Gå til innhold

Hvilken tå er lengst og bruker du sandaler?

Anbefalte innlegg

Gjest Komplekser

Jeg bruker ikke åpne sko grunnet at tå nr to er lengst, ikke stortåa. Mener å huske at dette ble latterliggjort i en film. Kanskje det var da jeg fikk komplekser.

Men her ser det faktisk ut som Ellos bruker en slik "vanskapt" fot som fotmodell ;)

http://www.ellos.no/dv/20-Sko-Sandaler/Daxon/_/N-fklZ1z12n16Z1z141xe?Nr=312969&sta=fklZ1z141xe|||180

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cherry Lady

3

• ShitDiddelyDo

3

• sant å si

3

• siameser

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest sandalmartha

Tror det er moderne å ha slike tær i år, så bruk sandaler du! :)

Jeg skal være nøye med fotpleien før jeg har på meg sandaler i sommer, for i fjor fikk jeg kommentar fra en om at jeg hadde tørre hæler! Haha :) Mye rart å ta hensyn til.

Gjest segunda

Jeg lærte som barn at hvis tå nr 2 var lengst så ville kona råde i ekteskapet, hvis det var storetåa så rådde mannen.

Dette endret seg hos meg etter hallus valgus operasjoner på begge føtter, og jeg ble skilt rett etterpå.....

Jeg har brukt sandaler både før og etter operasjoner;-)

Annonse

Gjest Høstløv

Jeg lærte som barn at hvis tå nr 2 var lengst så ville kona råde i ekteskapet, hvis det var storetåa så rådde mannen.

Dette endret seg hos meg etter hallus valgus operasjoner på begge føtter, og jeg ble skilt rett etterpå.....

Jeg har brukt sandaler både før og etter operasjoner;-)

Hvordan blir det da når mannen sin tå nr to er lengst og kona sin stortå er lengst? Hvem skal råde i ekteskapet da?

Min nr 2 er litt lenger enn stortåa, men ikke så mye som på det bildet fra Ellos. Og jeg _elsker_ å gå med sandaler!

Jeg mener å huske at dette med at tå nr 2 (eller Apalfru, som den også kalles *S*) stikker lenger ut enn stortåa ble skikkelig latterliggjort av en eller flere brukere på et nettforum for mange år siden, men husker ikke hvor jeg leste det (neppe dol??)

Dette hadde jeg aldri tenkt over før, måtte se etter. Stortåa og de to neste er like lange. Bruker vanligvis ikke sandaler, fordi de er plagsomme å holde fast på føttene. Lette tøysko er mye bedre å røre på seg i. :)

Kan ikke temke meg at folk faktisk ser på andre sine føtter for å måle hvilken tå som er lengst...?

Annonse

Stortåa mi er lengre enn den ved side av. Til gjenggjeld er de tre i midten nesten like lange (og lile tåa påfallende liten ved siden av).

Jeg har IKKE klassisk pene føtter (og har sett beundrende på vennina mi sin perfekt symetriske lille fot mange ganger;)) men går allikevel med åpne sko både titt og ofte.

Synes føttene har sin noe spesielle sjarm om jeg steller pent med dem, også er det godt å gå i sandaler:)

Jeg har "normale" føtter med helt normale tær, og jeg er ganske nøye på pedikyren pga yoga hvor vi jo er barbente. Jeg bruker aldri sandaler likevel. Mannen min synes sandaler er det styggeste som finnes på voksne mennesker, og i 80% av tilfellene er jeg enig fordi det er utrolig mye dårlig stelte føtter ute og går. Tenker både på tørre, sprukne hæler, for lange gule negler (særlig menn) og tær som "legger seg oppå hverandre" i sandaler. Mister helt appetiten av sånt. Jeg lar meg ikke styre av min manns meninger generelt, men synes det er hyggelig at han synes jeg er fin, så jeg unngår uten problemer sandaler.

Jeg bruker gjerne sandaler og om andre synes min føtter ikke egner seg i sandaler så er det deres problem, ikke mitt. :o)

Bruk sandaler du - jeg er sikker på at føttene dine er kjempefine! Jeg ser aldri på andres føtter i alle fall.

Gjest fyyyysjaa

Jeg har verdens styggeste tær.

Har hallux valgus på ene stortåa, dvs du ser den er skjev og det stikker bein ut på sia (klump)... vondt å gå lenge...

Og jeg har misformede negler pga tidligere neglerotbetennelse med påfølgende operasjon og dertil misformet (til og med kommet opp dobbel neggel),

og neglesopp og forhornede negler...

Ustelte hæler med tørr og forhornet hud....

fysj

Cherry Lady

Har jeg ikke tenkt på! Men ved nærmere ettersyn er mine to føtter ikke helt like. På venstre er stortåa 2 mm lenger og på høyre er faktisk tåa ved siden av 1 mm lenger. Tenk at jeg har levd så lenge uten å vite det!

Sandaler bruker jeg, har stygge negler, så de dekker jeg til med farget neglelakk. Passer også på å file hard hud på hælen og smøre føttene om kvelden når det er sandalsesong. Og så må jeg jo fjerne de lange sorte håra som gror på stortåa. hehe... Helt sant, ikke akkurat feminint. Men hvor mange studerer andres tær da? Ikke jeg iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...