Gjest babybom Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 jeg har en del facebookvenner som nå alle venter barn. De som også er venner privat venter også barn helt samtidig. Er sånt helt tilfeldig eller følger man vennegjengen når man skal utvide familien? Det kan jo være greit å ha noen å trille sammen med, og om skal ha permisjon samtidig. 0 Siter
Gjest Jacoba Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Baby er smittsomt. Om en eller to får barn følger gjerne flere etter :-) Forøvrig er det jo ikke slik at man blir gravid på bestilling, og heller ikke er det slik at alle venninner følger hverandre. 0 Siter
fresja Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Min datter og en av hennes venninner som bor på samme sted, fikk barn samtidig to ganger. Det var ikke planlagt,men koselig. 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Oftest er det vel litt tilfeldig, men har jo litt med livssituasjonen og alder å gjøre, ofte er de jo nære i alder og samme livssituasjon, midten av 20 -åra kanskje, fått seg samboer, fast jobb og leilighet eller hus... alt liksom klart... Så snakker man kanskje litt seg i mellom at de har lyst på barn, tror ikke de planlegger da og da skal vi ha det, men at de begynner omtrent samtidig. På jobben min er 70 % gravide nå... skulle tro det var planlagt, blir litt krise med tanke på bemanning ;-) men har nok litt med alderssammensetningen, de fleste på jobben er i midten av 20-30 årene og har samboer og kjøpt seg hus 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Tviler på at mange planlegger slikt bevisst, dvs. det skal klaffe godt om de som forsøker lykkes. 0 Siter
Axcia Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Jeg har ikke tenkt tanken engang, men det har faktisk klaffet med ei venninne to ganger. Koselig å være i samme livsfase med noen en kjenner. 0 Siter
BobbyPeru Skrevet 25. april 2011 Skrevet 25. april 2011 Man må sørge for å få barn før den 31.august. Hvis ikke får man barnhagetrøbbel. 0 Siter
Gjest signert Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 Kjenner til folk som har planlagt det sammen, ja. 0 Siter
Gjest samme livssituasjon Skrevet 26. april 2011 Skrevet 26. april 2011 Hvis man er i samme livssituasjon, og snakker sammen om man skal begynne å prøve å få barn, eller planlegger nr to eller tre, så kan jo det motivere venninner til å tenke i de baner. Noen planlegger sikkert å prøve samtidig også, men fordi det ikke lar seg planlegge så veldig nøyaktig, tror jeg de færresete satser på samme termin. Det er hyggelig å kjenne noen med barn på samme alder. I tillegg har det visst blitt vanligere å prøve å få barn på riktig tidspunkt i forhold til barnehageopptak, jeg vet flere som har hatt det i bakhodet når de har begynt å prøve, og faktisk hatt et opphold i prøvingen de mest uhelidge månedene i forhold til barnehageplass.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.