Gå til innhold

Ormeår? (Hysterisk innlegg)

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt folk si det er huggorm år.... Min datter så en her forleden, jeg har ikke sett noen. Liker heller ikke orm. :( Tramper godt der jeg går.

''Jeg har hørt folk si det er huggorm år.... Min datter så en her forleden, jeg har ikke sett noen.''

Usj, det var det jeg var redd for..

''Liker heller ikke orm. :( Tramper godt der jeg går.''

Hehe, er vi fleire trampere? Husker da Vesla begynte i barnehage og de ansatte lurte på hvorfor ho trampa i marsjtakt hver gang de var på tur i skogen ;) Vel, jeg måtte si som sant var at stakkars Vesla var miljøskadd og sikkert trodde det var slik man bevega seg i naturen :-/

Fortsetter under...

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

33

• morsan

13

• ShitDiddelyDo

8

• frosken

7

Mest aktive i denne tråden

Heldiggrisen. Nærmeste jeg har kommet slanger i asiatiske land er dette.

Spol fram til 2.40. Da er den på vei opp på tribunen, og den er ca. 1 meter unna beina til meg og kompisen da han tar tak i den.

Du skulle sittet der ved siden av meg, du, for da fikk selv vi lyst til å gå, noe vi også hadde gjort hvis det ikke hadde blitt ansett som uhøflig (og vi var kun 4 stykker på showet, så vi kunne ikke bare gå).

Ante vi en litt nervøs latter der? ;-)

''Jeg har hørt folk si det er huggorm år.... Min datter så en her forleden, jeg har ikke sett noen.''

Usj, det var det jeg var redd for..

''Liker heller ikke orm. :( Tramper godt der jeg går.''

Hehe, er vi fleire trampere? Husker da Vesla begynte i barnehage og de ansatte lurte på hvorfor ho trampa i marsjtakt hver gang de var på tur i skogen ;) Vel, jeg måtte si som sant var at stakkars Vesla var miljøskadd og sikkert trodde det var slik man bevega seg i naturen :-/

LOL :))

Frosken, jeg har usedvanlig stor tiltro til deg! Men eksponeringsterapi i mitt "slangetilfelle" har jeg mista troa på, og jeg har virkelig prøvd... Jeg hater krypa dypt og inderlig, og jeg er skrekkslagen.

Det nytter ikke, men Flekken skal overleve i beste velbefinnende, altså!

Det er godt at 'Flekken nå i det minste er reddet! Da har vi en ting mindre å bekymre oss for.

Men jeg synes fortsatt du skal finne en eller annen måte å bli kvitt ormefobiet ditt på. Spør nhd om han tror det kan kureres ganske greit.

Gjest Elextra

Takk for beroligende ord, Elextra :-)

(PS: Er du sikker?)

''(PS: Er du sikker?)

''

På ingen måte.

''I Norge lever huggormen nordover til Sømna i Nordland, men den er tidligere funnet i Rena. I fjellet går den til bjørkebeltet, men kan påtreffes også helt opp til snaufjellet. Bestanden varierer sterkt.

''

(Men tror nok de mener Rana, ikke Rena)

http://www.iskogogmark.no/index.php?Itemid=19&id=6&option=com_content&view=article

Annonse

Det er godt at 'Flekken nå i det minste er reddet! Da har vi en ting mindre å bekymre oss for.

Men jeg synes fortsatt du skal finne en eller annen måte å bli kvitt ormefobiet ditt på. Spør nhd om han tror det kan kureres ganske greit.

''Men jeg synes fortsatt du skal finne en eller annen måte å bli kvitt ormefobiet ditt på. Spør nhd om han tror det kan kureres ganske greit.''

Takk for omtanken, frosken! Ja, innser at jeg må få hjelp, for denne fobien er faktisk ganske innskrenkende i hverdagen.

Men tror du ikke NHD foreslår eksponeringsterapi, da? Det takler jeg ikke!

Huff, siste eksempel: Jeg var nylig hos dyrlegen for å kastrere Flekken. Mens jeg venta kikka jeg i et monter med de mest utrolige ting klinikken hadde redda ut av ulike kjæledyr. Interessant. Men så oppdaga jeg en orm på sprit på øverste hylle.

Jeg satte meg i sofagruppa igjen og sa til meg sjøl "Angustia, den er død, den er død, den er død!!". Jeg førte også samtaler med andre kunder om alt og ingenting, men det hjalp ikke, fokuset var på den j..... ormen på øverste hylle.

Så jeg storma ut, det var nummeret før jeg hyperventilerte, og jeg venta ute i 45 minutter. Tror veterinæren syntes jeg var en skrulling, men det kan jeg leve med :-/

Onsdag1365380628

''Men jeg synes fortsatt du skal finne en eller annen måte å bli kvitt ormefobiet ditt på. Spør nhd om han tror det kan kureres ganske greit.''

Takk for omtanken, frosken! Ja, innser at jeg må få hjelp, for denne fobien er faktisk ganske innskrenkende i hverdagen.

Men tror du ikke NHD foreslår eksponeringsterapi, da? Det takler jeg ikke!

Huff, siste eksempel: Jeg var nylig hos dyrlegen for å kastrere Flekken. Mens jeg venta kikka jeg i et monter med de mest utrolige ting klinikken hadde redda ut av ulike kjæledyr. Interessant. Men så oppdaga jeg en orm på sprit på øverste hylle.

Jeg satte meg i sofagruppa igjen og sa til meg sjøl "Angustia, den er død, den er død, den er død!!". Jeg førte også samtaler med andre kunder om alt og ingenting, men det hjalp ikke, fokuset var på den j..... ormen på øverste hylle.

Så jeg storma ut, det var nummeret før jeg hyperventilerte, og jeg venta ute i 45 minutter. Tror veterinæren syntes jeg var en skrulling, men det kan jeg leve med :-/

Med eksponeringsterapi kan du bli kvitt fobien din iløpet av få timer.Det er den enkleste,eneste og raskeste veien til å bli kvitt noe som legger demper på en ellers koselig og fin sommer.

Lykke til!

Du. Ormer er kjekke skapninger som trengs i naturen, og de er slett ikke farlige.

Jeg var redd for ormer til jeg måtte passe på to stykker for en venn i et halvt år! De er levende skapninger som må ha stell, og i begynnelsen sleit jeg. Men mat må de ha.

Til slutt ble jeg vant til det og fikset og ordnet og matet med mus! (Jeg tror ikke meg selv enda!) Siden har jeg ikke vært redd for ormer, selv om jeg aldri vil elske dem.. ;0)

Eksponeringsterapi er lurt. Og en død orm på trappa er et bra sted å begynne med det.

Med eksponeringsterapi kan du bli kvitt fobien din iløpet av få timer.Det er den enkleste,eneste og raskeste veien til å bli kvitt noe som legger demper på en ellers koselig og fin sommer.

Lykke til!

''Med eksponeringsterapi kan du bli kvitt fobien din iløpet av få timer.Det er den enkleste,eneste og raskeste veien til å bli kvitt noe som legger demper på en ellers koselig og fin sommer.

Lykke til!''

Takk for gode ord! Skjønner at du har rett, men veit ikke om jeg orker eksponering... Og ja, jeg veit at jeg er vrang, men takk for innspill! (Pokker så strenge dere er, altså) :-(

''Med eksponeringsterapi kan du bli kvitt fobien din iløpet av få timer.Det er den enkleste,eneste og raskeste veien til å bli kvitt noe som legger demper på en ellers koselig og fin sommer.

Lykke til!''

Takk for gode ord! Skjønner at du har rett, men veit ikke om jeg orker eksponering... Og ja, jeg veit at jeg er vrang, men takk for innspill! (Pokker så strenge dere er, altså) :-(

''men veit ikke om jeg orker eksponering... ''

Jeg lider av emetofobi (fobi mot å kaste opp) og om noen nevner eksponeringsterapi for meg løper jeg i en annen retning :-)

Annonse

Du. Ormer er kjekke skapninger som trengs i naturen, og de er slett ikke farlige.

Jeg var redd for ormer til jeg måtte passe på to stykker for en venn i et halvt år! De er levende skapninger som må ha stell, og i begynnelsen sleit jeg. Men mat må de ha.

Til slutt ble jeg vant til det og fikset og ordnet og matet med mus! (Jeg tror ikke meg selv enda!) Siden har jeg ikke vært redd for ormer, selv om jeg aldri vil elske dem.. ;0)

Eksponeringsterapi er lurt. Og en død orm på trappa er et bra sted å begynne med det.

Hhhhhhhh, ja du har sikkert rett. OK, jeg skal fjerne den døde ormen på nabotomta (som naboen klaga på i går kveld) nå i ettermiddag. Det er en start. Wish me luck :-(

''men veit ikke om jeg orker eksponering... ''

Jeg lider av emetofobi (fobi mot å kaste opp) og om noen nevner eksponeringsterapi for meg løper jeg i en annen retning :-)

Nettopp! Jeg burde selvfølgelig ikke støtte deg på dette, men det gjør jeg oppriktig :)

Vår har ikke dratt med stålorm inn (ennå). Det går i mus og fugl, og av det synes jeg fugl er desidert det verste, men da først og fremst pga søl og fjær over alt (typisk komme hjem fra hytta mens pus har vært alene hjemme med katteluka si, og så finne en fugl inne... :-((()

Hun dro forresten inn en frosk en gang på hytta. Skal si den frosken hylte fælt!! Vi klarte å få den ut i live.

''Skal si den frosken hylte fælt!!''

Hyler frosker?! Jeg er glad katten vår ikke tar med fangsten inn...

Hhhhhhhh, ja du har sikkert rett. OK, jeg skal fjerne den døde ormen på nabotomta (som naboen klaga på i går kveld) nå i ettermiddag. Det er en start. Wish me luck :-(

Det går bra! Og det er lov å ta på seg felleskjøpetdress, caps, munnbind og oppvaskhansker. Og bruke en rake og en spade til å begynne med. Alt som gjør at man føler seg tryggere, så kommer resten over tid. ;0)

Det går bra! Og det er lov å ta på seg felleskjøpetdress, caps, munnbind og oppvaskhansker. Og bruke en rake og en spade til å begynne med. Alt som gjør at man føler seg tryggere, så kommer resten over tid. ;0)

Caps, solbriller, rake og spade har jeg. Munnbind kan vel fikses ved hjelp av et skjerf. Kanskje jeg må ringe min kjære far for å høre om jeg kan låne kjeledressen? Tror faktisk det kan hjelpe, takk for tips ;) Naboene får tidenes latter, men det er dem vel unt :)

Bråtøff hilsen fra

''Jeg har også hørt at katter holder tomta fri for hoggorm, ''

Synes nesten det er litt rart om en liten katt skulle klare å ta hoggorm.

''Synes nesten det er litt rart om en liten katt skulle klare å ta hoggorm.

''

Den tar stålorm, i hvert fall. Og hoggormen er jo ikke så veldig stor. Jeg tok pus på fersken mens han jaktet på en hoggorm, men jeg fikk skremt ormen vekk. Men vetrinæren har sagt at katter tåler hoggormbitt, i hvert fall mye bedre enn hunder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...