Gå til innhold

Jobbe som oppsøkende selger.

Anbefalte innlegg

Gjest Oppsøkende salg

Jeg har fått ny jobb, grattis til meg :-)

Men, hehe, jeg skal jobbe med oppsøkende salg, dvs gå rundt på dørene til folk å selge alarmer. De fleste mener dette er det vanskeligste innen salg, altså å gå på døren å selge.

Noen med erfaring, kanskje noen av dere som leser har jobbet med dette?

Det verste av alt er at dørselgere, og selgere generelt er det verste jeg vet hahaha, og nå skal jeg selv rundt å "plage" andre.

Jeg mener jo helt seriøst at folk burde ha innbrudd og brannalarm, men jeg ser ikke bort ifra at jeg kommer til å få motargumenter på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363652-jobbe-som-opps%C3%B8kende-selger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Du bør i hvert fall belage deg på å legge igjen den tynneste huden hjemme, for jeg tror en del kan få seg til å være ganske ufine mot selgere. ;)

All respekt til de som takler det, men jeg hadde ikke taklet det. Jeg har en tendens til å hisse meg skikkelig opp over urett, og selgere får nok mer tyn enn en gjennomsnittlig NSB-konduktør når alt står.

Du bør i hvert fall belage deg på å legge igjen den tynneste huden hjemme, for jeg tror en del kan få seg til å være ganske ufine mot selgere. ;)

All respekt til de som takler det, men jeg hadde ikke taklet det. Jeg har en tendens til å hisse meg skikkelig opp over urett, og selgere får nok mer tyn enn en gjennomsnittlig NSB-konduktør når alt står.

Jeg har vært selger selv, maaaaange år siden, og jeg blir egentlig litt lei meg når jeg hører at folk er så ufine mot selgere.

Jeg kan forstå det, og enkelte selgere tar ikke et nei for et nei, men jeg mener man må prøve og behandle dem med respekt, de prøver tross alt bare å gjøre jobben sin. :-)

Annonse

ShitDiddelyDo

Jeg har vært selger selv, maaaaange år siden, og jeg blir egentlig litt lei meg når jeg hører at folk er så ufine mot selgere.

Jeg kan forstå det, og enkelte selgere tar ikke et nei for et nei, men jeg mener man må prøve og behandle dem med respekt, de prøver tross alt bare å gjøre jobben sin. :-)

Jeg er grei mot selgere, også disse masete Elixia-folka som står rundt i halve Oslo og maser.

Unntak: Telefonselgere. Jeg har reservert meg mot denne typen salg, og da forbeholder jeg meg retten til å være en kødd når de likevel ringer.

Jeg er grei mot selgere, også disse masete Elixia-folka som står rundt i halve Oslo og maser.

Unntak: Telefonselgere. Jeg har reservert meg mot denne typen salg, og da forbeholder jeg meg retten til å være en kødd når de likevel ringer.

''Jeg er grei mot selgere, også disse masete Elixia-folka som står rundt i halve Oslo og maser.''

Ja, gud for en fæl jobb. Jeg takker bare høflig nei.

''Unntak: Telefonselgere. Jeg har reservert meg mot denne typen salg, og da forbeholder jeg meg retten til å være en kødd når de likevel ringer.''

Enig, det bør de tåle.

Jeg reserverte meg for mange år siden og har faktisk ikke blitt oppringt som jeg kan huske. Veldig fornøyd med det.

Gjest anonymja

''Jeg er grei mot selgere, også disse masete Elixia-folka som står rundt i halve Oslo og maser.''

Ja, gud for en fæl jobb. Jeg takker bare høflig nei.

''Unntak: Telefonselgere. Jeg har reservert meg mot denne typen salg, og da forbeholder jeg meg retten til å være en kødd når de likevel ringer.''

Enig, det bør de tåle.

Jeg reserverte meg for mange år siden og har faktisk ikke blitt oppringt som jeg kan huske. Veldig fornøyd med det.

Jeg skjønner at du har reservert deg, og at det ikke er greit å bli ringt opp, men mener du virkelig at de som ringer bør tåle å bli behandlet dårlig? Feil kan skje, og selgeren bør selvfølgelig beklage og legge seg flat og unnskylde med en gang. Men å slenge dritt syns jeg ikke de fortjener, det er ikke de som har gjort en feil.

Jeg skjønner at du har reservert deg, og at det ikke er greit å bli ringt opp, men mener du virkelig at de som ringer bør tåle å bli behandlet dårlig? Feil kan skje, og selgeren bør selvfølgelig beklage og legge seg flat og unnskylde med en gang. Men å slenge dritt syns jeg ikke de fortjener, det er ikke de som har gjort en feil.

Jeg behandler dem ikke dårlig og jeg er alltid høflig, men blir litt småirritert, for firmaet de jobber for har en plikt til å vaske listene sine.

Spørs jo litt hva ShitDiddelyDo la i det å være en kødd også da.

ShitDiddelyDo

Jeg behandler dem ikke dårlig og jeg er alltid høflig, men blir litt småirritert, for firmaet de jobber for har en plikt til å vaske listene sine.

Spørs jo litt hva ShitDiddelyDo la i det å være en kødd også da.

'' Spørs jo litt hva ShitDiddelyDo la i det å være en kødd også da.''

Jeg er også ganske grei, men jeg noterer navnet deres, søker opp deres private telefonnummer, og ringer dem midt på natta for å få mer informasjon om produktet jeg tidligere på kvelden takket høflig nei til.

Annonse

'' Spørs jo litt hva ShitDiddelyDo la i det å være en kødd også da.''

Jeg er også ganske grei, men jeg noterer navnet deres, søker opp deres private telefonnummer, og ringer dem midt på natta for å få mer informasjon om produktet jeg tidligere på kvelden takket høflig nei til.

Du kødder. :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...