ShitDiddelyDo Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg skjønner ikke helt dette med "enig med meg". Det er klart jeg ønsket meg råd og erfaringer, jeg er i en vanskelig situasjon jeg aldri har vært i før, og har dermed ikke noen bombastiske konklusjoner selv heller..Så "enige" med meg? Vel, vel. Men jeg kan jo kanskje i fremtiden si at jeg ikke er interessert i kjipe personkaraketristikker av selv (halvgal, vanskelig, delvis løgnaktig etc) eller råd om å bare måtte finne meg i alt mulig fordi jeg antagelig ikke er hakket bedre selv..;p For det er jeg nemlig ikke så interessert i! Selv i denne tråden her sklir det ut (jmf Tonies uttalelser, bla omkjerringaktige tråder:)) og jeg klarer faktisk ikke helt å finne ut hvorfor dette skjer. Jeg TROR det har noe med at å diskutere svigermødre er betent (jeg var ukjent med dette før jeg postet første gangen), at dette må være noe litt tabuaktig (av en eller annen grunn..Why? kjipe kjærester, ufordragelig unger og gretne naboer, kan jo av en eller annen grunn diskuteres..uten at komkluasjonene er verken total underkastelse, "møting på halveien" eller etterlysninger av tosidig (og dermed umulig) fremstilling på dol.) Muligens litt ikombinasjon med at det er mitt nick. Jeg har en mistanke om at enkelte her inne har forlest seg på sånne type fem år gamle tråder og sånn,og fgått det for seg at jeg er vanskelig pr.se,og antagelig vrient svigerdatter materiale av den grunn.. Du antydet vel at svigermor var lettere forstyrret, og det kan jo være at enkelte ikke var enig med deg i det. Jeg har ikke så mye erfaring med svigermødre, og det har jo ikke du heller, så det kan faktisk være at det du opplever er veldig vanlig, men det vet ikke du og jeg. En annen teori kan være at enkelte følte seg truffet. At det kunne vært dem du beskrev? Gode teorier - om jeg skal si det selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du antydet vel at svigermor var lettere forstyrret, og det kan jo være at enkelte ikke var enig med deg i det. Jeg har ikke så mye erfaring med svigermødre, og det har jo ikke du heller, så det kan faktisk være at det du opplever er veldig vanlig, men det vet ikke du og jeg. En annen teori kan være at enkelte følte seg truffet. At det kunne vært dem du beskrev? Gode teorier - om jeg skal si det selv! Disse teoriene er vel verdt et studium! Jeg er meget imponert over deg idag SDD 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Kanskje det har med at de fleste av oss kommer til å bli svigermor selv, og tenker oss selv i rollen om 10-20-30 år? Bare en kjapp tanke - har ikke tid til å lese hele denne tråden nå. Nettopp. Der var en til inne på min teori 2. Og kanskje også teori 1. For alt jeg vet er dette med lumske svigermødre et stort samfunnsproblem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Disse teoriene er vel verdt et studium! Jeg er meget imponert over deg idag SDD Jeg er ganske imponert jeg også. Må være fordi jeg trente tidlig i dag. Det sender blod til hjernen, tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg skjønner ikke helt dette med "enig med meg". Det er klart jeg ønsket meg råd og erfaringer, jeg er i en vanskelig situasjon jeg aldri har vært i før, og har dermed ikke noen bombastiske konklusjoner selv heller..Så "enige" med meg? Vel, vel. Men jeg kan jo kanskje i fremtiden si at jeg ikke er interessert i kjipe personkaraketristikker av selv (halvgal, vanskelig, delvis løgnaktig etc) eller råd om å bare måtte finne meg i alt mulig fordi jeg antagelig ikke er hakket bedre selv..;p For det er jeg nemlig ikke så interessert i! Selv i denne tråden her sklir det ut (jmf Tonies uttalelser, bla omkjerringaktige tråder:)) og jeg klarer faktisk ikke helt å finne ut hvorfor dette skjer. Jeg TROR det har noe med at å diskutere svigermødre er betent (jeg var ukjent med dette før jeg postet første gangen), at dette må være noe litt tabuaktig (av en eller annen grunn..Why? kjipe kjærester, ufordragelig unger og gretne naboer, kan jo av en eller annen grunn diskuteres..uten at komkluasjonene er verken total underkastelse, "møting på halveien" eller etterlysninger av tosidig (og dermed umulig) fremstilling på dol.) Muligens litt ikombinasjon med at det er mitt nick. Jeg har en mistanke om at enkelte her inne har forlest seg på sånne type fem år gamle tråder og sånn,og fgått det for seg at jeg er vanskelig pr.se,og antagelig vrient svigerdatter materiale av den grunn.. Man kan ikke bestemme i detalj hvilke svar man skal få når man poster et innlegg, så du må ha litt tykk hud om du skal få noe ut av det. Jeg mener det må være lov til å påpeke at en annen handlingsmåte fra din side muligens kunne ha dempet konflikten, uten at du mener deg kritisert på det mest personlige. Det er litt vanskelig å forklare, men inntrykket jeg sitter igjen med etter svigermor-trådene understreker min oppfatning av at dette kan løses på en bedre måte. Nå ser det ut som om du i hovedsak spiller på lag med kjæresten og lar han ta mestparten av grensesettingen - og det synes jeg er en god ide. Du har først virkelige problemer om han heller ikke forholder seg til dine grenser. Jeg støtter spesielt dette med at hun ikke skal inn i huset deres uten tillatelse og at dere ikke skal ta i mot tjenester. Jeg håper det blir bryllup og jeg håper ting roer seg. Tenk på mine råd om "stille grensesetting" - de fungerer virkelig og er svært konfliktdempende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg er ganske imponert jeg også. Må være fordi jeg trente tidlig i dag. Det sender blod til hjernen, tror jeg. Der har du forklaringen! Mannfolk har en tendens til å ha blodet på feil sted når de våkner om morgenen, så sånn sett er det nok smart å trene på morakvisten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Man kan ikke bestemme i detalj hvilke svar man skal få når man poster et innlegg, så du må ha litt tykk hud om du skal få noe ut av det. Jeg mener det må være lov til å påpeke at en annen handlingsmåte fra din side muligens kunne ha dempet konflikten, uten at du mener deg kritisert på det mest personlige. Det er litt vanskelig å forklare, men inntrykket jeg sitter igjen med etter svigermor-trådene understreker min oppfatning av at dette kan løses på en bedre måte. Nå ser det ut som om du i hovedsak spiller på lag med kjæresten og lar han ta mestparten av grensesettingen - og det synes jeg er en god ide. Du har først virkelige problemer om han heller ikke forholder seg til dine grenser. Jeg støtter spesielt dette med at hun ikke skal inn i huset deres uten tillatelse og at dere ikke skal ta i mot tjenester. Jeg håper det blir bryllup og jeg håper ting roer seg. Tenk på mine råd om "stille grensesetting" - de fungerer virkelig og er svært konfliktdempende Takk for rådene, de er ikke dumme de,og takk for lykke tilèn! Jeg har forøvrig aldri ønsket meg total enighet med meg,og jeg pleier ikke å reagere særlig hudløst på kritikk - men mange av svarene fra nick som elextra, segunda, frosken etc klarer jeg faktisk ikke å lese som annet en særdeles hostile - og det er litt overaskende..i og med at jeg ikke diskuterte f.eks noe politisk, som legalisering av hasj, muslimer (sånne diskusjoner hvor det ofte går ei kule varmt), men et personlig problem som setter meg ut litt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Takk for rådene, de er ikke dumme de,og takk for lykke tilèn! Jeg har forøvrig aldri ønsket meg total enighet med meg,og jeg pleier ikke å reagere særlig hudløst på kritikk - men mange av svarene fra nick som elextra, segunda, frosken etc klarer jeg faktisk ikke å lese som annet en særdeles hostile - og det er litt overaskende..i og med at jeg ikke diskuterte f.eks noe politisk, som legalisering av hasj, muslimer (sånne diskusjoner hvor det ofte går ei kule varmt), men et personlig problem som setter meg ut litt. Nå husker jeg ikke hva som ble sagt og ikke sagt, så jeg skal ikke kommentere så voldsomt på det - men jeg vet at de nevner ble like satt ut av din reaksjon på deres forsøk på å hjelpe. Jeg skjønner forøvrig veldig godt at situasjonen er vond. Jeg var nærmest hudløs etter mine svigerfamilie-konflikter (jeg hadde aldri blitt snakket til eller behandlet slik i mitt liv), men det blir bedre. Snart vil du snakke om svigermor med en ironisk og avslappet distanse, og hva hun finner på kommer til å påvirke dere langt mindre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Eller kanskje det bare blir skapt en slagt oppfatning om at det var så mange "slemme" og/eller folk som påstår hun lyver, og då er det denne oppfatningen/inntrykket som huskes, og ikke det som faktisk ble skrevet? En annen ting som helt sikkert også har vært med på å påvirke retningen tråden tok er lagunas skrivestil. Når hun selv skriver så i store bokstaver som hun gjør går man jo ut fra at hun tåler en ganske direkte tone tilbake. Måten man ordelegger seg har nesten alt å si for hvordan responsen blir. Men nå skal jeg gjøre alvor av det og droppe denne tråden:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Det er jo ikke samme personer, Dorthe. Med vennlig hilsen Er du sikker? Jeg synes det er litt slitsomt med folk som prøver å gi seg ut for å være proffe og bruker slike nick. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 En annen ting som helt sikkert også har vært med på å påvirke retningen tråden tok er lagunas skrivestil. Når hun selv skriver så i store bokstaver som hun gjør går man jo ut fra at hun tåler en ganske direkte tone tilbake. Måten man ordelegger seg har nesten alt å si for hvordan responsen blir. Men nå skal jeg gjøre alvor av det og droppe denne tråden:) ''Når hun selv skriver så i store bokstaver som hun gjør går man jo ut fra at hun tåler en ganske direkte tone tilbake. '' Det er åpenbart noe som kan tolkes på flere måter, jeg leste det dithen at laguna var veldig sår, lei seg og frustrert over at situasjonen var blitt så fastlåst, og dermed trengte hun i hvert fall ikke løftede pekefingre, hellere medfølelse og positivitet. Ikke at jeg deltok i debatten for jeg syntes den tok helt av uten at laguna selv fikk komme til orde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Høstløv Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Er du sikker? Jeg synes det er litt slitsomt med folk som prøver å gi seg ut for å være proffe og bruker slike nick. Ja, spesielt når innleggene oser av uvitenhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Salmiakk Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Takk for det, ting går fremover hvertfall! Har fin dialog med kjæresten min, og vi er enige om at ting er kompliserte og at det er mye baluba om dagen. Det er litt vanskelig for han å se hvor utrolig vrien og utmattende jeg synes hans mor er, og dynamikken mellom de to da også er (hun vil kontrollere og manipulere, han lukker øra, eller går i dialog, der jeg synes det ville være mere rasjonelt å sette ned foten) Jeg prøver samtidig å utvise forståelse for at mannen har hatt sin mor 1 3 år, og at enkelte ting ikke er snudd i en håndvending. samtidig igjen har jeg satt noen absolutte krav, der jeg rett og slett verken kan eller vil være "cool cat" og bare liste meg rundt oppkonstruerte og manipulative problemstillinger. -Jeg vil at vi skal gå til en proff rådgiver, der vi skal adressere bla problemene med hans mor. -Jeg vil at jeg skal skulle bestemme hvor ofte familien hans kommer til oss, og jeg vil at de ikke skal være rundt og fikse ting for oss ubedt etc. - Jeg vil ikke at han mottar noen form for tjenester fra dem, som setter oss (meg!) i noen form for "takknemlighetsgjeld" - Jeg vil at han skal tenke bedre over hvorfor jeg føler meg sveket noen ganger, og på hvorvidt han har lojaliteten sin til meg, eller om han vil støtte sin mor av gammel vane, om det kommer til nye konflikter. - Jeg vil at vi begge er enige om at boprosjektet i nyby i utgangspunktet er for et år, og at vi er forberedt på å flytte derifra så snart vi vil - om det skulle være mislykket og det hele blir miserabelt. Han er enig i alt dette Og vi er begge enige i at vi elsker jo hverandre, og at dette er & burde være hovedsaken! Hvorvidt vi gifter oss på fastsatt dato er vi ikke sikre på enda...:S Vi må snakke ansikt til ansikt om det (han er fortsatt på jobb). Men vi fortsetter hvertfall forholdet, og jeg håper at vi klarer å finne ut av ting, for han er en flott mann, og jeg er veldig glad i ham, selvom det desverre har vært mye problemer og dritt allerede. Det høres ut som fornuftige "leveregler" du/dere har satt opp. Håper dere finner ut av det! Jeg er forresten Ugga med nytt nick, har glemt det gamle passordet/e-postadressen min. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Kanskje det har med at de fleste av oss kommer til å bli svigermor selv, og tenker oss selv i rollen om 10-20-30 år? Bare en kjapp tanke - har ikke tid til å lese hele denne tråden nå. ja, jeg håper å bli svigermor. Og jeg håper at mine svigerbarn er overbærne med meg om jeg tråkker feil (i salaten!) noen ganger. Jeg har ikke hatt svigerbarn før- og skal plutselig se mine høyt elskede barn foretrekke et annet menneske så enormt mye mer enn meg. Det blir mye å venne seg til på en gang: "miste" eget barn og samtidig bli kjent med svigerbarn Dette er naturens gang- og sånn SKAL det være. Jeg skal gjøre mitt beste for å få dette til. Men jeg kan overhodet ikke garantere at jeg ikke tråkker i salaten noen ganger først. (for ordensskyld: jeg snakker igjen på generelt grunnlag- og mener ikke antyde noe som helst i forhold til den opprinnelige trådstarters sak). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Takk! Begynner å tro at vi kanskje kan sikte mot happy ending (på den ene eller den andre måten) allikevel Så dere har betalt Hells Angels for å "besøke" svigermor? ;-) Bra det går bedre! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Nå husker jeg ikke hva som ble sagt og ikke sagt, så jeg skal ikke kommentere så voldsomt på det - men jeg vet at de nevner ble like satt ut av din reaksjon på deres forsøk på å hjelpe. Jeg skjønner forøvrig veldig godt at situasjonen er vond. Jeg var nærmest hudløs etter mine svigerfamilie-konflikter (jeg hadde aldri blitt snakket til eller behandlet slik i mitt liv), men det blir bedre. Snart vil du snakke om svigermor med en ironisk og avslappet distanse, og hva hun finner på kommer til å påvirke dere langt mindre Noe av det merkelige i den tråden var at folk som var enige med laguna1s måte/oppfatning, ble anklaget for å "jatte med henne". De var altså en forutsetning at man skulle være uenig med det hun gjorde - hvis ikke "jattet man med". Det er en velkjent hersketeknikk, for å sette agenaden/området man kan diskutere. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/364119-hei-laguna/page/4/#findComment-3161364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.