Gå til innhold

Surimi eller Crab Sticks?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart farfar 1958.

Er det flere enn meg som mener at man i hver gererasjon lærer seg ny slang?Det er så ille noen ganger at jeg ikke forstår hva ungdommer sier om de er under 16.Noen sier bakken når de er inne,og min sønn sier huset mitt når han mener leiligheten min.

Er det på høy tid å glemme alt som heter nynorsk og la våre barn fra alle kulturer få lære seg kun ett norsk nemlig bokmål/

riksmål? Jeg har lettere for å forstå en asylant som har vært 1-2 år på ett asymotak på østlandet,enn en eldre kar fra Voss eller Setesdal.Når 3 millioner nordmenn bor i Oslo,Bergen,

Trondheim,Stavanger,Kristiansand,Drammen,Moss;Oslofjorden og østlandet,bør vel flertallet få bestemme eller hva? Tipper at minst 51% stemmer for bokmål eller riksmål.Så får man heller bestemme seg for hvilken av disse som skal råde,og heller la barna lære seg fransk,spansk,etikk,moral,samfunnsfag og andre viktige ting,og la fag som nynorsk,musikk,forming,gym,

eldre historie (Stenalder-1500),avansert matte, og andre fag bli valgfag.Når gullungene mener at man er barn etter at man er 18,har vel oppdragelsen sviktet.Også at utdannelse ikke er viktig,men er "mainstream".Hva synes dere foreldre (barn 7-30)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363523-surimi-eller-crab-sticks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...