Gå til innhold

Hva holder best sola ute vedr.store viduer?

Anbefalte innlegg

Gjest Varmt varm inne i stua

Vi har tre store stuvindu. Nå som sola har kommet blir det uholdelig varmt i stua selv om det bare er 10 grader ute. Vi har brune trepersienere, men det virker ikke slik at den tar av for den intense varmen, lufta står helt i ro og det nytter ikke ha verandadøren åpen å lufte engang. Kan det være bedre med aluminiumspersiener istedet? Vi har ikke råd til dyre utvendige solavskjerminger. Var å hørte, men det kommer på mange tusen kroner og ønsker ikke koste på en borretslagsleilighet dette. Men hva kan holde sola og den intense varmen i sjakk? Lurer også på om dårlig isolering i tak og vegger kan føre til at det blir så varmt.

Fortsetter under...

Gjest webrar

Der ble jeg minnet på hvorfor jeg valgte å selge leiligheten min. Jeg hadde svarte persienner på stuen og slike sølvfargede på soverommet. Ingen av delene hjalp mot den intense varmen. Mulig en stooooor parasoll litt fra veggen kan hjelpe. Det blir jo litt som markise. Ellers er det nok bare markiser og aircondition som kan hjelpe på h'.

Du får kjøpt rimelige markiser på f.eks Smart Club. Eller det er mange som har rimelig type nå. Husk bare på å spyll ofte av de. Slik at de holder seg fine.

Jeg synes det hjelper å noe for vinduene. I tillegg bør du bruke vifte kanskje for å få gjennomtrekk.

Gjest persienner

Du må henge persiennene UTENPÅ vinduene, rutene blir oppvarmet, og det er det som gjør at stua di blir varm, hjelper ingenting med persienner inne for varmen ...

Har du en veranda med et lite tak over, utenfor de store vinduene ? Da kan du jo forsøke å henge vanlige aluminiumspersienner på vinduene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...