Gå til innhold

Gravid og løs mage

Gjest Lei av å gå på do hele tiden

Anbefalte innlegg

Vet jeg ikke burde klage, da de fleste gravide har hard mage, men jeg begynner å bli bekymret og ikke minst så er det plagsomt å gå på do 3-4 ganger om dagen. Jeg har ikke diare, men med løs mage mener jeg at jeg går ofte på do.

Jeg er i uke 29. Lurer på om jeg fått en infeksjon eller noe? Har hatt det slik i over en uke.

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364087-gravid-og-l%C3%B8s-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiberhusk er fantastastisk for løs mage. Skal vistnok være bra for treg mage også. Selges nå i større dagligevareforretninger, samt helsekosten.

Tar en teskje i et glass vann. Smaker ikke noe godt men fikser magen veldig bra.

Du kan også kjøpe Lepicol som inneholder flere virkestoffer for mave.

Jeg vet egentlig ikke, men tror jeg ville tatt en tlf til føden for å høre hva de sier. Du er nå såpass langt på vei at jeg tror det er ok å ringe direkte dit.

Skal faktisk til føden på torsdag, av andre grunner, så kan høre med de da. Vet sannelig ikke hva dette kan være, men plagsomt er det i hvertfall.

Håper bebisen har det bra, det er i hvertfall betryggende når jeg kjenner spark.

Fiberhusk er fantastastisk for løs mage. Skal vistnok være bra for treg mage også. Selges nå i større dagligevareforretninger, samt helsekosten.

Tar en teskje i et glass vann. Smaker ikke noe godt men fikser magen veldig bra.

Du kan også kjøpe Lepicol som inneholder flere virkestoffer for mave.

Har egentlig ikke lyst til å ta noen tabletter eller lign, i tilfelle det er virus eller infeksjon....skal til føden nå på torsdag, kan høre med de da.

Har egentlig ikke lyst til å ta noen tabletter eller lign, i tilfelle det er virus eller infeksjon....skal til føden nå på torsdag, kan høre med de da.

Nei, skjønner at du vil være litt ekstra påpasselig. Så det er sikkert lurt å ringe jordmor eller lege. Men samtidig er det svært sjelden man får noe får magesyke? Men ring uansett du.

Fiberhusk er dog veldig naturlig. Så det gjør ikke noen skade. Men man skal alltid passe på å drikke etter å ha inntatt fiber.

http://www.matvareguiden.no/matvare144.asp

Annonse

Gjest togli

Skal faktisk til føden på torsdag, av andre grunner, så kan høre med de da. Vet sannelig ikke hva dette kan være, men plagsomt er det i hvertfall.

Håper bebisen har det bra, det er i hvertfall betryggende når jeg kjenner spark.

Babyen har det sikkert fint :) Jeg vil tro dette er ufarlig, men nevn det når du skal dit torsdag!

Har du mye kynnere? Det er de samme musklene som virker på livmoren som på tykktarmen, i alle fall påvirkes dette av hverandre, så jeg tenker at kynnere kanskje kan gi løs mage? At du har rier så tidlig får vi ikke håpe. Jeg ville gjort som Togli sier, ring føden og spør, kanskje de vil ha deg inn for en sjekk.

Har du mye kynnere? Det er de samme musklene som virker på livmoren som på tykktarmen, i alle fall påvirkes dette av hverandre, så jeg tenker at kynnere kanskje kan gi løs mage? At du har rier så tidlig får vi ikke håpe. Jeg ville gjort som Togli sier, ring føden og spør, kanskje de vil ha deg inn for en sjekk.

Åja, du har et poeng der. Ja, har en del kynnere, spesielt når jeg stresser og er trøtt og jeg har stresset en del i det siste.

Legen på føden sa at det sikkert ikke er noe å bekymre seg for så lenge jeg ikke har diare og dårlig allmenntilstand. og babyen har det bra i følge ultralyden :)

Jaja, får vel være takknemlig for at jeg i det hele tatt går på do, hehe...og ikke har forstoppelse. Blir hvertfall godt renset ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...