Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

En dignose ville jo vært en formildende omstendighet, og således ikke så ille. Uansett er dinose helt irrelevant, om dama er spik spenna gæren må hun uansett forholde seg til henne som hun er.

Jeg er uenig, uten at jeg finner gode ord å forklare det med. Man gjør det bare ikke. Man må kunne snakke om folk som er vanskelig uten å drive å dele ut diagnoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletiden

Jeg tar på meg rollen som liksompsykiater her nå og diagnosen jeg gir henne er "emosjonell ustabil personligsforstyrrelse" eller hva det nå heter ;o)

Hun har ihvertfall store psykiske problemer. Jeg er ikke i tvil og har forstått det lenge. Det kan da ikke være noen tvil om at det er noe rav ruskende galt her når dama truer mannen sin om skilsmisse bare fordi han vil være så hyggelig at han kjører sønn og svigerdatter til sin mor. Attpåtil ringe rundt til dine foreldre for å klage over hvor grusom datter de har. Hun mangler fullstendig kontroll på seg selv og er psyk psyk psyk.

Hva du skal gjøre med dette? Du skal bare betrakte henne som psyk og prøve ha et best mulig forhold til kjæresten din OG svigerfar. Dette er enda verre for din svigerfar og kjæreste enn for deg. Det må være virkelig vondt for dem. Tenk så flaut det er for dem stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det kan jo virke som svigermor har en eller annen diagnose...''

Går det ikke an å snakke om folk uten å blande inn at de skulle ha en diagnose? Jeg er litt lei av behovet for å sette diagnoser på folk. Du ville sikkert ikke likt om noen skulle begynne å sette diagnose på deg eller moren din.

Oisann..... var ikke sånn ment.... men sånn oppførsel som denne svigermora har er så spesiell at det slett ikke er normalt, og da er det jo ikke rart man kan mistenke en eller annen diagnose.. Hun minner meg nemlig veldig om en jeg kjenner som nettopp har fått en diagnose først nå, i godt voksen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann..... var ikke sånn ment.... men sånn oppførsel som denne svigermora har er så spesiell at det slett ikke er normalt, og da er det jo ikke rart man kan mistenke en eller annen diagnose.. Hun minner meg nemlig veldig om en jeg kjenner som nettopp har fått en diagnose først nå, i godt voksen alder.

Jeg liker bare ikke denne måten å snakke om folk, og jeg syns det er respektløst, selv om vi er på nett og alt. Hun er jo også et menneske med sine følelser osv. Ja. Nei, jeg blande meg inn mer.

*konfliktsky* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bare ikke denne måten å snakke om folk, og jeg syns det er respektløst, selv om vi er på nett og alt. Hun er jo også et menneske med sine følelser osv. Ja. Nei, jeg blande meg inn mer.

*konfliktsky* ;-)

Det å ha en diagnose er vel ikke nødvendigvis å "rakke ned" på noen? På mange måter er det lettere å forsvare en som oppfører seg på en bestemt måte pga en diagnose enn å forsvare en som bare er sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha en diagnose er vel ikke nødvendigvis å "rakke ned" på noen? På mange måter er det lettere å forsvare en som oppfører seg på en bestemt måte pga en diagnose enn å forsvare en som bare er sånn ;)

Jeg mener at man ikke har noe som helst med å sette diagnoser på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at man ikke har noe som helst med å sette diagnoser på folk.

Jeg har da ikke satt noen diagnose på noen jeg?? Les en gang til... Det må være lov å komme med et tankeinnspill uten at andre skal tro at denne mulige tanken er opplest og vedtatt. Dessuten... når man er livredd for å nevne diagnoser, så gjør man det hele til noe skambelagt, og det tror jeg ikke er særlig smart... Jeg har selv en diagnose som døv. Ikke f.... om jeg ser på det som en skam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha en diagnose er vel ikke nødvendigvis å "rakke ned" på noen? På mange måter er det lettere å forsvare en som oppfører seg på en bestemt måte pga en diagnose enn å forsvare en som bare er sånn ;)

Det blir en form for hersketeknikk der man degraderer den andre parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ikke satt noen diagnose på noen jeg?? Les en gang til... Det må være lov å komme med et tankeinnspill uten at andre skal tro at denne mulige tanken er opplest og vedtatt. Dessuten... når man er livredd for å nevne diagnoser, så gjør man det hele til noe skambelagt, og det tror jeg ikke er særlig smart... Jeg har selv en diagnose som døv. Ikke f.... om jeg ser på det som en skam!

Det er en form for hersketeknikk. Men du mente sikkert ikke noe kjipt med det:-) Jeg bare reagerte spontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Jeg har da ikke satt noen diagnose på noen jeg?? Les en gang til... Det må være lov å komme med et tankeinnspill uten at andre skal tro at denne mulige tanken er opplest og vedtatt. Dessuten... når man er livredd for å nevne diagnoser, så gjør man det hele til noe skambelagt, og det tror jeg ikke er særlig smart... Jeg har selv en diagnose som døv. Ikke f.... om jeg ser på det som en skam!

"Jeg har da ikke satt noen diagnose på noen jeg??"

Men det har jeg. Det var enkelt det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har da ikke satt noen diagnose på noen jeg??"

Men det har jeg. Det var enkelt det ;-)

Jeg er enig med cathlin. Det er nå mange her inne man kunne hatt lyst til å sette diagnose på, men det er greit å la være, av høflighet. Dessuten kjenner vi jo somregel bare den ene partens versjon av saken, og diagnostisering bør vi kanskje uansett overlate til fagfolkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har da ikke satt noen diagnose på noen jeg??"

Men det har jeg. Det var enkelt det ;-)

Dr. Nickløs. Da vet jeg hvem jeg IKKE skal søke terapi hos;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletiden

Jeg er enig med cathlin. Det er nå mange her inne man kunne hatt lyst til å sette diagnose på, men det er greit å la være, av høflighet. Dessuten kjenner vi jo somregel bare den ene partens versjon av saken, og diagnostisering bør vi kanskje uansett overlate til fagfolkene.

Selvsagt har du rett, men jeg gidder ikke være så pk bestandig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en form for hersketeknikk. Men du mente sikkert ikke noe kjipt med det:-) Jeg bare reagerte spontant.

Svigermora er jo ikke her, så so what?? Det er jo folk her inne med diagnoser, men jeg sitter jo ikke og prøvediagnostiserer dem selv om det innimellom kan være fristende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Dr. Nickløs. Da vet jeg hvem jeg IKKE skal søke terapi hos;-)

He he, nei det håper jeg da ikke ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du rett, men jeg gidder ikke være så pk bestandig:-)

Ikke jeg heller, men jeg ser an når det kan være greit å holde smella mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en form for hersketeknikk der man degraderer den andre parten.

Som sagt....svigermora er ikke her....og jeg er ikke paranoid;)

Men skjønner hva du mener... Det er bare det at jeg synes det må være lov å si det slik jeg gjorde det. Jeg satte ingen diagnose, men prøvde heller mer å unnskylde svigermora med at hun kunne ha en mulig diagnose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt....svigermora er ikke her....og jeg er ikke paranoid;)

Men skjønner hva du mener... Det er bare det at jeg synes det må være lov å si det slik jeg gjorde det. Jeg satte ingen diagnose, men prøvde heller mer å unnskylde svigermora med at hun kunne ha en mulig diagnose..

Ja. Skjønner. Jeg bare reagerer instinktivt på det fordi jeg har hatt så mye med psykiatrien å gjøre og har tenkt mye på slike problemstillinger, så jeg mente egentlig mest å gjøre oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ikke jeg heller, men jeg ser an når det kan være greit å holde smella mi:)

Joda, men jeg har ikke satt diagnose på noen dolere enda da. Ikke på trykk ihvertfall.:-)

Jeg synes det er forskjell på det jeg. Svigermoren til Laguna er neppe på dol og i dette tilfellet har jeg mer lyst til å støtte Laguna enn bulldoseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...