Gå til innhold

Råd mot vondt i halsen.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)

Jeg har virustull i halsen min. Trenger noen gode råd, da jeg ikke vil ha dette tullet, resten av kroppen min takler det dårlig.

Tips mottas, men (he he, alltid noen men, men) det skal IKKE være honning, jeg liker ikke det! Så må det være magevennlig, alt som kan gi bittelitt trøbbel med magen må jeg styre unna.

Så, hva gjør jeg?

Kaster litt opp også, ikke pga halsen, men kroppen som er sliten, så om rådene aldri er så gode, kan det hende jeg spyr dem opp. ;o) (den siste infoen der var kun for å høste mer sympati!)

Jeg har aldri hatt vondt i halsen før jeg, det har vært andre sin oppgave det, jeg får bugs andre plasser i kroppen, ikke halsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363540-r%C3%A5d-mot-vondt-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økologisk mango- og appelsinte. Innkjøpt på Meny. Hvis du ikke går for det beste som ikke virker: cognac!

Kan sjekke Meny i morgen. Lite te i huset her, kun nypete, for nypete er tingen dersom en går på hjortejakt, så har meg blitt fortalt.

Jeg har mye cocnac, men liker det ikke egentlig. Kanskje dersom jeg tar en av XO-flaskene?

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303244205' post='4565041]

Kan sjekke Meny i morgen. Lite te i huset her, kun nypete, for nypete er tingen dersom en går på hjortejakt, så har meg blitt fortalt.

Jeg har mye cocnac, men liker det ikke egentlig. Kanskje dersom jeg tar en av XO-flaskene?

''Jeg har mye cocnac, men liker det ikke egentlig. Kanskje dersom jeg tar en av XO-flaskene?

''

Absolutt. Og om du ikke liker den første, så kan det hende at glass nr 2 eller 3 smaker mye bedre ;)

Og ja - jeg anbefaler flaskene merket med XO.

''Jeg har mye cocnac, men liker det ikke egentlig. Kanskje dersom jeg tar en av XO-flaskene?

''

Absolutt. Og om du ikke liker den første, så kan det hende at glass nr 2 eller 3 smaker mye bedre ;)

Og ja - jeg anbefaler flaskene merket med XO.

Nr. 3 så liker jeg nok VS også! ;o)

Jeg vet at det er utvalg av såkaldt god cocnac i skapet, jeg drikekr det ikke, men jeg handler mye, og har bedt ydmykt om hjelp. Jeg har faktisk ei flaske som skulle være en fin nybegynner også, men jeg husker ikke hvilket merke det var.

Meeeen, jeg er skeptisk, for jeg er ikke så voksen enda at jeg liker det. ;o)

Annonse

Ingefærte. Rasp ingefær og kok opp i vann. Det smaker sterkt så jeg er ikke helt sikker på om magen din tåler det. Jeg spiser resten av oppkoket også, koker det ca 5-7 minutter.

Men det hjelper.

Jeg bruker jo fersk ingefær mot kvalme i perioder, og tåler det ganske bra. Har jo ikke det i hus, men må uansett handle i morgen da vi nå skal ha guttungen på melke og nøttefri diett.

Iskrem :)

Ah, det er godt! Jeg har bare melkeiskrem i hus, da streiker magen (obs obs, har noe med at jeg er iselsker, så jeg klarer ikke stoppe, dermed blir det for mye for den sensitive magen min ;o) )

Skal kjøpe saftis til guttungen i morgen, kan ta med sorbet til meg, det er godt!

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303248575' post='4565083]

Jeg bruker jo fersk ingefær mot kvalme i perioder, og tåler det ganske bra. Har jo ikke det i hus, men må uansett handle i morgen da vi nå skal ha guttungen på melke og nøttefri diett.

Det hjelper virkelig. Jeg har en ingefær på kjøkkenet fordi jeg akkurat er ferdig med en antibiotikakur som gjorde meg kvalm, synd du ikke bor nærmere.

En liten digresjon.

Jeg fikk forresten brev fra dr T om å prøve Destrusitol plaster og fikk for 12 uker og skulle gi tilbakemelding. Så jeg er fremdeles i systemet der, jeg trodde de hadde glemt meg. 1024 kr for 24 plaster, jeg er glad jeg slipper betale.

Det hjelper virkelig. Jeg har en ingefær på kjøkkenet fordi jeg akkurat er ferdig med en antibiotikakur som gjorde meg kvalm, synd du ikke bor nærmere.

En liten digresjon.

Jeg fikk forresten brev fra dr T om å prøve Destrusitol plaster og fikk for 12 uker og skulle gi tilbakemelding. Så jeg er fremdeles i systemet der, jeg trodde de hadde glemt meg. 1024 kr for 24 plaster, jeg er glad jeg slipper betale.

Er du i systemet der, så er du der, jeg kjenner til andre som også plutselig kan få brev/tlf om å prøve slik eller slik.

Jeg rakk aldri prøve plasteret, men jeg vet at de hadde forventninger til det. Det er jo verdt forsøket. Er ikke Detrusitol dyrt uansett? Kanskje ikke, jeg husker ikke, jeg husker bare at det var mye styr for å få de blå pillene på resept, før var det kun små hvite med halv virketid, så måtte taes oftere. Til slutt kom det blå også på blå. (ha ha, blå blå, jeg er dyp i kveld! ;o) )

Jeg får noen til å kjøpe ingefær i morgen jeg. Hadde jeg vært nærmere hadde jeg nok sendt sambo for å hente. :o)

Forsåvidt takler jeg halsen, men jeg har kontakt med lege om resten av kroppen, den takler det dårlig. Fikk velge om jeg ville innlegges, men det vil jeg jo ikke. Det er ingen umiddelbar fare, så jeg ser det an. :o)

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303250597' post='4565106]

Er du i systemet der, så er du der, jeg kjenner til andre som også plutselig kan få brev/tlf om å prøve slik eller slik.

Jeg rakk aldri prøve plasteret, men jeg vet at de hadde forventninger til det. Det er jo verdt forsøket. Er ikke Detrusitol dyrt uansett? Kanskje ikke, jeg husker ikke, jeg husker bare at det var mye styr for å få de blå pillene på resept, før var det kun små hvite med halv virketid, så måtte taes oftere. Til slutt kom det blå også på blå. (ha ha, blå blå, jeg er dyp i kveld! ;o) )

Jeg får noen til å kjøpe ingefær i morgen jeg. Hadde jeg vært nærmere hadde jeg nok sendt sambo for å hente. :o)

Forsåvidt takler jeg halsen, men jeg har kontakt med lege om resten av kroppen, den takler det dårlig. Fikk velge om jeg ville innlegges, men det vil jeg jo ikke. Det er ingen umiddelbar fare, så jeg ser det an. :o)

Jeg har jo så fin diagnose, jeg får det på blått uten problem. Jeg aner ikke hva de andre koster, nå har jeg prøvd pillene, de blå altså, Vesicare og Toviasz og de er håpløse. Jeg får prøve plasteret da, men vil helst ha botox, jeg tørker jo ut fullstendig.

Jeg ville ikke innlegges for ivbehandling heller, tok Furadantin og håpet på det beste og det forsvant så jeg fortsetter med en om kvelden som forebyggende. Jeg vet det er idiotisk, men får jeg flere uvier nå så får jeg nervesammenbrudd. Jeg ventet ikke engang på labsvaret denne gangen, rett opp til legen og sa jeg orket mer, jeg var ferdig med forrige kur for to uker siden og hadde da vært dårlig siden november. Det får holde.

Så jeg føler med deg når du ikke får kroppen til å funke. Virkelig, det vet du. Send meg en mail eller pm så kan jeg trøste litt ;o) En skikkelig klagemail er det du trenger å skrive.

Jeg har jo så fin diagnose, jeg får det på blått uten problem. Jeg aner ikke hva de andre koster, nå har jeg prøvd pillene, de blå altså, Vesicare og Toviasz og de er håpløse. Jeg får prøve plasteret da, men vil helst ha botox, jeg tørker jo ut fullstendig.

Jeg ville ikke innlegges for ivbehandling heller, tok Furadantin og håpet på det beste og det forsvant så jeg fortsetter med en om kvelden som forebyggende. Jeg vet det er idiotisk, men får jeg flere uvier nå så får jeg nervesammenbrudd. Jeg ventet ikke engang på labsvaret denne gangen, rett opp til legen og sa jeg orket mer, jeg var ferdig med forrige kur for to uker siden og hadde da vært dårlig siden november. Det får holde.

Så jeg føler med deg når du ikke får kroppen til å funke. Virkelig, det vet du. Send meg en mail eller pm så kan jeg trøste litt ;o) En skikkelig klagemail er det du trenger å skrive.

ÅÅ, jeg har endel klaging jeg skulle ha gjort! Det er påske og happytime, så jeg skal endelig finne noe å syte om! *knegg*

Du hører fra meg, men planen er at jeg skal reise bort i morgen, men vi får se.

Kokte meg i badekaret i sted, fikk i meg endel vann, litt drugs, og føler meg faktisk hakket bedre. :o)

Håper du slipper flere UVIer, det er kjipt!

Jeg orket inn på noe sykehus nå i kveld, det er nesten 2 timers kjøretur. Vi har det best hjemme så lenge vi det er forsvarlig! :o)

Så lenge jeg får i meg noenlunde med væske, fått sjekket at nyrene ikke har basiller, så avventer jeg, har det bedre hjemme. :o)

Har også lov å ringe legen i hele natt om jeg føler for det, men jeg tror dette går bra! Har drukket solbærsaft og vann nå, ikke kastet opp *wuhu*

[quote name=Shira :o)' timestamp='1303252687' post='4565113]

ÅÅ, jeg har endel klaging jeg skulle ha gjort! Det er påske og happytime, så jeg skal endelig finne noe å syte om! *knegg*

Du hører fra meg, men planen er at jeg skal reise bort i morgen, men vi får se.

Kokte meg i badekaret i sted, fikk i meg endel vann, litt drugs, og føler meg faktisk hakket bedre. :o)

Håper du slipper flere UVIer, det er kjipt!

Jeg orket inn på noe sykehus nå i kveld, det er nesten 2 timers kjøretur. Vi har det best hjemme så lenge vi det er forsvarlig! :o)

Så lenge jeg får i meg noenlunde med væske, fått sjekket at nyrene ikke har basiller, så avventer jeg, har det bedre hjemme. :o)

Har også lov å ringe legen i hele natt om jeg føler for det, men jeg tror dette går bra! Har drukket solbærsaft og vann nå, ikke kastet opp *wuhu*

Jeg orker ikke sykehuset som ligger 15minutter unna en gang jeg altså. Men jeg tror det isolatet tar knekken på meg nå. Hehe, jeg har jo ikke gjort noe gærnt engang og så blir jeg satt 14 dager i fengsel omtrent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...