Gjest håper det går! Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Kan jeg blande den ut i melk? Vesla spytter bare ut igjen... ga henne den med melk, hun merket ikke at det var noe som ikke stemte og drakk alt.. 0 Siter
fresja Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Melk kan svekke behandlingen med antibiotika, men vet ikke om det gjelder alle typer. Det står nok i vedlegget som følger med medisinen. Tror jeg ville svelget med saft eller te, om det ikke gikk med vann. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Sanasol brukte vi i gamle dager, det tar nesten all smak og det var det vi ble anbefalt på helsestasjonen 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Sanasol brukte vi i gamle dager, det tar nesten all smak og det var det vi ble anbefalt på helsestasjonen Problemet er at hun ikke liker sanasol. Tran derimot elsker hun. Og vil heller ha tran enn sanasol. Kan jeg blande det i sanasol? 0 Siter
Gjest syltetøy er tingen Skrevet 3. mai 2011 Skrevet 3. mai 2011 Vårt vidundermiddel for å få gitt ungene medisiner er å blande alt ut i en skje med syltetøy. Særlig pulver i kapsler er jo håpløst å svelge for barn. Dette har vi fått lov til å gjøre av legen. Virkningen kommer uansett. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Vårt vidundermiddel for å få gitt ungene medisiner er å blande alt ut i en skje med syltetøy. Særlig pulver i kapsler er jo håpløst å svelge for barn. Dette har vi fått lov til å gjøre av legen. Virkningen kommer uansett. ''Vårt vidundermiddel for å få gitt ungene medisiner er å blande alt ut i en skje med syltetøy.'' Glemmer aldri da jeg var 4-5 år og min mormor blandet en knust globoid i en skje bringebærsyltetøy til meg. Tok ikke mange sekunder før det hele kom i retur gitt. Her i huset har vi tatt medisinene "bare" og heller gitt noe godt etterpå. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har alltid gitt ungene medisin som den er, uten å mikse og blande. Jeg har ikke gitt meg ut på noen diskusjon angående dette heller, medisin smaker ikke godt, men er nødvendig innimellom. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har alltid gitt ungene medisin som den er, uten å mikse og blande. Jeg har ikke gitt meg ut på noen diskusjon angående dette heller, medisin smaker ikke godt, men er nødvendig innimellom. Sånn har vi gjort det også, og belønnet med noe med god smak etterpå. Å ikke ta medisin har aldri vært et alternativ. 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har alltid gitt ungene medisin som den er, uten å mikse og blande. Jeg har ikke gitt meg ut på noen diskusjon angående dette heller, medisin smaker ikke godt, men er nødvendig innimellom. Ja, men det hjelper lite når hun spytter den ut igjen. 0 Siter
Gjest Jacoba Skrevet 4. mai 2011 Skrevet 4. mai 2011 Problemet er at hun ikke liker sanasol. Tran derimot elsker hun. Og vil heller ha tran enn sanasol. Kan jeg blande det i sanasol? Er det mine unger du har? De elsker også tran, men Sanasol - nei, fisj og æsj. Bland medisinen i tran, du. :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Jeg har alltid gitt ungene medisin som den er, uten å mikse og blande. Jeg har ikke gitt meg ut på noen diskusjon angående dette heller, medisin smaker ikke godt, men er nødvendig innimellom. Det gikk fint på to av mine barn, men den tredje brakk seg og spydde hver eneste gang....så dette funker dessverre ikke på alle :/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.