Gå til innhold

Ormeår? (Hysterisk innlegg)

Anbefalte innlegg

Jeg er også helt hysterisk når det gjelder orm, uansett om den hogger eller ikke.

Og er sjeleglad for at jeg bor i en ormefri del av landet, bank i bordet.

Kom nordover, ormehysterikere, her er god plass til flere! Tror ikke det er flått her heller, så flott.

Dessuten er graset grønnere. Det har visst noe med midnattsola å gjøre.

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

33

• morsan

13

• ShitDiddelyDo

8

• frosken

7

Mest aktive i denne tråden

Det er mye hoggorm i år ja. Her ligger de i klynger under steinrøyser ol. Jeg har det sånn som deg og liker meg ikke.

Hvordan blir man IKKE redd for orm?

'''Det er mye hoggorm i år ja. Her ligger de i klynger under steinrøyser ol. Jeg har det sånn som deg og liker meg ikke.''

Hmm, hva sa du? Skal ikke gå på fjelltur med det første, nei!

''Hvordan blir man IKKE redd for orm?''

Kan du fortelle meg det, blir jeg evig takknemlig :-)

Gjest Elextra

'''Det er mye hoggorm i år ja. Her ligger de i klynger under steinrøyser ol. Jeg har det sånn som deg og liker meg ikke.''

Hmm, hva sa du? Skal ikke gå på fjelltur med det første, nei!

''Hvordan blir man IKKE redd for orm?''

Kan du fortelle meg det, blir jeg evig takknemlig :-)

''Skal ikke gå på fjelltur med det første, nei!''

Det er vel ikke i fjellet en er spesielt utsatt!? De fleste hoggormene jeg har observert har vært i lave strøk.

Jeg er også helt hysterisk når det gjelder orm, uansett om den hogger eller ikke.

Kom nordover, ormehysterikere, her er god plass til flere! Tror ikke det er flått her heller, så flott.

''Og er sjeleglad for at jeg bor i en ormefri del av landet, bank i bordet''

Hvor bor du da (du trenger ikke å svare), men jeg hadde nok brukt mye tid og penger på flytte til et slikt sted ;)

Vi ferierer utenlands, men alle veit at Angustia får panikk ved synet av en orm /slange...

Annonse

Hvor bor du da (du trenger ikke å svare), men jeg hadde nok brukt mye tid og penger på flytte til et slikt sted ;)

Vi ferierer utenlands, men alle veit at Angustia får panikk ved synet av en orm /slange...

Jeg vet til og med om en som får panikk bare ved å se en hageslange ! da har det gått alt for langt synes jeg ;)

Det finnes ikke orm nord for Saltfjellet. Så du har store deler av Nordland og hele Troms og Finnmark som er ormefrie områder. Og Svalbard.

Det høres ut som om du skal være glad du bor i Norge og det er stålorm som ligger utenfor døra når du åpner. :)

''Det høres ut som om du skal være glad du bor i Norge og det er stålorm som ligger utenfor døra når du åpner. :)''

Det har du rett i , og det er dessverre ille nok. I fjor var vi i et asiatisk land der en STOR slange lå midt på veien. Tror barna mine har traumer enda, ikke pga slangen men pga min hysteriske og høyst irrasjonelle oppførsel, sukk-..

''Det høres ut som om du skal være glad du bor i Norge og det er stålorm som ligger utenfor døra når du åpner. :)''

Det har du rett i , og det er dessverre ille nok. I fjor var vi i et asiatisk land der en STOR slange lå midt på veien. Tror barna mine har traumer enda, ikke pga slangen men pga min hysteriske og høyst irrasjonelle oppførsel, sukk-..

For en tid siden så var det noen som fant en død boaslange i snøen i nærheten av St Haugen. Jeg tror jeg hadde gått rett inn i sjokk om jeg hadde sett den. Jeg forsøkte eksponeringsterapi i Reptilparken, men har ikke hjulpet noe særlig.

Jeg er jo redd for krabber også jeg o;)

Jeg vet til og med om en som får panikk bare ved å se en hageslange ! da har det gått alt for langt synes jeg ;)

''Jeg vet til og med om en som får panikk bare ved å se en hageslange ! da har det gått alt for langt synes jeg ;)''

Nei, nei, på ingen måte!

For en tid siden så var det noen som fant en død boaslange i snøen i nærheten av St Haugen. Jeg tror jeg hadde gått rett inn i sjokk om jeg hadde sett den. Jeg forsøkte eksponeringsterapi i Reptilparken, men har ikke hjulpet noe særlig.

Jeg er jo redd for krabber også jeg o;)

Jeg har også forsøkt ekspoeringsterapi i Reptilparken og andre dyrehager, men det funker ikke!!!!

Annonse

Jeg har også forsøkt ekspoeringsterapi i Reptilparken og andre dyrehager, men det funker ikke!!!!

Da jeg var der så var jeg ikke forberedt på at de tok slangene ut av buret for at folk skulle få ha dem rundt halsen. Tror du jeg rygget bakover når jeg kom inn og så slangen på nært hold??

Pusen vår moret seg også med en liten stålorm forleden, men lot den være igjen ute i lyngen.

For egen del må jeg si at man fort blir herdet når det gjelder kattefangts. Jeg trodde nesten jeg skulle krepere da jeg by accident tok i en mus som pusen hadde dratt med inn - et var mørkt der og jeg trodde det var en lekemus hun holdt på med... da var det like før vi leverte katta tilbake til FOD-gården!

Nå tar vi bare feiebrett & kost og feier opp musa - død eller levende - og hiver den ut og katta med.

Men helt vant det blir man jo ikke. Men pus er jo så søt, så vi tilgir hver gang. :-)

''Dessuten er graset grønnere. Det har visst noe med midnattsola å gjøre.''

Hvis det ikke har med nattduggen å gjøre, og/eller generelt høyere fuktighetsnivå (les: nedbør).

På mitt barndomssted i Sør-Norge er gresset alltid grønt, men om somrene i Vestfold ser vi mye tørre plener.

Aldri var gresset så grønt som da jeg var på Færøyene. Det sies at man der har 280 dager regn per år, og 85 dager med annet dårlig vær ;-)

Har du noen i huset som kan rappe stålormene fra katta og kaste dem i søpla? Så kan skjønner at det ikke er lurt å vise godbitene til menneskene? Er det en hunnkatt? Lurer på om hunnkatter er "flinkere" til å gi "ferskmat" til menneskene sine enn hannkatter. Vår er som sagt gjerrig på ferskmaten, og det er en hannkatt.

'''Har du noen i huset som kan rappe stålormene fra katta og kaste dem i søpla? Så kan skjønner at det ikke er lurt å vise godbitene til menneskene?''

Ja, kanskje tenåringen? Ellers har jeg heldigvis behjelpelige naboer når de er hjemme. Pr nå: hulk!

''Er det en hunnkatt? Lurer på om hunnkatter er "flinkere" til å gi "ferskmat" til menneskene sine enn hannkatter. Vår er som sagt gjerrig på ferskmaten, og det er en hannkatt.''

Flekken er en hannkatt, og jeg har fint lite erfaring med katter, gruff....

Katten vår tar også stålorm. Jeg har også hørt at katter holder tomta fri for hoggorm, så se det heller som en fordel :-) Men katten vår er litt for ego til å legge fangsten fram til oss, han vil heldigvis spise den selv. Stålorm er i alle fall HELT ufarlig, og det er vel egentlig fobien din også, eller?

''Jeg har også hørt at katter holder tomta fri for hoggorm, ''

Synes nesten det er litt rart om en liten katt skulle klare å ta hoggorm.

Har du noen i huset som kan rappe stålormene fra katta og kaste dem i søpla? Så kan skjønner at det ikke er lurt å vise godbitene til menneskene? Er det en hunnkatt? Lurer på om hunnkatter er "flinkere" til å gi "ferskmat" til menneskene sine enn hannkatter. Vår er som sagt gjerrig på ferskmaten, og det er en hannkatt.

''Er det en hunnkatt? Lurer på om hunnkatter er "flinkere" til å gi "ferskmat" til menneskene sine enn hannkatter.''

Jeg har kun erfaring med én hunnkatt, og den er absolutt ikke gjerrig med ferskmaten...;-)

Pusen vår moret seg også med en liten stålorm forleden, men lot den være igjen ute i lyngen.

For egen del må jeg si at man fort blir herdet når det gjelder kattefangts. Jeg trodde nesten jeg skulle krepere da jeg by accident tok i en mus som pusen hadde dratt med inn - et var mørkt der og jeg trodde det var en lekemus hun holdt på med... da var det like før vi leverte katta tilbake til FOD-gården!

Nå tar vi bare feiebrett & kost og feier opp musa - død eller levende - og hiver den ut og katta med.

Men helt vant det blir man jo ikke. Men pus er jo så søt, så vi tilgir hver gang. :-)

Jeg tilgir også Flekken, ei halvspist mus (han lærer aldri at han ikke tåler spissmus) er greit, en spurv likedan - men en orm??!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...