Gå til innhold

Sykepenger v/arb.ledighet.

Anbefalte innlegg

Er nå i fødselspermisjon.Skal egentlig begynne i jobb igjen 25. des.Jobber halvstilling i klesbutikk.

Saken er den at jeg er fortsatt veldig plaget med bekkenløsning, har gått til fysio uten virkning,har fått tablettkur med Voltaren uten virkning og venter nå på henvisning til fysikalsk behandling.

Jeg tror ikke jeg kommer meg tilbake til den jobben igjen,verken i des. eller senere, da jobben innebærer mye gåing og ståing.

Hva skjer med fødselspengene om jeg sier opp jobben nå?

Vil jeg få sykepenger om jeg er arbeidsledig når permisjonen er over og hvem skal da ha sykemeldingen?

Hvordan blir da grunnlaget regnet ut?

Hvis jeg mot all formodning blir bedre,men sier opp jobben nå, vil jeg da få arb. ledighetstrygd med en gang permisjonen er over ,eller må det gå 8 uker?

Mange spørsmål men jeg håper du kan gi meg noen svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36380-sykepenger-varbledighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

At du sier opp nå har ingen betydning for fødselspengene. går du direkte over på sykepenger, beholder du samme grunnlaget som nå (altså ikke same dagsats men samme grunnlag, noe som har betydning hvis du har dekn.grad 80% i f.p.).

Risikoen for at aetat gir 8 uker avstengninger er der. Blir du frisk og skal ha dagpenger må du dokumentere at du ikke selv har skyld i at du er arbeidsledig. En legeerklæring om at jobben ikke er bra for deg kan være en måte å dokumentere dette. Du bør kanskje også presisere i oppsigelsen at den skyldes helsemessige grunner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...