Gå til innhold

rettigheter


Elisabeth85

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Mener du far påvirker barnet under svangerskapet? Interessant!''

Ja, f.eks. fars eller andres væremåte overfor mor påvirker jo da igjen barnet.

''Jeg synes det er hårreisende om en gravid mor uten kontakt med far (eller dårlig kontakt med far) skal påtvinges hans nærvær ved legeundersøkelse.''

Jeg mener ikke at det skal være snakk om tvang hverken den ene eller andre vegen nei.

''Jeg mener ikke at det skal være snakk om tvang hverken den ene eller andre vegen nei.

''

Vi er vel alle enige om at skjønn enighet er det beste, men her var jo snakk om fars rettigheter om hans ønsker var på tvers av mors - altså eventuell tvang for mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg mener ikke at det skal være snakk om tvang hverken den ene eller andre vegen nei.

''

Vi er vel alle enige om at skjønn enighet er det beste, men her var jo snakk om fars rettigheter om hans ønsker var på tvers av mors - altså eventuell tvang for mor.

Ja, jeg synes det er vanskelig å sette seg inn i og også ha en bestemt mening om dette egentlig.

Men det lover dårlig for fremtidig samarbeid om barnet, hvis man er uenige alt der, i den forstand at mor ikke ønsker å ha far der, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvorfor skal ikke far ha rett til å være deltakende under svangerskaper? det er barnet hans da også...

''

I mine øyne er det ikke barn før barnet er ute. Før det er det først og fremst mors kropp det dreier seg om.

I dine øyne ja, men det kan jo være at andre har en helt annen oppfatning av det? Far, f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

I dine øyne ja, men det kan jo være at andre har en helt annen oppfatning av det? Far, f.eks?

''I dine øyne ja, men det kan jo være at andre har en helt annen oppfatning av det? Far, f.eks?

''

Det må han gjerne ha, men jeg er (som sagt) av den klare oppfatning at han ikke skal ha noen rettigheter her (dvs. før det er blitt et barn).

Noen mener jo at far også skal ha medbestemmelsesrett i abortspørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I dine øyne ja, men det kan jo være at andre har en helt annen oppfatning av det? Far, f.eks?

''

Det må han gjerne ha, men jeg er (som sagt) av den klare oppfatning at han ikke skal ha noen rettigheter her (dvs. før det er blitt et barn).

Noen mener jo at far også skal ha medbestemmelsesrett i abortspørsmålet.

Jeg forstår at det er dette du mener, også når det gjelder abortspørsmålet... jeg er bare ikke enig med deg i det synes, og jeg tror heller ikke jeg er alene om å være uenig med det... Det er også mange som har samme syn på deg, dette er nok en evig diskusjon... Selv er jeg ikke sikker på om jeg synes det er så dumt at far har medbestemmelsesrett mtp. abort heller jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor skal ikke far ha rett til å være deltakende under svangerskaper? det er barnet hans da også...

Svangerskapskontroller er en helsetjeneste for å sikre mors og det ufødte barns helse. Mor har rett til å ha med seg f.eks. far, men far har ingen rettigheter. Hensikten med at vi har svangerskapskontroller er IKKE å skape gode far-barn-relasjoner.

(Hovedinnlegget virker som et eksempel på at far prøve å bruke dette for å få makt over mor, men heldigvis har han ikke rett til det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroller er en helsetjeneste for å sikre mors og det ufødte barns helse. Mor har rett til å ha med seg f.eks. far, men far har ingen rettigheter. Hensikten med at vi har svangerskapskontroller er IKKE å skape gode far-barn-relasjoner.

(Hovedinnlegget virker som et eksempel på at far prøve å bruke dette for å få makt over mor, men heldigvis har han ikke rett til det.)

Sånn som du skrev det her nå så virker dette veldig riktig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...