Gå til innhold

Kiwi-Bob mottar uføretrygd.

Anbefalte innlegg

Han burde ikke fått lov til å holde på sånn. Hadde jeg vært butikksjef i ulike Kiwi-butikkerhadde jeg bedt mine ansatte om å stoppe ham i døra og sagt noe sånt som: "Her kan du ikke komme mer. Du får dine penger inn på konto hver måned. Er ikke det nok for deg, så skaff deg et høvelig arbeid."

''Han burde ikke fått lov til å holde på sånn. Hadde jeg vært butikksjef i ulike Kiwi-butikkerhadde jeg bedt mine ansatte om å stoppe ham i døra og sagt noe sånt som: "Her kan du ikke komme mer. Du får dine penger inn på konto hver måned. Er ikke det nok for deg, så skaff deg et høvelig arbeid."

''

Hvorfor mener du han ikke skal få gjøre dette? Han er til nytte for Kiwi-kjeden, de får både utført kvalitetskontroll og har fått mye gratis reklame som følge av hans virksomhet.

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

19

• Dorthe

12

• Bookworm

6

• ariadne

3

Mest aktive i denne tråden

Mandolaika

''Han burde ikke fått lov til å holde på sånn. Hadde jeg vært butikksjef i ulike Kiwi-butikkerhadde jeg bedt mine ansatte om å stoppe ham i døra og sagt noe sånt som: "Her kan du ikke komme mer. Du får dine penger inn på konto hver måned. Er ikke det nok for deg, så skaff deg et høvelig arbeid."

''

Hvorfor mener du han ikke skal få gjøre dette? Han er til nytte for Kiwi-kjeden, de får både utført kvalitetskontroll og har fått mye gratis reklame som følge av hans virksomhet.

Enig, for Kiwi er han bare en vinn-vinn-situasjon.

Jeg vet ikke om han har god nok funksjonsevne til å kunne fungere i jobb. Men jeg synes han fortjener all mulig honnør for å sysselsette seg selv. Det er vesentlig bedre om uføretrygdede forsøker å være i aktivitet, finne nisjer de kan fungere innenfor, enn at de lever seg inn i sykerollen eller forsøker å oppføre seg på måter som gjør at ingen kan tro de jukser til seg trygd.

Mandolaika

Jeg vet ikke om han har god nok funksjonsevne til å kunne fungere i jobb. Men jeg synes han fortjener all mulig honnør for å sysselsette seg selv. Det er vesentlig bedre om uføretrygdede forsøker å være i aktivitet, finne nisjer de kan fungere innenfor, enn at de lever seg inn i sykerollen eller forsøker å oppføre seg på måter som gjør at ingen kan tro de jukser til seg trygd.

Han gjør i alle fall stor nytte for seg for Kiwi-kjeden.

Han gjør i alle fall stor nytte for seg for Kiwi-kjeden.

Kiwi kjeden burde tilby han jobb som kvalitetskontrollør. Kanskje han ikke ville være i stand til å jobbe så mye, men det ville vært en vinn-vinn situasjon om de f.eks. tilbød han 30% jobb. Bra reklame for Kiwi om de gjorde det.

Han burde ikke fått lov til å holde på sånn. Hadde jeg vært butikksjef i ulike Kiwi-butikkerhadde jeg bedt mine ansatte om å stoppe ham i døra og sagt noe sånt som: "Her kan du ikke komme mer. Du får dine penger inn på konto hver måned. Er ikke det nok for deg, så skaff deg et høvelig arbeid."

Kiwi-garantien kan hvem som helst benytte seg av. Butikkjeden synes det han gjør, er nyttig for dem. Bl.a. blir garantiordningen godt kjent uten at de trenger å markedsføre den.

Annonse

Gjest pointless

''

Ok, da så...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...