Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''At dette handler om barn, og åpenbart om foreldre som har mistet ungene sine!''

Skjønner det, men klarer bare ikke å forstå betydningen av en grav! Mitt barn ville vært i mine tanker, i mitt hjerte og min sjel, men aldri i en grav....

Har besøkt min fars grav èn gang, men han er alltid i mine tanker, drømmer, hjerte og sjel, graven er for meg upersonlig.

Bare slik jeg tenker.

Og jeg har ingen grav til mine foreldre og jeg savner det ikke heller.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• hidi, the scorpion

7

• ShitDiddelyDo

6

• Mandolaika

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest grøten
Skrevet

Jeg kommer med fakta (som at det er flere kristne i Pakistan enn i Norge), mens du kommer med merkelige idéer om at det skal være et problem for norske barn født i muslimske land...???

Ja? Fordommer finnes hos alle, vet du. Selv hos deg, enten du liker det eller ikke. Det er utopi å tro at muslimer ikke har fordommer mot kristne, eller hvite, vestlige mennesker. Akkurat som jeg og mange andre har fordommer mot muslimer.

Skrevet

Ja? Fordommer finnes hos alle, vet du. Selv hos deg, enten du liker det eller ikke. Det er utopi å tro at muslimer ikke har fordommer mot kristne, eller hvite, vestlige mennesker. Akkurat som jeg og mange andre har fordommer mot muslimer.

Og hvordan berettiger eller unnskylder at noen muslimer har fordommer at man desekrere en barnegrav?

Gjest togli
Skrevet

Jeg som kristen har aldri forstått vår oppfattelse av de døde...

De er døde og aner ingenting, hvorfor ikke være mer opptatt av de levende?

Omj noen kastet meg i en muslimsk grav, ville jeg være mindre kristen...?

Skjønner at pårørende føler seg såret, og idiotene som gjør slike ting bør bli straffet.

Men fremdeles er de døde døde!

Poenget er jo egentlig ikke at det er en grav eller hva det nå er. Poenget er å fornærme noen på det groveste...

Dette blir omtrent som det å brenne andre lands flagg (sikkert dog langt mindre personlig sårende enn å få skjendet graven til en av sine nærmeste, og da spesielt ens eget barns grav).

Slik gravskjending er bare helt idiotisk og bør fordømmes av hele den norske befolkning uansett..

Gjest grøten
Skrevet

Og hvordan berettiger eller unnskylder at noen muslimer har fordommer at man desekrere en barnegrav?

Vi gjør alle mye galt pga frykt, sinne, uvitenhet, fordommer, etc. Det jeg prøver å si er at muslimer ikke er bedre enn kristne, hvite, vestlige, osv. Om ikke de akkurat legger avskårne dyreører på en barnegrav, gjør de garantert mye annen faneskap. De er jo mennesker.

Gjest togli
Skrevet

Vi gjør alle mye galt pga frykt, sinne, uvitenhet, fordommer, etc. Det jeg prøver å si er at muslimer ikke er bedre enn kristne, hvite, vestlige, osv. Om ikke de akkurat legger avskårne dyreører på en barnegrav, gjør de garantert mye annen faneskap. De er jo mennesker.

Men denne tråden handler jo ikke om hvem som er "verst" - den handler om det faktum at noen har vært så lavpanna idioter at de har lagt dette på muslimske barnegraver..... Det er nesten skummelt hvis noen bare trekker på skuldrene av slike ting...

Gjest grøten
Skrevet

Men denne tråden handler jo ikke om hvem som er "verst" - den handler om det faktum at noen har vært så lavpanna idioter at de har lagt dette på muslimske barnegraver..... Det er nesten skummelt hvis noen bare trekker på skuldrene av slike ting...

Hvem trekker på skuldrene av slike ting? Du, eller? Jeg gjør det iallefall ikke. I mitt første innlegg i denne tråden skrev jeg at slik oppførsel var unødvendig og slemt gjort.

Men enig i at det var dumt å komme trekkende med "hvem er verst" -argumentasjonen.

Skrevet

Det er da ingen som påstår at "muslimer er perfekte" eller at de er "bedre". Hvorfor trekker du dette inn i en diskusjon om å desekrere en barnegrav?

Mandolaika
Skrevet

''Enda et eksempel på hva hatet og fordommene fører til.''

Vet ikke helt om du har rett her. På Furuset i Oslo blir norske skolebarn mobbet av muslimske barn hvis de har kokt skinke eller salami på matpakka!

Men uansett, dette med griseører på barnegraver er fryktelig unødvendig og provoserende, kun gjort for å være slem.

Gjest togli
Skrevet

Hvem trekker på skuldrene av slike ting? Du, eller? Jeg gjør det iallefall ikke. I mitt første innlegg i denne tråden skrev jeg at slik oppførsel var unødvendig og slemt gjort.

Men enig i at det var dumt å komme trekkende med "hvem er verst" -argumentasjonen.

Ser nå at du skrev dette først ;)

Det jeg reagerer på er nok at man begynner å trekke inn "hvem er verst"-arumentasjon, for det er dette "mobberne" bruker som argument for at det er greit å fortsette. Jeg synes vi skal være helt klare på at dette er å gå langt over grensen uansett!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ser nå at du skrev dette først ;)

Det jeg reagerer på er nok at man begynner å trekke inn "hvem er verst"-arumentasjon, for det er dette "mobberne" bruker som argument for at det er greit å fortsette. Jeg synes vi skal være helt klare på at dette er å gå langt over grensen uansett!

Det er i hvert fall ikke rart sånt skjer. Retorikken mot muslimer de siste 10 årene har flyttet seg helt inn mot venstresiden i norsk politikk (hvis AP fortsatt kan regnes som venstresiden).

Dette er sikkert lite gjennomtenkte ungdomsstreker, men klimaet er av en sånn type at hendelser som dette er nødt til å skje.

Gjest togli
Skrevet

Det er i hvert fall ikke rart sånt skjer. Retorikken mot muslimer de siste 10 årene har flyttet seg helt inn mot venstresiden i norsk politikk (hvis AP fortsatt kan regnes som venstresiden).

Dette er sikkert lite gjennomtenkte ungdomsstreker, men klimaet er av en sånn type at hendelser som dette er nødt til å skje.

Det blir vel omtrent som med Muhammedkarikaturtegningene...

Jeg har en ganske god venn som er annen- (eller er det tredje?-) -generasjonsinnvandrer fra Pakistan. Han er muslim, dog liberal muslim. Verken kona eller døtrene bruker hijab og han føler seg 100 % norsk. De eneste pakistanerne han er sammen med, er slektningene sine, ellers har han bare etnisk-norske venner.

Jeg har diskutert både søskenbarnekteskap (han er gift med kusina si) og karikaturtegningene med ham. Når det gjelder fleiping med at han er muslim, så kan jeg fleipe så mye jeg vil uten at det gjør noenting - Allah er en grei "person" å tulle med, men Muhammed er hellig for ham. Det er absolutt helt forferdelig om noen fleiper om/gjør narr av Muhammed da dette angriper muslimer veldig personlig. Jeg forstår at dette er noe jeg, som ikke-muslim, ikke kan sette meg inn i. Jeg må bare respektere at sånn er det :)

Det samme kan man sikkert overføre til denne gravskjendingen, bare at reaksjonene på denne er mye mer forståelig for meg (jeg hadde heller ikke likt at noen klussa med gravstedene til de jeg er glad i).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det blir vel omtrent som med Muhammedkarikaturtegningene...

Jeg har en ganske god venn som er annen- (eller er det tredje?-) -generasjonsinnvandrer fra Pakistan. Han er muslim, dog liberal muslim. Verken kona eller døtrene bruker hijab og han føler seg 100 % norsk. De eneste pakistanerne han er sammen med, er slektningene sine, ellers har han bare etnisk-norske venner.

Jeg har diskutert både søskenbarnekteskap (han er gift med kusina si) og karikaturtegningene med ham. Når det gjelder fleiping med at han er muslim, så kan jeg fleipe så mye jeg vil uten at det gjør noenting - Allah er en grei "person" å tulle med, men Muhammed er hellig for ham. Det er absolutt helt forferdelig om noen fleiper om/gjør narr av Muhammed da dette angriper muslimer veldig personlig. Jeg forstår at dette er noe jeg, som ikke-muslim, ikke kan sette meg inn i. Jeg må bare respektere at sånn er det :)

Det samme kan man sikkert overføre til denne gravskjendingen, bare at reaksjonene på denne er mye mer forståelig for meg (jeg hadde heller ikke likt at noen klussa med gravstedene til de jeg er glad i).

Jeg hadde heller ikke likt at noen hadde klussa med gravstedet til noen jeg var glad i - det selv om jeg har samme synet på selve gravstedet som hidi.

Så jeg forstår veldig godt at de som har et annet syn på gravstedet reagerer, og her snakker vi til og med om noen som har mistet sine barn. Det er sannsynligvis noe av det verste man kan oppleve, noe selv jeg forstår.

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt at noen hadde klussa med gravstedet til noen jeg var glad i - det selv om jeg har samme synet på selve gravstedet som hidi.

Så jeg forstår veldig godt at de som har et annet syn på gravstedet reagerer, og her snakker vi til og med om noen som har mistet sine barn. Det er sannsynligvis noe av det verste man kan oppleve, noe selv jeg forstår.

Ja, får håpe det var guttestreker - men håper også at de aldri får en oppfatning av at slike ting egentlig ikke er "så farlig" fordi det "bare" gjelder muslimer...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, får håpe det var guttestreker - men håper også at de aldri får en oppfatning av at slike ting egentlig ikke er "så farlig" fordi det "bare" gjelder muslimer...

Ja, det er klart, men mange vil ha den konflikten. Du har de på høyresiden her i Norge, og du har de på den ytterliggående siden til halshuggingsmannen som ville starte skole i går.

Men mellom disse ytterpunktene er heldigvis de fleste fornuftige folk som oss. :)

Skrevet

Fryktelig, fryktelig gjort. Stakkars foreldrene, som først har mistet sitt barn, og så blir utsatt for slikt. Jeg tror ikke de som driver med gravskjending virkelig forstår hvor smertefullt det er å rammes av slikt.

Gjest togli
Skrevet

Ja, det er klart, men mange vil ha den konflikten. Du har de på høyresiden her i Norge, og du har de på den ytterliggående siden til halshuggingsmannen som ville starte skole i går.

Men mellom disse ytterpunktene er heldigvis de fleste fornuftige folk som oss. :)

Det er ikke lett å skjønne seg på sånne som bare elsker slike konflikter - men som du sier, heldigvis er de fleste av oss ganske så gjennomsnittlige;)

Nord og ned
Skrevet

LOL, ja det er noe av det mest absurde: Du tror seriøst at lefling og knefall for nåtidens i særklasse største, mest destruktive. menneskefientlige og ødeleggende poilitiske ideologi, islamismen er FORNUFT.

Jeg sier LOL, fordi det er galgenhumor i særklasse.

Skrevet

Fryktelig, fryktelig gjort. Stakkars foreldrene, som først har mistet sitt barn, og så blir utsatt for slikt. Jeg tror ikke de som driver med gravskjending virkelig forstår hvor smertefullt det er å rammes av slikt.

Jeg vet ikke om de forstår eller ei. Jeg tror det er farlig å bare si "de vet ikke hva de gjør" - hvis man leser litt på nettavisenes debattinnlegg (og sågar også enkelte innlegg her på DOL) så ser man at det er hat som ligger bak, og det skal man ikke bare unnskylde/bortforklare.

Arnulf Øverland sa det så fint: "Tilgi dem ikke; de vet hva de gjør! // De puster på hatets og ondskapens glør!"

Kilde: http://kristian.barek.no/dmis.php3

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Enda et eksempel på hva hatet og fordommene fører til.''

Vet ikke helt om du har rett her. På Furuset i Oslo blir norske skolebarn mobbet av muslimske barn hvis de har kokt skinke eller salami på matpakka!

Men uansett, dette med griseører på barnegraver er fryktelig unødvendig og provoserende, kun gjort for å være slem.

''Vet ikke helt om du har rett her. På Furuset i Oslo blir norske skolebarn mobbet av muslimske barn hvis de har kokt skinke eller salami på matpakka!''

Og hva har det å gjøre med foreldrene som nylig har mistet ungene sine?

''Men uansett, dette med griseører på barnegraver er fryktelig unødvendig og provoserende, kun gjort for å være slem.''

Ja, selvsagt, og det er relativt forutsigbart. Det er ikke usannsynlig det er samme gjengen som har desekrert jødiske gravplasser også.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...