Gå til innhold

rettigheter


Elisabeth85

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 18 uker på vei. Jeg er ikke sammen med far lengre, har far rett til å være med på kontroller hos legen, jordmor og på ultralyd vis ikke jeg vil? Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det håper jeg, for fars skyld. Han er jo far til barnet deres som dere lagde sammen for bare 18 uker siden. Hvorfor vil du ikke at han skal være med? Det lover jo litt dårlig for felles samarbeid om barnet i de kommende minst 18 årene, har du tenkt noe på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettighetene her er nok på din side. Du har rett til å ha med deg en person på alt av medisinske undersøkelser og fødsel om du vil det, men jeg tror ikke pappan har de samme rettighetene.

I noen tilfeller heldigvis, i andre tilfeller dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg, for fars skyld. Han er jo far til barnet deres som dere lagde sammen for bare 18 uker siden. Hvorfor vil du ikke at han skal være med? Det lover jo litt dårlig for felles samarbeid om barnet i de kommende minst 18 årene, har du tenkt noe på det?

Vi går ikke sammen lengre, han er bare i mot meg, skriver han er dritt lei av meg osv. Løper ned kontorene hos advokatene, ikke at jeg vet hvorfor.. Har aldri nektet han samvær med barnet, jeg vil at far og barn skal ha det beste forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går ikke sammen lengre, han er bare i mot meg, skriver han er dritt lei av meg osv. Løper ned kontorene hos advokatene, ikke at jeg vet hvorfor.. Har aldri nektet han samvær med barnet, jeg vil at far og barn skal ha det beste forholdet.

Ok, så leit å høre. Er det fordi du ønsker å beholde barnet at han er sånn, eller er det helt uavhengig av det?

Når ting er sånn så forstår jeg godt at du ikke ønsker at han skal bli med.

Håper ting bedrer seg for dere etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så leit å høre. Er det fordi du ønsker å beholde barnet at han er sånn, eller er det helt uavhengig av det?

Når ting er sånn så forstår jeg godt at du ikke ønsker at han skal bli med.

Håper ting bedrer seg for dere etter hvert.

Når vi var sammen gikk han å surmulte 24 timer i døgnet, alt var galt, jeg spurte hva som var galt men fikk aldi noe ordentlig svar ut av han, tenkte kanskje det var best å snakke med meg han var sammen med. men det gikk ikke. Så sa jeg han burde han snakke med noen som kan dette, det har jeg sagt flere ganger men det har aldri blitt noe med han, han sier han skal gjøre ting men gjør det ikke. Jeg orket ikke sånn et forhold lengre, var slitsomt :( Tror han er glad for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi var sammen gikk han å surmulte 24 timer i døgnet, alt var galt, jeg spurte hva som var galt men fikk aldi noe ordentlig svar ut av han, tenkte kanskje det var best å snakke med meg han var sammen med. men det gikk ikke. Så sa jeg han burde han snakke med noen som kan dette, det har jeg sagt flere ganger men det har aldri blitt noe med han, han sier han skal gjøre ting men gjør det ikke. Jeg orket ikke sånn et forhold lengre, var slitsomt :( Tror han er glad for barnet.

Ok, litt synd det ble barn ut av forholdet hvis det fungerte så dårlig. Håper dere får til et samarbeid om barnet i alle fall. Forstår ikke helt hva han flyr hos advokater osv. for, men skal ikke spørre noe mer rundt det.

Konsentrer dere om barnet er mitt råd, enten dere er sammen eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, litt synd det ble barn ut av forholdet hvis det fungerte så dårlig. Håper dere får til et samarbeid om barnet i alle fall. Forstår ikke helt hva han flyr hos advokater osv. for, men skal ikke spørre noe mer rundt det.

Konsentrer dere om barnet er mitt råd, enten dere er sammen eller ei.

Jeg håpte forholdet ble bedre, at han ble bedre, jeg håpte og håpte, jeg er en person som prøver å se det gode i en person, prøver å få folk til å være glad og bare være snill med de, vil bare det beste for folk, vil bare hjelpe de. Han har sagt han skal ta ungen fra meg, den skal ikke jeg ha.. ( så barnslig )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpte forholdet ble bedre, at han ble bedre, jeg håpte og håpte, jeg er en person som prøver å se det gode i en person, prøver å få folk til å være glad og bare være snill med de, vil bare det beste for folk, vil bare hjelpe de. Han har sagt han skal ta ungen fra meg, den skal ikke jeg ha.. ( så barnslig )

Du har en bra innstilling, men neste gang skal du først se endringen før du tar et valg.

Det er nemlig ofte slik at man tror ting bare blir bedre helt av seg selv så fort man gifter seg eller får barn eller lignende. Det stemmer sjelden.

Håper du klarer å glede deg over svangerskapet og det kommende barnet selv om han styrer på hos advokater osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en bra innstilling, men neste gang skal du først se endringen før du tar et valg.

Det er nemlig ofte slik at man tror ting bare blir bedre helt av seg selv så fort man gifter seg eller får barn eller lignende. Det stemmer sjelden.

Håper du klarer å glede deg over svangerskapet og det kommende barnet selv om han styrer på hos advokater osv.

jada. Håper bare ikke han kommer noe vei med det. Han er god å snakke for seg.. Har også ei datter på 9 hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettighetene her er nok på din side. Du har rett til å ha med deg en person på alt av medisinske undersøkelser og fødsel om du vil det, men jeg tror ikke pappan har de samme rettighetene.

I noen tilfeller heldigvis, i andre tilfeller dessverre.

Jus og etikk er nok forskjellig på dette punktet. Rent juridisk har han nok ikke rett til å være med på noe som helst, det er vel mor som bestemmer dette... Men etisk sett kan jo dette diskuteres.. Han er faren og jeg synes det er positivt hvis han ønsker å delta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det håper jeg, for fars skyld. Han er jo far til barnet deres som dere lagde sammen for bare 18 uker siden. Hvorfor vil du ikke at han skal være med? Det lover jo litt dårlig for felles samarbeid om barnet i de kommende minst 18 årene, har du tenkt noe på det?

''Det håper jeg, for fars skyld. ''

Virkelig? Her er jeg veldig uenig! Det er mor som er gravid og som skal bære frem barnet.

Fars rettigheter etter at barnet har kommet til verden er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det håper jeg, for fars skyld. ''

Virkelig? Her er jeg veldig uenig! Det er mor som er gravid og som skal bære frem barnet.

Fars rettigheter etter at barnet har kommet til verden er en helt annen sak.

Og hvorfor skal ikke far ha rett til å være deltakende under svangerskaper? det er barnet hans da også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det håper jeg, for fars skyld. ''

Virkelig? Her er jeg veldig uenig! Det er mor som er gravid og som skal bære frem barnet.

Fars rettigheter etter at barnet har kommet til verden er en helt annen sak.

Ja, du har rett i det. Jeg svarte sånn fordi jeg gikk ut i fra at her var det en far ønsket det, og hvis det er en far som ønsker det, så håper jeg jo han har rett til det for sin skyld. Vet det ble litt dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal ikke far ha rett til å være deltakende under svangerskaper? det er barnet hans da også...

Ja, det var nok sånn jeg tenkte da jeg svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Og hvorfor skal ikke far ha rett til å være deltakende under svangerskaper? det er barnet hans da også...

''Og hvorfor skal ikke far ha rett til å være deltakende under svangerskaper? det er barnet hans da også...

''

I mine øyne er det ikke barn før barnet er ute. Før det er det først og fremst mors kropp det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvorfor skal ikke far ha rett til å være deltakende under svangerskaper? det er barnet hans da også...

''

I mine øyne er det ikke barn før barnet er ute. Før det er det først og fremst mors kropp det dreier seg om.

''I mine øyne er det ikke barn før barnet er ute. Før det er det først og fremst mors kropp det dreier seg om.''

Virkelig? Det er en interessant diskusjon. Det er mors kropp ja, men barnet der inne påvirkes jo i hele svangerskapet, og ikke av bare mor selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''I mine øyne er det ikke barn før barnet er ute. Før det er det først og fremst mors kropp det dreier seg om.''

Virkelig? Det er en interessant diskusjon. Det er mors kropp ja, men barnet der inne påvirkes jo i hele svangerskapet, og ikke av bare mor selv.

''Det er mors kropp ja, men barnet der inne påvirkes jo i hele svangerskapet, og ikke av bare mor selv.

''

Mener du far påvirker barnet under svangerskapet? Interessant!

Jeg synes det er hårreisende om en gravid mor uten kontakt med far (eller dårlig kontakt med far) skal påtvinges hans nærvær ved legeundersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er mors kropp ja, men barnet der inne påvirkes jo i hele svangerskapet, og ikke av bare mor selv.

''

Mener du far påvirker barnet under svangerskapet? Interessant!

Jeg synes det er hårreisende om en gravid mor uten kontakt med far (eller dårlig kontakt med far) skal påtvinges hans nærvær ved legeundersøkelse.

''Mener du far påvirker barnet under svangerskapet? Interessant!''

Ja, f.eks. fars eller andres væremåte overfor mor påvirker jo da igjen barnet.

''Jeg synes det er hårreisende om en gravid mor uten kontakt med far (eller dårlig kontakt med far) skal påtvinges hans nærvær ved legeundersøkelse.''

Jeg mener ikke at det skal være snakk om tvang hverken den ene eller andre vegen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...