Gå til innhold

Hu ER gæærn! (advarsel..mere svigermorpreik!;))


laguna1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 496
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    46

  • frosken

    38

  • cathlin

    35

  • Sør

    26

Mest aktive i denne tråden

Det ville være en fornærmelse overfor gale mennesker å kalle den dama gal...

Uff, jeg vet ikke hva jeg skal si eller hvilke råd jeg skal komme med. Det virker som om det er veldig vanskelig for denne dama å takle at sønnen hennes får en ny hoveddame i livet sitt enn mor.

Jeg ser ikke bort fra at han lettere har jattet med henne i pre-laguna-tiden, så på en måte har hun rett i at det å motsi sin mor er noe han har begynt med etter at du kom inn i bildet. Men hun tar jo helt av. Og true mannen sin med skilsmisse pga dette med kjøringen?!?

Fordelen med samboerskap fremfor bryllup er at dere slipper å bekymre dere for hvordan hun kan komme til å oppførre seg på selve bryllupsdagen. Men ulempen er at hun kanskje ser et avlyst bryllup som en slags seier og som et håp om at hun snart har gullgutten sin for seg selv igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skjønner. Jeg bare reagerer instinktivt på det fordi jeg har hatt så mye med psykiatrien å gjøre og har tenkt mye på slike problemstillinger, så jeg mente egentlig mest å gjøre oppmerksom på det.

Ja, jeg forstår at du reagerer siden du sikkert har egenopplevde erfaringer rundt dette.... Alt i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg hadde klikket i opptil flere vinkler bare ved en liten del av det du beskriver... Første punkt hadde vært umiddelbar inndragning av nøkkel, evt. skifte av lås, hun kan jo ha vært troende til å få slipt opp flere kopier av nøkkelen.

Jeg hadde også utsatt det bryllupet inntil videre og husk for all del å ta p-pillene dine!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg har ikke satt diagnose på noen dolere enda da. Ikke på trykk ihvertfall.:-)

Jeg synes det er forskjell på det jeg. Svigermoren til Laguna er neppe på dol og i dette tilfellet har jeg mer lyst til å støtte Laguna enn bulldoseren.

Sånn ja, det holder egentlig å kalle henne bulldoseren:) Jeg skjønner ikke helt vitsen med å stemple diagnose på henne. Det går an å vise laguna støtte uten å gi dama en personlighetsforstyrrelse.

En annen ting, laguna er så åpen om livet sitt at det da fort kan være noen som kjenner dem igjen? Det er sikkert mange dolere fra byen hun har nevnt ved navn her inne, og de med god husk vil til og med kjenne igjen laguna. Jeg ville uten problemer kjenne henne igjen på gata. Hun har postet bilder av seg selv før her hun, og en trenger ikke å være Einstein for å avsløre identiteten til en eller flere her. Det er unødvendig og det kan skape problemer, men nå er det nå uansett gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var langt, tungt og komplisert, og jeg tror ikke jeg fikk med meg alle detaljer.

Det jeg definitivt ikke skjønner er hvorfor dere lar henne involveres i livet deres i den grad. Hvorfor har hun nøkkel (det med posten må kunne fikses på annet vis)? Hvorfor vet hun om krangelen/diskusjonen deres? Hvorfor ordner dere ikke transport uavhengig av svigers?

Skjønner godt hun er ufattelig irriterende, men skjønner ikke hvorfor dere ikke forsøker å skape llitt mer avstand.

''Det jeg definitivt ikke skjønner er hvorfor dere lar henne involveres i livet deres i den grad. Hvorfor har hun nøkkel (det med posten må kunne fikses på annet vis)? Hvorfor vet hun om krangelen/diskusjonen deres? Hvorfor ordner dere ikke transport uavhengig av svigers?

Skjønner godt hun er ufattelig irriterende, men skjønner ikke hvorfor dere ikke forsøker å skape llitt mer avstand.''

Enig. De er jo ikke 20-åringer som nylig har flyttet hjemmefra, men godt voksne mennesker som bør kunne foreta seg ting uten å involvere foreldrene i alt, hva enten det gjelder transport eller sallg av brukte tv'er eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg forstår at du reagerer siden du sikkert har egenopplevde erfaringer rundt dette.... Alt i orden :)

cathlins kommentar er vel i samme bås som at du reagerer på at noen sier at noe som er treigt er "skikkelig døvt"? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Det ville være en fornærmelse overfor gale mennesker å kalle den dama gal...

Uff, jeg vet ikke hva jeg skal si eller hvilke råd jeg skal komme med. Det virker som om det er veldig vanskelig for denne dama å takle at sønnen hennes får en ny hoveddame i livet sitt enn mor.

Jeg ser ikke bort fra at han lettere har jattet med henne i pre-laguna-tiden, så på en måte har hun rett i at det å motsi sin mor er noe han har begynt med etter at du kom inn i bildet. Men hun tar jo helt av. Og true mannen sin med skilsmisse pga dette med kjøringen?!?

Fordelen med samboerskap fremfor bryllup er at dere slipper å bekymre dere for hvordan hun kan komme til å oppførre seg på selve bryllupsdagen. Men ulempen er at hun kanskje ser et avlyst bryllup som en slags seier og som et håp om at hun snart har gullgutten sin for seg selv igjen?

''Fordelen med samboerskap fremfor bryllup er at dere slipper å bekymre dere for hvordan hun kan komme til å oppførre seg på selve bryllupsdagen''

Jeg tenkte det samme. Jeg håper ikke hun skal holde tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar på meg rollen som liksompsykiater her nå og diagnosen jeg gir henne er "emosjonell ustabil personligsforstyrrelse" eller hva det nå heter ;o)

Hun har ihvertfall store psykiske problemer. Jeg er ikke i tvil og har forstått det lenge. Det kan da ikke være noen tvil om at det er noe rav ruskende galt her når dama truer mannen sin om skilsmisse bare fordi han vil være så hyggelig at han kjører sønn og svigerdatter til sin mor. Attpåtil ringe rundt til dine foreldre for å klage over hvor grusom datter de har. Hun mangler fullstendig kontroll på seg selv og er psyk psyk psyk.

Hva du skal gjøre med dette? Du skal bare betrakte henne som psyk og prøve ha et best mulig forhold til kjæresten din OG svigerfar. Dette er enda verre for din svigerfar og kjæreste enn for deg. Det må være virkelig vondt for dem. Tenk så flaut det er for dem stakkars.

''Hun mangler fullstendig kontroll på seg selv og er psyk psyk psyk.

''

Er det da slik at alle ufordragelige personer er syke? Og hva slags sykdomsbegrep innebærer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste vekt på en svigermor..? Fire kilo. Inkludert urna... *tørr latter*

Medfølelse har jeg i bøtter og spann. Du har ikke sneballs sjanse i helvete.

Jeg vil anbefale at du og kjæresten flytter til en by LANGT unna. Bergen er fint på sommeren...Longyearbyen skal være hyggelig..

Vi har ikke kontakt med svigers overhodet, ikke en lyd på syv år. ;0) Samme opplegget her, du vil ikke tro hva dama greide å lage av kaos for å få viljen sin..

Høres ikke ut som en god løsning det heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha en diagnose er vel ikke nødvendigvis å "rakke ned" på noen? På mange måter er det lettere å forsvare en som oppfører seg på en bestemt måte pga en diagnose enn å forsvare en som bare er sånn ;)

''Det å ha en diagnose er vel ikke nødvendigvis å "rakke ned" på noen? På mange måter er det lettere å forsvare en som oppfører seg på en bestemt måte pga en diagnose enn å forsvare en som bare er sånn ;)

''

Samtidig så er det ganske belastende for de som har psykiatriske diagnoser at mange ser ut til å forbinde dårlig oppførsel med psykiatriske diagnoser. Jeg har truffet ufordragelige mennesker uten å ha behov for å diagnostisere dem.

Det er stigmatiserende nok for enkelte av de som har psykiatriske diagnoser om ikke de i tillegg skal bli forbundet med all verdens drittsekkoppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

''Hun mangler fullstendig kontroll på seg selv og er psyk psyk psyk.

''

Er det da slik at alle ufordragelige personer er syke? Og hva slags sykdomsbegrep innebærer dette?

''Er det da slik at alle ufordragelige personer er syke? Og hva slags sykdomsbegrep innebærer dette?''

Altså, du bør ikke ta det jeg skrev så veldig seriøst da, når jeg sier at jeg tar på meg rollen som "liksompsykiater".

Men ja, jeg mener jo uansett at det er ganske psykt når en voksen dame oppfører seg slik. Det er i alle ikke friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann..... var ikke sånn ment.... men sånn oppførsel som denne svigermora har er så spesiell at det slett ikke er normalt, og da er det jo ikke rart man kan mistenke en eller annen diagnose.. Hun minner meg nemlig veldig om en jeg kjenner som nettopp har fått en diagnose først nå, i godt voksen alder.

Hvilken diagnose fikk hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da ikke satt noen diagnose på noen jeg?? Les en gang til... Det må være lov å komme med et tankeinnspill uten at andre skal tro at denne mulige tanken er opplest og vedtatt. Dessuten... når man er livredd for å nevne diagnoser, så gjør man det hele til noe skambelagt, og det tror jeg ikke er særlig smart... Jeg har selv en diagnose som døv. Ikke f.... om jeg ser på det som en skam!

''Jeg har selv en diagnose som døv. Ikke f.... om jeg ser på det som en skam!

''

Men liker du da uttrykk av typen "er du helt døv " eller "det der er skikkelig døvt" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sivera

Jeg kan gi deg et råd: Bo så langt unna denne familien hans som overhodet mulig. Om du elsker denne mannen så svelg noe små kameler, men ikke la dem overkjøre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sivera

''Det å ha en diagnose er vel ikke nødvendigvis å "rakke ned" på noen? På mange måter er det lettere å forsvare en som oppfører seg på en bestemt måte pga en diagnose enn å forsvare en som bare er sånn ;)

''

Samtidig så er det ganske belastende for de som har psykiatriske diagnoser at mange ser ut til å forbinde dårlig oppførsel med psykiatriske diagnoser. Jeg har truffet ufordragelige mennesker uten å ha behov for å diagnostisere dem.

Det er stigmatiserende nok for enkelte av de som har psykiatriske diagnoser om ikke de i tillegg skal bli forbundet med all verdens drittsekkoppførsel.

Takk, det var meget hyggelig sagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det da slik at alle ufordragelige personer er syke? Og hva slags sykdomsbegrep innebærer dette?''

Altså, du bør ikke ta det jeg skrev så veldig seriøst da, når jeg sier at jeg tar på meg rollen som "liksompsykiater".

Men ja, jeg mener jo uansett at det er ganske psykt når en voksen dame oppfører seg slik. Det er i alle ikke friskt.

Jeg mener at når du skriver "psykt, psykt, psykt", så bruker du en forkortelse for psykiske lidelser som skjellsord. Jeg synes det er en måte å bidra til stigmatisering av mennesker med psykiske lidelser, og jeg synes at voksne folk bør kunne la det være.

Derimot synes jeg man godt kan betegne svigermorens oppførsel som ufordragelig, kjip, umoden, uforskammet osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er en god løsning at du ønsker å kutte kontakten. Si fra hvordan dere vil/må ha det. Og at noe annet gidder dere ikke.

Tror også det roer seg ettervhert. Bare sett grenser og unngå diskusjoner som f.eks med kjøringen. Bare si da gjør vi det sånn, også er det ikke noe mer å diskutere.

Mannen din må også være råsterk i begynnelsen og sette ned foten på det dere ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg kjenner jeg hadde klikket i opptil flere vinkler bare ved en liten del av det du beskriver... Første punkt hadde vært umiddelbar inndragning av nøkkel, evt. skifte av lås, hun kan jo ha vært troende til å få slipt opp flere kopier av nøkkelen.

Jeg hadde også utsatt det bryllupet inntil videre og husk for all del å ta p-pillene dine!!!!

'' og husk for all del å ta p-pillene dine!!!''

LOL - ja, du skal se disse egenskapene er dominante :-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det å ha en diagnose er vel ikke nødvendigvis å "rakke ned" på noen? På mange måter er det lettere å forsvare en som oppfører seg på en bestemt måte pga en diagnose enn å forsvare en som bare er sånn ;)

''

Samtidig så er det ganske belastende for de som har psykiatriske diagnoser at mange ser ut til å forbinde dårlig oppførsel med psykiatriske diagnoser. Jeg har truffet ufordragelige mennesker uten å ha behov for å diagnostisere dem.

Det er stigmatiserende nok for enkelte av de som har psykiatriske diagnoser om ikke de i tillegg skal bli forbundet med all verdens drittsekkoppførsel.

Vel talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...