Gå til innhold

Wok

Anbefalte innlegg

black wealch
Skrevet

Jeg har fått dilla på wok :-)

Noen som har gode tips til saus i wok'en?

Jeg har til nå benyttet ferdigsaus i små poser, men synes det blir dyrt. 15 kr for en liten pakke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til kylling og laks bruker jeg gjerne litt soyasaus blandet med en dæsj østerssaus, litt lime eller sitronsaft og bittelitt chilipasta. Rører det sammen og heller det over woken helt mot slutten. NAM!

Skrevet

Jeg har vært på IKEA i dag! Og der hanket mannen tak i en sånn wokpanne så stor at det er plass til ene seksåringen oppi. :0D Så nå er jeg spent ja..!

*sitter i tråden og venter på oppskrift*

black wealch
Skrevet

Jeg har vært på IKEA i dag! Og der hanket mannen tak i en sånn wokpanne så stor at det er plass til ene seksåringen oppi. :0D Så nå er jeg spent ja..!

*sitter i tråden og venter på oppskrift*

Trenger egentlig en wokpanne jeg også, steikepanne "renner over" når jeg lager til 4 stykker.

Kanskje jeg skal ta en ikeatur i påsken.. :-)

black wealch
Skrevet

Til kylling og laks bruker jeg gjerne litt soyasaus blandet med en dæsj østerssaus, litt lime eller sitronsaft og bittelitt chilipasta. Rører det sammen og heller det over woken helt mot slutten. NAM!

Østerssaus, er det det samme som Thailandsk fiskesaus? Det har jeg en flaske av i kjøleskapet (lukter ikke godt..)

Skrevet

Østerssaus, er det det samme som Thailandsk fiskesaus? Det har jeg en flaske av i kjøleskapet (lukter ikke godt..)

Nei, det er to VELDIG forskjellige ting!

black wealch
Skrevet

Nei, det er to VELDIG forskjellige ting!

Ok, da får jeg se etter østerssaus neste gang jeg handler :-)

Skrevet

Nei, det er ikke det og thailandsk fiskesaus smaker jævli i all mat den blir brukt i. Dvs, jeg liker ikke thaimat.

Skrevet

Nei, det heter Oyster-sauce, er veldig tyktflytende og smaker litt søtaktig.

Skrevet

Tomatsaus blandet med litt soyasaus, chili og hvitløk. Passer utmerket til kyllingwok.

Skrevet

Ok, da får jeg se etter østerssaus neste gang jeg handler :-)

Det er litt som en tykk sojasaus, og setter god smak på maten. Du kan med fordel ha noe i pannen før du steker laks, for eksempel. Veldig godt!

black wealch
Skrevet

Nei, det heter Oyster-sauce, er veldig tyktflytende og smaker litt søtaktig.

Takk for tips! Det skal prøves.

Skrevet

Takk for tips! Det skal prøves.

BTW (siden jeg nevnte sojasaus): østersaus skal kun brukes til å steke med, og ikke etterpå (eller på sushi, osv). slik man kan med sojasaus!

Gjest Hulderen
Skrevet

Har du prøvd å lage woksuppe? Etter at kjøttet er stekt, har du i vann, nudler, salat og div grønnsaker. Kjempegodt!

Wok er også godt bare med krydder på, trengs ikke alltid ha på sus. Variasjon er tingen.

Skrevet

Jeg bruker ofte en dæsj balsamicosirup og en dæsj sweet chili-saus. Veldig godt.

Skrevet

Kokosmelk er digg!!! Kjøpes i små hermetikkbokser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...