Gå til innhold

Er det noe rart mange sliter?

Anbefalte innlegg

''- I Norge er 36 «plus size»

Tidligere i år skapte det furore da Christer Falck sa at Top Model-deltakeren Eirin Hagstrøm var FHM-chubby. Da hadde fotografen Marcel Lelienhof allerede beskrevet henne som «plus size».

Hagstrøm bruker størrelse 36.''

Blir matt jeg...

http://www.kjendis.no/2011/04/21/kjendis/cindy_crawford/modeller/16268088/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363575-er-det-noe-rart-mange-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• EnolaGay

6

• Dorthe

5

• jubalong70

4

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Nå aner jeg ikke hva 36 betyr, men jeg tror ikke det er noe lurere for kvinner å ha modeller som mal enn det er for meg å ha diverse undertøysmodeller av mitt kjønn som mal.

Sier seg selv at disse ikke er normale. Hadde de vært normale hadde de ikke vært ettertrakta modeller.

Annonse

Gjest segunda

Nå aner jeg ikke hva 36 betyr, men jeg tror ikke det er noe lurere for kvinner å ha modeller som mal enn det er for meg å ha diverse undertøysmodeller av mitt kjønn som mal.

Sier seg selv at disse ikke er normale. Hadde de vært normale hadde de ikke vært ettertrakta modeller.

36 - 42 var såkalte normalstørrelser for en del år siden. Størrelsene er blitt flere og nå finnes 44, 46 og 34 i vanlige butikker.

For å passe i størrelse 36 må jenter være syltynne og 34 så er de radmagre på grensen til usunt og unormalt.

De viste noen gamle klipp av Grete Waitz som løp maraton her om dagen. Jeg husker da hun var aktiv, hvor mager alle syntes hun var. Jeg syntes ikke det var pent å være så skrapa, og jeg husker jeg lurte på hvordan hun i det hele tatt orket å løpe med den tynne kroppen.

Nå når jeg så det igjen syntes jeg plutselig ikke lenger hun var så skremmende tynn. Jeg har blitt vant til å se sånn kropper. Vanlige jenter går jo rundt og ser ut sånn nå for tida, eneste forskjellen er at de nå har større bryster. Det har skjedd noe med kroppsidealet, det er det ingen tvil om. Jeg er glad jeg ikke er ung i dag...

36 er i nedre ende av "small". Jeg bruker 36, og har BMI på 18. På noen som er høy nok til å være modell ville det ha vært veldig smalt!

ShitDiddelyDo

36 er i nedre ende av "small". Jeg bruker 36, og har BMI på 18. På noen som er høy nok til å være modell ville det ha vært veldig smalt!

Store modeller kan føre til fedme - i følge italiensk forsker.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10092724

Jeg skjønner at størrelsene til menn og kvinner er ulike. Jeg pleier å kjøpe bukser med 36, og jeg er ikke overvektig.

Jeg skjønner at størrelsene til menn og kvinner er ulike. Jeg pleier å kjøpe bukser med 36, og jeg er ikke overvektig.

Du snakker tommer du. En 36 størrelse tilsvarer ca 28/29 i tommer på jeans

Det er ikke størrelsen på jeans som er problemet, men fasongen! De forutsetter at alle jenter har spikerlår, null hofter og muffintop!

*hmf*

Annonse

Det er mulig. Jeg pleier å kjøpe 36/36. Det passer alltid, men belte er et must. Sånn sett er jeans noe av det enkleste jeg kjøper. Trenger knapt å prøve dem. :)

Det er det som er det fine med jeansstørrelser. Man trenger ikke prøve. Men nå har jeg lagt på meg så mye at jeg ikke aner hva jeg bruker, før har jeg brukt 29/36 men det er for lite nå og jeg har ikke lyst å finne ut hvilken størrelse jeg bruker :o(

De viste noen gamle klipp av Grete Waitz som løp maraton her om dagen. Jeg husker da hun var aktiv, hvor mager alle syntes hun var. Jeg syntes ikke det var pent å være så skrapa, og jeg husker jeg lurte på hvordan hun i det hele tatt orket å løpe med den tynne kroppen.

Nå når jeg så det igjen syntes jeg plutselig ikke lenger hun var så skremmende tynn. Jeg har blitt vant til å se sånn kropper. Vanlige jenter går jo rundt og ser ut sånn nå for tida, eneste forskjellen er at de nå har større bryster. Det har skjedd noe med kroppsidealet, det er det ingen tvil om. Jeg er glad jeg ikke er ung i dag...

Gwyneth Paltrow (38) er en av de aller ivrigste Hollywood-stjernene når det kommer til trening. Det har resultert i at filmstjernen har fått en fantastisk kropp.

http://www.seher.no/867716/gwyneth-paltrow-hadde-en-lang-og-firkantet-rumpe

Jupp. Du har så rett.

Du snakker tommer du. En 36 størrelse tilsvarer ca 28/29 i tommer på jeans

''Du snakker tommer du. En 36 størrelse tilsvarer ca 28/29 i tommer på jeans'''

Nettopp! (Pussiig at ikke SDD visste det ;))

Det siste året har jeg lagt på meg, men før det brukte jeg str 34/36 i klær og ca 28 tommer i bukser.

''Du snakker tommer du. En 36 størrelse tilsvarer ca 28/29 i tommer på jeans'''

Nettopp! (Pussiig at ikke SDD visste det ;))

Det siste året har jeg lagt på meg, men før det brukte jeg str 34/36 i klær og ca 28 tommer i bukser.

Jeg har brukt samme størrelse som deg hele livet. Og jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal gå ned igjen så jeg passer inn i alle klærne mine. Jeg må ned 10 kg til og har gått ned 2 kg siden jul.

Jeg har brukt samme størrelse som deg hele livet. Og jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal gå ned igjen så jeg passer inn i alle klærne mine. Jeg må ned 10 kg til og har gått ned 2 kg siden jul.

Jeg har ikke veid meg enda (har aldri eid en vekt i heile mitt liv), men begynner å få katastrofefølelse. Klærne er for små, og jeg tipper jeg har lagt på meg 10 kg i vinter....

Jeg har ikke veid meg enda (har aldri eid en vekt i heile mitt liv), men begynner å få katastrofefølelse. Klærne er for små, og jeg tipper jeg har lagt på meg 10 kg i vinter....

Nå kjenner jeg meg igjen altså, jeg får ikke buksene opp lenger, det hadde nok gått hvis jeg sto altså, men når jeg sitter er det helt umulig og hvis jeg får dem opp er det helt umulig å få knept knappen.

Nå kjenner jeg meg igjen altså, jeg får ikke buksene opp lenger, det hadde nok gått hvis jeg sto altså, men når jeg sitter er det helt umulig og hvis jeg får dem opp er det helt umulig å få knept knappen.

''Nå kjenner jeg meg igjen altså, jeg får ikke buksene opp lenger, det hadde nok gått hvis jeg sto altså, men når jeg sitter er det helt umulig og hvis jeg får dem opp er det helt umulig å få knept knappen.''

HA, knappen! Jeg kan stå, men det hjelper ikke... Jeg får stadig kommentarer på at jeg ser så fin ut i kjole & skjørt - de skulle bare visst. hmpf...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...