Gå til innhold

Sykepleier i svarte klær i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Gjest anonymt spørsmål

Jeg var nylig i praksis på en langtidspsykiatrisk avdeling. Der møtte jeg på en merkelig sykepleier. Han gikk kun med svarte klær og sånne t-skjorter med litt spesielle mønstre bak. Buksene var trange. De andre som jobbet der sa at han alltid går med samme type klær. Under rapportene og på vaktrommet fikk jeg en følelse av at han forsvarte pasientene veldig, uansett om de trengte å forsvares eller ei. Det virket som om han var en slags kompis for dem.

Jeg kan veldig lite om dette med svarte klær og årsaken til at folk går med dem, men inntrykket mitt er at det er litt outsidere som har litt spesielle meninger. Der jeg var i praksis fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle diskutere noe ang politikk eller å si noe om personlig tro. Det skulle være helt politisk og religiøst nøytralt der. Men er ikke det å gå med svarte klær en form for å si noe om egne politiske meninger? Han virket ikke helt nøytral for å si det sånn...

Igjen må jeg understreke at jeg ikke kan noe særlig om dette, men det jeg har fått med meg er særlig blitzere og satanister og gotere. Vet ikke om det er andre som går med slike klær?

Jeg synes bare at det var litt spesielt å jobbe i psykiatrien når man ikke klarer å kle seg litt mer nøytralt enn som så. Hva synes dere andre?

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Spenol(1)

13

• Mandolaika

8

• frosken

5

• Sør

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest back in black

For å generalisere veldig; musikere går gjerne med svarte klær. De som spiller litt sånn røff og rocka type musikk. Eller de som liker sånn musikk.

Han behøver slett ikke være gother eller satanist av den grunn. Mange føler seg ellers bare mest vel i svarte klær, enkelt og greit.

Om han er mer kompis enn sykepleier, er du sikker på at det er sykepleier han er? Ikke sosionom, vernepleier el.l?

Annonse

Mandolaika

Hvorfor er svarte klær mindre nøytralt enn hvite klær, som jo svært mange bruker?

Med vennlig hilsen

''Hvorfor er svarte klær mindre nøytralt enn hvite klær, som jo svært mange bruker?''

Svarte klær er vel ikke nødvendigvis mindre nøytrale enn hvite, men i helsevesenet generelt er det vel aller mest vanlig med hvitt tøy, eller i alle fall veldig sjeldent med svart.

''Hvorfor er svarte klær mindre nøytralt enn hvite klær, som jo svært mange bruker?''

Svarte klær er vel ikke nødvendigvis mindre nøytrale enn hvite, men i helsevesenet generelt er det vel aller mest vanlig med hvitt tøy, eller i alle fall veldig sjeldent med svart.

Enig i det, men man kan da ikke konkludere med at folk som bruker svarte klær nødvendigvis er anarkistiske djeveltilbedere som spiller trommer i death metal bands, mens de brenner ned kirker og ofrer jomfruer? (Samt klager over lange arbeidsdager!)

;-)

Med vennlig hilsen

Åpenbart fordi det skiller seg ut.

I psykiatrien er det mest vanlig at ansatte bruker sivile klær, ikke uniformer. Dermed er det ikke gitt at en mann med svart jeans og svart t-skjorte for de fleste innebærer noe spesielt.

Mandolaika

Enig i det, men man kan da ikke konkludere med at folk som bruker svarte klær nødvendigvis er anarkistiske djeveltilbedere som spiller trommer i death metal bands, mens de brenner ned kirker og ofrer jomfruer? (Samt klager over lange arbeidsdager!)

;-)

Med vennlig hilsen

Nei, nei, det har jeg heller ikke gjort, men det er kanskje noe i det TS skriver med at t-skjortene har et spesielt mønster bak, at det evt. symboliserer noe.

''Svarte klær er vel ikke nødvendigvis mindre nøytrale enn hvite, men i helsevesenet generelt er det vel aller mest vanlig med hvitt tøy, eller i alle fall veldig sjeldent med svart.

''

På somatiske avdelinger stemmer dette, men i psykiatrien vil de ansatte ofte gå i sivilt tøy. I min omgangskrets er det ikke uvanlig at unge menn går i svart jeans og en svart t-skjorte.

Annonse

Mandolaika

''Svarte klær er vel ikke nødvendigvis mindre nøytrale enn hvite, men i helsevesenet generelt er det vel aller mest vanlig med hvitt tøy, eller i alle fall veldig sjeldent med svart.

''

På somatiske avdelinger stemmer dette, men i psykiatrien vil de ansatte ofte gå i sivilt tøy. I min omgangskrets er det ikke uvanlig at unge menn går i svart jeans og en svart t-skjorte.

Ok, jeg er ganske ukjent med psykiatrien i så måte (heldigvis).

Gjest sjøstjerna

''

''I min omgangskrets er det ikke uvanlig at unge menn går i svart jeans og en svart t-skjorte.''

Ser ofte dette blant ungdommen.

Gjest Pleier i svart.

Kanskje han bare liker fargen? Jeg går alltid i sort (kvinne), og jeg er hverken satanist, gother, rocker, blitzer, spesielt politisk, outsider eller begravelsesbyrå agent. Jeg liker sort, det er min farge, og jeg jobbet også tidligere innen psykiatri.

Gjest nordnes

I psykiatrien er det mest vanlig at ansatte bruker sivile klær, ikke uniformer. Dermed er det ikke gitt at en mann med svart jeans og svart t-skjorte for de fleste innebærer noe spesielt.

OK, trodde det var vanlig med hvitt tøy i helsevesenet.

sant å si

Kanskje han bare liker fargen? Jeg går alltid i sort (kvinne), og jeg er hverken satanist, gother, rocker, blitzer, spesielt politisk, outsider eller begravelsesbyrå agent. Jeg liker sort, det er min farge, og jeg jobbet også tidligere innen psykiatri.

Neihei, nei. Da er du kanskje muslim (burka?)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...