Gå til innhold

Kiwi-Bob mottar uføretrygd.

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2011/04/28/nyheter/kiwi/dagligvarer/16338793/

Jeg trodde dette var jobben hans jeg, at han drev med dette som selvstendig næringsdrivende eller noe, men ser nå at han mottar uføretrygd. Hvordan går det an å motta uføretrygd og samtidig være så aktiv med dette? Han farter rundt overalt i landet. Og hvor mye kan han tjene og samtidig få uføretrygd?

"I 2007 innkasserte han 240 000 kroner ved å utnytte til fulle Kiwis kvalitetsgaranti. Og i 2009 viste skattetallene at han hadde 2,2 millioner kroner på bok. Men han ligger ikke på latsiden av den grunn.

- Jeg har tjent 130 000 kroner hittil i år, i tillegg til en masse varer."

Ja, jeg innrømmer at jeg ble veldig overrasket over dette. Jeg tenker at det helt sikkert må finnes en jobb han kunne klare?

Gjør meg klar for angrep....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/363908-kiwi-bob-mottar-uf%C3%B8retrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

19

• Dorthe

12

• Bookworm

6

• ariadne

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest fra bergen

''Og hvor mye kan han tjene og samtidig få uføretrygd?''

De pengene han innkasserer på denne måten er ikke skattepliktig inntekt.

Dessuten synes jeg det er usmakelig å diskutere navngitte personer sin sykdomshistorie på åpent nett.

''De pengene han innkasserer på denne måten er ikke skattepliktig inntekt.''

Det kan vel diskuteres. Mannen er jo åpentbart i stand til å forsørge seg selv. Og da skulle han ikke hatt trygd.

Dessuten synes jeg det er usmakelig å diskutere navngitte personer sin sykdomshistorie på åpent nett.

Spent på å høre hvorfor de ikke er det?

Denne mannen står fram av egen helt frie vilje, så det får han bare regne med...

Det kan vel diskuteres. Mannen er jo åpentbart i stand til å forsørge seg selv. Og da skulle han ikke hatt trygd.

Hadde han vært det om ikke Kiwi hadde denne type garanti? Eller kan han bare anses som heldig fordi de har en garanti som gjør at han har en lønnsom hobby? Men at det ikke skal skattes av disse pengene eller føre til trekk i uføretrygd når han har såpass høy inntekt i tillegg til trygd forstår jeg ikke. Men for alt vi vet kan det jo hende det gjøres.

Annonse

Gjest fra bergen

Hadde han vært det om ikke Kiwi hadde denne type garanti? Eller kan han bare anses som heldig fordi de har en garanti som gjør at han har en lønnsom hobby? Men at det ikke skal skattes av disse pengene eller føre til trekk i uføretrygd når han har såpass høy inntekt i tillegg til trygd forstår jeg ikke. Men for alt vi vet kan det jo hende det gjøres.

''Eller kan han bare anses som heldig fordi de har en garanti som gjør at han har en lønnsom hobby?''

Dette kan neppe kategoriseres som "hobby".

''Eller kan han bare anses som heldig fordi de har en garanti som gjør at han har en lønnsom hobby?''

Dette kan neppe kategoriseres som "hobby".

Hvorfor ikke? Dette er ingen som stiller noen krav om at han hver dag skal møte opp på en arbeidsplass til en bestemt tid for å utføre et viss type arbeid.

Ser du like sket på meg fordi jeg noen ganger i uka klarer å komme meg ut av døren å gå en tur? Jeg er uføretrygdet og mulig jeg heretter legger turene mine til Kiwi ;)

Hvorfor ikke? Dette er ingen som stiller noen krav om at han hver dag skal møte opp på en arbeidsplass til en bestemt tid for å utføre et viss type arbeid.

Ser du like sket på meg fordi jeg noen ganger i uka klarer å komme meg ut av døren å gå en tur? Jeg er uføretrygdet og mulig jeg heretter legger turene mine til Kiwi ;)

Grunnen til at man kan reagere på Kiwi-bobs "virke" er jo det han faktisk tjener på dette - skal han da i tillegg ha rett til å motta trygd fra staten hvis han er i stand til å forsørge seg selv?

Grunnen til at man kan reagere på Kiwi-bobs "virke" er jo det han faktisk tjener på dette - skal han da i tillegg ha rett til å motta trygd fra staten hvis han er i stand til å forsørge seg selv?

Han tjener på det kun fordi Kiwi har denne "ordningen". Og jeg mener han skal trekkes i trygden der hvor han mottar kontanter for sitt virke. Det vet hverken du eller jeg om gjøres. Han har vel også som andre uføretrygdede lov til å tjene inntil 1G i tillegg til trygden sin.

Gjest Høstløv

Hvis du går på Kiwi og finner varer med utgått dato og "tjener" et par slanter, vil du da oppgi disse pengene som skattepliktig inntekt i selvangivelsen din?

Jeg har i alle fall ikke diskutert hans sykehistorie.... Jeg vet ingenting om den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...