Gå til innhold

hvor lenge varer en senvakt i bhg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det barnehager som stenger senere enn 16?

''Er det barnehager som stenger senere enn 16?''

De aller, aller fleste vil jeg tro. Mange småbarnsforeldre er jo på jobb til kl. 16 og det tar litt mer enn brøkdelen av et sekund å komme seg til barnehagen for å hente, for de aller fleste. ;o)

16:45 stengte barnehagen da mine gikk der. SFO også.

Annonse

Trodde da de fleste barnehager er åpne til kl 17? Mange slutter jo ikke på jobb før 16, og har reisevei.

Her åpner de forsent, 7.45 og stenger for tidlig 16.45, det er nesten umulig hvis man er alene og jobber full dag. Jeg begynte på jobb klokka 8.00 og skulle att på til skifte til uniform og da var det på hengende håret hver dag enda jeg brukte bil. Det hadde aldri gått med buss.

candyqueen_83

Her åpner de forsent, 7.45 og stenger for tidlig 16.45, det er nesten umulig hvis man er alene og jobber full dag. Jeg begynte på jobb klokka 8.00 og skulle att på til skifte til uniform og da var det på hengende håret hver dag enda jeg brukte bil. Det hadde aldri gått med buss.

Jeg trodde barnehager åpnet kl 7 jeg. Skjønner det blir lenge for barnet om det skal være i barnehagen fra 07-17, men noen har vel behov for å levere tidlig og noen behov for å hente sent.

Jeg trodde barnehager åpnet kl 7 jeg. Skjønner det blir lenge for barnet om det skal være i barnehagen fra 07-17, men noen har vel behov for å levere tidlig og noen behov for å hente sent.

Ikke i den bydelen jeg bor og ikke i den jeg bodde i før heller og forrige gang var det krise for jeg bodde ganske langt opp i Groruddalen og skulle på den andre siden av byen og jeg kom forsent hver dag. Og da skulle jeg også skifte før jobben startet.

''Er det barnehager som stenger senere enn 16?''

De aller, aller fleste vil jeg tro. Mange småbarnsforeldre er jo på jobb til kl. 16 og det tar litt mer enn brøkdelen av et sekund å komme seg til barnehagen for å hente, for de aller fleste. ;o)

16:45 stengte barnehagen da mine gikk der. SFO også.

Barnehagen vår, og de aller fleste i byen her, stenger kl. 16.45.

Hos oss åpner barnehagen 6.45. Litt i snaueste laget når man begynner på jobb kl. 7, og skal være ferdig skiftet til uniform til da, men det er utrolig hva som går når man bor i en liten by. Men bil blir man avhengig av, ja.

Annonse

Gjest Tatjana

Det varierer med barnehagens åpningstid, men jeg tror (jeg jobber ikke i barnehage, så jeg VET ikke) at de kan gå hjem så snart siste barn er hentet, uansett om det er igjen to minutter eller en halv time til stengetid. Og barnehagene kan ha forskjellige åpninstider, som du ser i tråden her.

Her jeg bor har det typisk vært 07.15 til 16.15, andre steder har andre åpningstider.

Jeg har kun erfaring med offentlig barnehage og SFO. I min kommune er åpningstida 06.45 - 16.45, men dette varierer nok fra sted til sted.

Min erfaring er også at en eller fleire ansatte kan gå hjem etter at siste barn på avdelinga er henta, med mindre forefallende oppgaver gjenstår. Fungerer godt her.

Hos oss åpner barnehagen 6.45. Litt i snaueste laget når man begynner på jobb kl. 7, og skal være ferdig skiftet til uniform til da, men det er utrolig hva som går når man bor i en liten by. Men bil blir man avhengig av, ja.

Bare sykehusbarnehagene som åpner så tidlig her og da har ungene til leger og sykepleiere fortrinnsrett så jeg fikk ikke plass til minstemann. Det er helt greit det altså :o)

Jeg synes det er litt kvinnediskriminerende at kommunene tar som en selvfølge at kvinner ikke jobber full dag eller at man er to voksne i en familie slik at man ikke får slike situasjoner som vi opplevde. Og ingen tenker på fabrikkarbeidere og håndverkere som faktisk begynner klokka sju hver dag, de finnes enda selv om regjeringen later som de ikke finnes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...