Gå til innhold

Kunne unngått tanngnissing med streng på tennene


Gjest erosjon

Anbefalte innlegg

Gjest erosjon

Hei jeg er ei 23 år gammel jente som har et spm men vil gjerne skrive litt om hvorfor: Jeg har helt fra jeg var barn gått til den kommunale tannlegen som var en eldre mann. Gjekk til den årlige kontrollen på tennene mine. Når jeg ble 16, så vart jeg mer ops på at tennene mine ikke var så "fine" som mange andre sine tenner uten at det plaget meg daglig. Jeg har fått beskjed av veninner at jeg gnisset tenner i søvne når jeg var yngre. Min eldre søster fikk streng. Jeg spørte min kommunale tannlege om jeg trengte streng, men det trengte jeg ikke. Når jeg ble 21 så tok jeg turen til Appolonia, ville så gjerne bleke tennene mine fordi jeg syntes tennene ikke var så pene. Tannlegen der sendte meg rett til kjeveortopeden og fikk høre at jeg skulle hatt streng for lenge siden, siden framtennene gnisser mot hverandre. Mangelen på strengen har gjort at tennene mine er veldig nedslitte, følsomme og har dårlig emalje. jeg ble såklart veldig sint og lei meg på den kommunale tannlegen som jeg hadde hatt. Jeg sukket i meg å kjøpte streng på tennene mine til 26000 kr. Jeg fikk litt støtte fra nav pga erosjon/tanngnissing. Nå er jeg 23 år, strengen er av, tennene er rette og jeg gnisser ikke tenner mer. Fram til spørsmålet jeg vil stille: Er det mulig å klage på den kommunale tannlegen? Er det mulig å få avslag/rabatt på fiksing av tennene mine som fks rotfylling eller å gjøre tennene pene igjen? Jeg går ikke rundt å er sint på den gamle tannlegen men er det mulig å få kompensasjon for dårlig vurdering av tennene mine? Tannlegen ble pensjonist ifjor, som sikkert ikke gjør saken noe bedre. Jeg sender dette spm fordi tannbehandling er dyrt og viss det er noen slags mulighet at smellet ikke blir for hardt for lommeboken min. Hilsen 23 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...