Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''To barnegraver på den muslimske kirkegården i Ski er blitt skjendet. Vandaler har lagt tørkede griseører på gravene.

På kirkegården i Ski i Akershus er det kristne graver på den ene siden av gangveien og muslimske på den andre siden.

Da Christine Sjurseth og Fahad Awda kom for å besøke graven til sin Noel som døde 8. mars, lå det fire griseører mellom lys, leker og blomster, skriver Østlandets Blad.

- Jeg ble rasende. Dette er tydelig en barnegrav, og jeg trodde ingen kunne være så ondskapsfulle, sier Christine Sjurseth, som sist besøkte graven søndag.

Også på nabograven, også det en barnegrav, lå det griseører.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10085072

Enda et eksempel på hva hatet og fordommene fører til.

Også på BARNEGRAVER! :målløs:

Videoannonse
Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• hidi, the scorpion

7

• ShitDiddelyDo

6

• Mandolaika

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest grøten
Skrevet

Enig i at det var unødvendig og slemt gjort.

Men tross alt er det nok ganske uskyldig i forhold til om alt hadde vært motsatt: Et norskt barn død i et muslimsk land hadde vel ikke fått lov til å få en grav der i det hele tatt. Og iallefall ikke på muslimers gravsted. Mon tro om barnet og familien dens i det hele tatt hadde fått lov til å bosette seg i et slikt land? Og hvis de hadde gjort det, hvilker fordommer og rare, ondsinnede handlinger og kommentarer hadde de ikke da blitt utsatt for?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg som kristen har aldri forstått vår oppfattelse av de døde...

De er døde og aner ingenting, hvorfor ikke være mer opptatt av de levende?

Omj noen kastet meg i en muslimsk grav, ville jeg være mindre kristen...?

Skjønner at pårørende føler seg såret, og idiotene som gjør slike ting bør bli straffet.

Men fremdeles er de døde døde!

Skrevet

Enig i at det var unødvendig og slemt gjort.

Men tross alt er det nok ganske uskyldig i forhold til om alt hadde vært motsatt: Et norskt barn død i et muslimsk land hadde vel ikke fått lov til å få en grav der i det hele tatt. Og iallefall ikke på muslimers gravsted. Mon tro om barnet og familien dens i det hele tatt hadde fått lov til å bosette seg i et slikt land? Og hvis de hadde gjort det, hvilker fordommer og rare, ondsinnede handlinger og kommentarer hadde de ikke da blitt utsatt for?

Du er så full av fordommer at det er skremmende.

Det er flere kristne i Pakistan enn i Norge, og jeg tipper at de blir gravlagt når de dør. Ditto i landet vi verden med flest muslimer, Indonesia.

Og helt hvorfor noe av det du nevner berettiger eller unnskylder å desekrere en barnegrav fatter jeg ikke.

Skrevet

Jeg som kristen har aldri forstått vår oppfattelse av de døde...

De er døde og aner ingenting, hvorfor ikke være mer opptatt av de levende?

Omj noen kastet meg i en muslimsk grav, ville jeg være mindre kristen...?

Skjønner at pårørende føler seg såret, og idiotene som gjør slike ting bør bli straffet.

Men fremdeles er de døde døde!

Å desekrere en grav er ille i seg selv.

Å desekrere en barnegrav er ufattelig.

Med vennlig hilsen

Gjest grøten
Skrevet

Det er flere kristne i Pakistan enn i Norge, og jeg tipper at de blir gravlagt når de dør. Ditto i landet vi verden med flest muslimer, Indonesia.

Og helt hvorfor noe av det du nevner berettiger eller unnskylder å desekrere en barnegrav fatter jeg ikke.

Det er ikke disseksjon (eller hva du mener) å legge noen griseører på gresset ved en grav.

Dessuten er jeg enig med hidi. de døde er døde, og merker ingentibg.

Gjest grøten
Skrevet

''Du er så full av fordommer at det er skremmende.''

Og du er så naiv at det heller mot det sykelige.

Skrevet

''Du er så full av fordommer at det er skremmende.''

Og du er så naiv at det heller mot det sykelige.

Jeg kommer med fakta (som at det er flere kristne i Pakistan enn i Norge), mens du kommer med merkelige idéer om at det skal være et problem for norske barn født i muslimske land...???

hidi, the scorpion
Skrevet

Å desekrere en grav er ille i seg selv.

Å desekrere en barnegrav er ufattelig.

Med vennlig hilsen

Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...?

Gravskjending er stygt, men voldtekt og mord er verre.

Skjønner ikke tankegangen din.

Skrevet

Det er ikke disseksjon (eller hva du mener) å legge noen griseører på gresset ved en grav.

Dessuten er jeg enig med hidi. de døde er døde, og merker ingentibg.

''Det er ikke disseksjon (eller hva du mener) å legge noen griseører på gresset ved en grav.''

:hostekule:

''Dessuten er jeg enig med hidi. de døde er døde, og merker ingentibg.''

Nei, men moren og faren gjør det kanskje?

Skrevet

Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...?

Gravskjending er stygt, men voldtekt og mord er verre.

Skjønner ikke tankegangen din.

''Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...?''

Fordi de døde har en familie, og har rett til å bli behandlet/gravlagt slik de mener de skal. Det handler om grunnleggende respekt for andre mennesker, og andre trosretninger.

''Gravskjending er stygt, men voldtekt og mord er verre.''

Joda, og krigsforbrytelser er enda verre, men intet av det er relevant her.

''Skjønner ikke tankegangen din.''

At dette handler om barn, og åpenbart om foreldre som har mistet ungene sine!

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...?''

Fordi de døde har en familie, og har rett til å bli behandlet/gravlagt slik de mener de skal. Det handler om grunnleggende respekt for andre mennesker, og andre trosretninger.

''Gravskjending er stygt, men voldtekt og mord er verre.''

Joda, og krigsforbrytelser er enda verre, men intet av det er relevant her.

''Skjønner ikke tankegangen din.''

At dette handler om barn, og åpenbart om foreldre som har mistet ungene sine!

''At dette handler om barn, og åpenbart om foreldre som har mistet ungene sine!''

Skjønner det, men klarer bare ikke å forstå betydningen av en grav! Mitt barn ville vært i mine tanker, i mitt hjerte og min sjel, men aldri i en grav....

Har besøkt min fars grav èn gang, men han er alltid i mine tanker, drømmer, hjerte og sjel, graven er for meg upersonlig.

Bare slik jeg tenker.

Skrevet

''At dette handler om barn, og åpenbart om foreldre som har mistet ungene sine!''

Skjønner det, men klarer bare ikke å forstå betydningen av en grav! Mitt barn ville vært i mine tanker, i mitt hjerte og min sjel, men aldri i en grav....

Har besøkt min fars grav èn gang, men han er alltid i mine tanker, drømmer, hjerte og sjel, graven er for meg upersonlig.

Bare slik jeg tenker.

For meg betyr heller ikke en grav noe, men for mange så gjør det det. Og å desekrere en barnegrav er ubeskrivelig.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

For meg betyr heller ikke en grav noe, men for mange så gjør det det. Og å desekrere en barnegrav er ubeskrivelig.

Med vennlig hilsen

'' Og å desekrere en barnegrav er ubeskrivelig.''

Det er det, men det er så mye som er ubeskrivelige i våre dager, at man blir helt matt... Misbrukte/mishandlede barn! Hva kan vi gjøre?

Skrevet

'' Og å desekrere en barnegrav er ubeskrivelig.''

Det er det, men det er så mye som er ubeskrivelige i våre dager, at man blir helt matt... Misbrukte/mishandlede barn! Hva kan vi gjøre?

Lese "Du må ikke sove" (som jo passer på denne tiden av døgnet! ;-) ) av Arnulf Øverland.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bare slik jeg tenker.

Enig med deg. En grav betyr nada.

Men - det vil ikke si at en grav betyr nada for andre, og gravskjending er derfor uhyrlig mot de etterlatte. Ikke mot den døde. Han er allerede død. Men mot en sørgende mor og far.

Sånne folk fortjener en salig omgang juling, enten det er tullinger med opp-ned-kors eller antimuslimer, som tilfellet muligens er over.

Ikke for hva de gjør mot den døde, men for hva de gjør mot de pårørende. I dette tilfellet også hva de gjør mot en hel gruppe mennesker ved å håne dem på denne måten.

hidi, the scorpion
Skrevet

Lese "Du må ikke sove" (som jo passer på denne tiden av døgnet! ;-) ) av Arnulf Øverland.

Med vennlig hilsen

Jeg elsker det diktet, og kan det utenat!

Noe alle burde kunne;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men - det vil ikke si at en grav betyr nada for andre, og gravskjending er derfor uhyrlig mot de etterlatte. Ikke mot den døde. Han er allerede død. Men mot en sørgende mor og far.

Sånne folk fortjener en salig omgang juling, enten det er tullinger med opp-ned-kors eller antimuslimer, som tilfellet muligens er over.

Ikke for hva de gjør mot den døde, men for hva de gjør mot de pårørende. I dette tilfellet også hva de gjør mot en hel gruppe mennesker ved å håne dem på denne måten.

Jeg ser for øvrig at jeg snakker mye om juling og lemlesting i kveld, og det til tross for at jeg er mot både dødsstraff og vold generelt.

Jaja. Jeg bør kanskje legge meg. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Ikke for hva de gjør mot den døde, men for hva de gjør mot de pårørende. I dette tilfellet også hva de gjør mot en hel gruppe mennesker ved å håne dem på denne måten.''

Så inderlig enig med deg, men har fremdeles problemer med å forstå den inderligheten noen har til en grav....

Men selvfølgelig skal gravsteder respekteres, mener ikke noe annet!

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Ikke for hva de gjør mot den døde, men for hva de gjør mot de pårørende. I dette tilfellet også hva de gjør mot en hel gruppe mennesker ved å håne dem på denne måten.''

Så inderlig enig med deg, men har fremdeles problemer med å forstå den inderligheten noen har til en grav....

Men selvfølgelig skal gravsteder respekteres, mener ikke noe annet!

Nei, jeg forstår nok ikke det jeg heller. Min far ligger begravd langt unna, og jeg har vært der en gang. Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde brydd seg om det, og jeg kan heller ikke huske at han tok med meg til noen graver da jeg var liten. ;)

Tror nok gravene er mest for de pårørendes skyld. Et sted de som har behov for det kan gå og legge blomster og den slags.

Jeg hadde sikkert gjort det selv hvis det var jeg som hadde mistet et barn, og hadde pappa ligget her hadde jeg nok stelt den grava også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...