvis ikke jeg kommer inn så stanser jeg utbyggingen hvis jeg klarer.

Persille1365381127

Vi har en liten Remabutikk og Kiwi og jeg kommer ikke inn i noen av dem og nå har Kiwi tømt butikken så det er bare Rema og Vatan igjen og Vatan har heis på baksiden. Ellers så må jeg kjøre bil og det er teit, jeg tenker slik at jeg bør sponse butikkene på Grünerløkka for å beholde dem, men jeg sponser bare butikker uten trapper da, bortsett fra matforretningene for de må jeg bruke eller dvs at laguna handler på Kiwi for meg og så går vi sammen på Rema. Innmari irriterende og ikke få kjøpt mat sjøl, men nå bygger Kiwi om så nå kan de ikke bygge om uten universell utforming. Jeg har ikke sett planene enda, men de skal jeg se før de starter for hvis ikke jeg kommer inn så stanser jeg utbyggingen hvis jeg klarer.

Jeg er helt enig i at man skal støtte lokalmiljøet :)

Men jeg bor ikke like sentralt som deg, så her må vi kjøre uansett. Det er sikkert ti relativt like matbutikker (Ica Nær, Kiwi, Rema, Meny og Rimi) omtrent like langt fra meg - men den nevnte Remaen er virkelig den beste. Godt med parkeringsplasser, og alle kommer inn.

Jeg er helt enig i at man skal støtte lokalmiljøet :)

Men jeg bor ikke like sentralt som deg, så her må vi kjøre uansett. Det er sikkert ti relativt like matbutikker (Ica Nær, Kiwi, Rema, Meny og Rimi) omtrent like langt fra meg - men den nevnte Remaen er virkelig den beste. Godt med parkeringsplasser, og alle kommer inn.

Jeg har vært på den hos deg med venninna mi, tror jeg. Men det ligger en stor en på Oscar Braatens plass også, på Sagene altså og den kjører jeg til innemellom.

Mary Poppins

''Men nå står det helt stille her, kjøper jeg kyllinglår frossent? Og hvor mye bør jeg ha for 4 personer? Kjøper nemlig bestandig fileter jeg skjønner du:)''

Du får kjøpt både ferske og frosne kyllinglår i de fleste kolonialbutikker. Med denne deilige oppskrifta tror jeg kyllingen blir velsmakende uansett! I oppskrifta står det 6 kyllinglår til 4 personer, jeg er alltid redd for å ikke få nok mat, så ville nok tilberedt 8 kyllinglår til 4 personer for sikkerhets skyld.

Lykke til og kos dere :-)

Takk, jeg tror jeg vil gå for kyllinglår likevel :-)

Også er jeg så heldig at jeg har en marrokansk kollega som skal ta med seg litt forskjelig marrokansk krydder imorgen + oliven olje fra hagen til faren hennes i Marokko, så dette kan jo ikke bli annet enn bra :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...