Gjest dette ble dyrt Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Hvis en bil må skifte registerreim og kløtsj i tillegg til full service, er da 15 tusen kroner vanlig pris?? 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Ja , ligger nok rundt der. Langt til Sverige? Da kan du kanskje nesten halvere beløpet. 0 Siter
mrxx Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Med full service i tillegg så er det ikke noen upris, selv om det er mye penger. Jeg er glad jeg kan gjøre alt sånn selv. En slik reparasjon hadde kostet meg mellom 1.500 og 2.000 for clutcen og ca. 300,- for reg. reima:-) 0 Siter
Gjest dette ble dyrt Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Med full service i tillegg så er det ikke noen upris, selv om det er mye penger. Jeg er glad jeg kan gjøre alt sånn selv. En slik reparasjon hadde kostet meg mellom 1.500 og 2.000 for clutcen og ca. 300,- for reg. reima:-) Ååååhhh. Kan du ikke hjelpe meg da, snille deg? Så slipper jeg å ta opp lån for å klare å beholde bil. :-((( 0 Siter
Angustia Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Med full service i tillegg så er det ikke noen upris, selv om det er mye penger. Jeg er glad jeg kan gjøre alt sånn selv. En slik reparasjon hadde kostet meg mellom 1.500 og 2.000 for clutcen og ca. 300,- for reg. reima:-) ''og ca. 300,- for reg. reima:-)'' Virkelig?! Jeg måtte bytte registerreim for noen år siden, og det er en av de dyreste reparasjonene jeg har hatt - tør ikke nevne beløpet engang... Må seriøst vurdere et kurs eller fem i bilmekanikk, føler jeg :-/ 0 Siter
mrxx Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''og ca. 300,- for reg. reima:-)'' Virkelig?! Jeg måtte bytte registerreim for noen år siden, og det er en av de dyreste reparasjonene jeg har hatt - tør ikke nevne beløpet engang... Må seriøst vurdere et kurs eller fem i bilmekanikk, føler jeg :-/ Vanlig pris på reg.reim bytte ligger på ca. 5 til 6.000,- Det kan være dyrere på enkelte modeller. På noen biler så bør strammehjulet byttes også, den koster omtrent det samme som reg.reima, altså ca. 300,- men det kan selvsagt variere noe. På noen biler så drives vannpumpa av reg.reima og fungerer som strammer, da bør den skiftes og den kan koste noen hundrelapper i tillegg. Men generelt så kommer man unna med under 1.000 i deler, men det er jobben som koster. Det kan være relativt mye jobb å skifte den. Det er ikke så mange privatpersoner som kan dette og derfor de tar de seg litt betalt også. Du må vite nøyaktig hva du skal gjøre og vite hvordan dette fungerer, hvis ikke så kan hele motoren bli ødelagt. Jeg har en gammel Volvo 240 som løpsbil og den skifter jeg reg.reim på, på noen få minutter, i alle fall under en halvtime, så den er veldig enkel. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ååååhhh. Kan du ikke hjelpe meg da, snille deg? Så slipper jeg å ta opp lån for å klare å beholde bil. :-((( Tja, hadde du bodd i nærheten så hadde det ikke vært umuilig å gitt deg litt hjelp:-) Vi har hjulpet mange vi som sliter med bil og økonomi. Det er mange som egentlig ikke har råd til bil, men som må ha det. Ikke har de råd til å ha en gammel bil fordi reparasjonskostnadene blir for høye og ikke har de råd til ny bil fordi renter og avdrag er høye i tillegg til at de ikke har råd til servicene. Det er dyrt å ha bil i Norge. 0 Siter
Nord og ned Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''og ca. 300,- for reg. reima:-)'' Virkelig?! Jeg måtte bytte registerreim for noen år siden, og det er en av de dyreste reparasjonene jeg har hatt - tør ikke nevne beløpet engang... Må seriøst vurdere et kurs eller fem i bilmekanikk, føler jeg :-/ Eller, kjøp en bil uten registerreim. 0 Siter
Gjest dette ble dyrt Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Tja, hadde du bodd i nærheten så hadde det ikke vært umuilig å gitt deg litt hjelp:-) Vi har hjulpet mange vi som sliter med bil og økonomi. Det er mange som egentlig ikke har råd til bil, men som må ha det. Ikke har de råd til å ha en gammel bil fordi reparasjonskostnadene blir for høye og ikke har de råd til ny bil fordi renter og avdrag er høye i tillegg til at de ikke har råd til servicene. Det er dyrt å ha bil i Norge. Hvor i Norge bor du da? Oslo her. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Eller, kjøp en bil uten registerreim. ''Eller, kjøp en bil uten registerreim.'' Hehe, det skal jeg huske 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Vanlig pris på reg.reim bytte ligger på ca. 5 til 6.000,- Det kan være dyrere på enkelte modeller. På noen biler så bør strammehjulet byttes også, den koster omtrent det samme som reg.reima, altså ca. 300,- men det kan selvsagt variere noe. På noen biler så drives vannpumpa av reg.reima og fungerer som strammer, da bør den skiftes og den kan koste noen hundrelapper i tillegg. Men generelt så kommer man unna med under 1.000 i deler, men det er jobben som koster. Det kan være relativt mye jobb å skifte den. Det er ikke så mange privatpersoner som kan dette og derfor de tar de seg litt betalt også. Du må vite nøyaktig hva du skal gjøre og vite hvordan dette fungerer, hvis ikke så kan hele motoren bli ødelagt. Jeg har en gammel Volvo 240 som løpsbil og den skifter jeg reg.reim på, på noen få minutter, i alle fall under en halvtime, så den er veldig enkel. Takk for innspill! Det er irriterende når man må benytte fagfolk til alt, inkludert den minste lille filleting, og dyrt blir det også - og man er prisgitt det de sier, bokstavelig talt. Jaja, kan vel egentlig bare takke meg sjøl siden jeg ikke har prioritert å sette meg inn i slike ting :-/ 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Eller, kjøp en bil uten registerreim.'' Hehe, det skal jeg huske Yes, jeg har alltid kjørt eldre biler med en god del kilometer bak seg, og unngår forhjulstrekk med de elendige mansjettene som sprekker, og registerreimer, da det er sikkert som banken at det vill bli en utgiftspost før eller siden. Drivverket på bakhjulsdrevne biler og biler med registerkjede i stedet for reim, holder som regel alltid ut bilens levetid uten reparasjon. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Yes, jeg har alltid kjørt eldre biler med en god del kilometer bak seg, og unngår forhjulstrekk med de elendige mansjettene som sprekker, og registerreimer, da det er sikkert som banken at det vill bli en utgiftspost før eller siden. Drivverket på bakhjulsdrevne biler og biler med registerkjede i stedet for reim, holder som regel alltid ut bilens levetid uten reparasjon. ''Drivverket på bakhjulsdrevne biler og biler med registerkjede i stedet for reim, holder som regel alltid ut bilens levetid uten reparasjon.'' Jeg trodde faktisk at du tulla med meg, *rødmer*. Takk for info, har alltid hatt gamle biler, og har en forhjulsdrevet nå. Syns den fungerer godt på vinterføre (vi bor ikke i urbane strøk, for å si det mildt), men skal ta med meg rådene dine nå som jeg snart må bytte bil :-) 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Drivverket på bakhjulsdrevne biler og biler med registerkjede i stedet for reim, holder som regel alltid ut bilens levetid uten reparasjon.'' Jeg trodde faktisk at du tulla med meg, *rødmer*. Takk for info, har alltid hatt gamle biler, og har en forhjulsdrevet nå. Syns den fungerer godt på vinterføre (vi bor ikke i urbane strøk, for å si det mildt), men skal ta med meg rådene dine nå som jeg snart må bytte bil :-) Ja, gjør det:-) Med ESP eller annen antispinn er det null problem med bakhjulstrekk. Men de aller, aller fleste biler er jo forhjulsdrevne riktig nok... 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ja, gjør det:-) Med ESP eller annen antispinn er det null problem med bakhjulstrekk. Men de aller, aller fleste biler er jo forhjulsdrevne riktig nok... Nå føler jeg meg skikkelig dum, men hva pokker bertyr eller innebærer ESP? Kan sikkert google, men setter min lit til deg 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Nå føler jeg meg skikkelig dum, men hva pokker bertyr eller innebærer ESP? Kan sikkert google, men setter min lit til deg Står for Electronic Stability Program, og er som navnet indikerer en slags dataovervåkning forbundet med bremser og motor for hindre spinning og skrens, eller med andre ord å holde bilen på vegen, vekk fra grøfta. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Hvor i Norge bor du da? Oslo her. Bor 12 mil nord for deg:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Takk for innspill! Det er irriterende når man må benytte fagfolk til alt, inkludert den minste lille filleting, og dyrt blir det også - og man er prisgitt det de sier, bokstavelig talt. Jaja, kan vel egentlig bare takke meg sjøl siden jeg ikke har prioritert å sette meg inn i slike ting :-/ Bil er vannvittig dyrt og for de som ikke har noe greie på det så har de ikke annet valg enn å være prisgitt det verkstedene sier. Mye av delene kan også kjøpes hos bilopphoggeri, så lenge man vet hvilke deler som kan kjøpes der. Det koster omtrent ikke noe i forhold til nye deler. Hjalp en tidligere kollega av meg som har en 99 mod Passat, servopumpa til styringen var deffekt. Det kostet 6.000,- på verkstedet, nesten 4.000 for delen. Jeg fikk tak i delen hos ett hoggeri for 750. 0 Siter
Gjest dette ble dyrt Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Bor 12 mil nord for deg:-) Jeg har levert den på verksted i dag - det vil si den sto der fra før, ble tauet dit - jeg hadde ikke så mye valg. Siden bilen ikke er kjørbar, ville jeg nok ikke klart de tolv milene dessverre! :-/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.