Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Jeg vet ikke om de forstår eller ei. Jeg tror det er farlig å bare si "de vet ikke hva de gjør" - hvis man leser litt på nettavisenes debattinnlegg (og sågar også enkelte innlegg her på DOL) så ser man at det er hat som ligger bak, og det skal man ikke bare unnskylde/bortforklare.

Arnulf Øverland sa det så fint: "Tilgi dem ikke; de vet hva de gjør! // De puster på hatets og ondskapens glør!"

Kilde: http://kristian.barek.no/dmis.php3

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Regner med at herren lett kan fine en link til ett eller flere innlegg her på DOL som promoterer gravskjending, siden du først fremsetter en såpass oppsiktsvekkende påstand?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• hidi, the scorpion

7

• ShitDiddelyDo

6

• Mandolaika

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.
Skrevet

''Vet ikke helt om du har rett her. På Furuset i Oslo blir norske skolebarn mobbet av muslimske barn hvis de har kokt skinke eller salami på matpakka!''

Og hva har det å gjøre med foreldrene som nylig har mistet ungene sine?

''Men uansett, dette med griseører på barnegraver er fryktelig unødvendig og provoserende, kun gjort for å være slem.''

Ja, selvsagt, og det er relativt forutsigbart. Det er ikke usannsynlig det er samme gjengen som har desekrert jødiske gravplasser også.

Med vennlig hilsen

Og du i din tåkeheim har fortsatt ikke fått em d g _hvem_ som hetser og trakkaserer jøder i Norge i 2011?

Selv_det_ skal du dytte over på etniske nordmenn?

På tide å våkne fra din dvale, og slutte å lyve i ørska?

Mandolaika
Skrevet

''Vet ikke helt om du har rett her. På Furuset i Oslo blir norske skolebarn mobbet av muslimske barn hvis de har kokt skinke eller salami på matpakka!''

Og hva har det å gjøre med foreldrene som nylig har mistet ungene sine?

''Men uansett, dette med griseører på barnegraver er fryktelig unødvendig og provoserende, kun gjort for å være slem.''

Ja, selvsagt, og det er relativt forutsigbart. Det er ikke usannsynlig det er samme gjengen som har desekrert jødiske gravplasser også.

Med vennlig hilsen

''Og hva har det å gjøre med foreldrene som nylig har mistet ungene sine?''

Nå er du bare vanskelig, du forstår godt hva jeg mener. Muslimer har hat og fordommer mot oss også, de mobber etnisk norske barn som har kokt skinke og salami på matpakka, selv om dette ikke har noe med akkurat denne konkrete saken å gjøre.

''Det er ikke usannsynlig det er samme gjengen som har desekrert jødiske gravplasser også.''

Usannsynlig er det ikke, men nå spekulerer du, har du fordommer?

Gjest segunda
Skrevet

''Enda et eksempel på hva hatet og fordommene fører til.''

Vet ikke helt om du har rett her. På Furuset i Oslo blir norske skolebarn mobbet av muslimske barn hvis de har kokt skinke eller salami på matpakka!

Men uansett, dette med griseører på barnegraver er fryktelig unødvendig og provoserende, kun gjort for å være slem.

Det er først og fremst barn med foreldre fra muslimsk kultur som blir mobbet av muslimske barn hvis de har salami eller skinke på brødskivene sine. Jeg kjenner personlig flere slike tilfeller.

Norske barn mobber også norske barn.

Gjest segunda
Skrevet

Nå er du bare vanskelig, du forstår godt hva jeg mener. Muslimer har hat og fordommer mot oss også, de mobber etnisk norske barn som har kokt skinke og salami på matpakka, selv om dette ikke har noe med akkurat denne konkrete saken å gjøre.

''Det er ikke usannsynlig det er samme gjengen som har desekrert jødiske gravplasser også.''

Om så muslimske barn mobber norske barn så er ikke det noe å trekke frem her. Norske barn mobber også muslimske barn.

Det er neppe barn som står for skjending av barnegraver.

Skrevet

''Nå er du bare vanskelig, du forstår godt hva jeg mener. Muslimer har hat og fordommer mot oss også, de mobber etnisk norske barn som har kokt skinke og salami på matpakka, selv om dette ikke har noe med akkurat denne konkrete saken å gjøre.''

Og om "muslimer" har fordommer, hvilken relevans har det her? Jeg har ikke kritisert "alle kristne nordmenn", men kun krekene som har gjort dette. Så med mindre du mener at foreldrene til disse ungene har mobbet, så virker kommentaren din totalt malplassert.

''Usannsynlig er det ikke, men nå spekulerer du, har du fordommer?''

At det er folk "langt til høyre" som er/var ivrige på trakassering av muslimer og jøder er ikke spekulasjon, med mindre du er historiefornekter.

Gjest segunda
Skrevet

Og du i din tåkeheim har fortsatt ikke fått em d g _hvem_ som hetser og trakkaserer jøder i Norge i 2011?

Selv_det_ skal du dytte over på etniske nordmenn?

På tide å våkne fra din dvale, og slutte å lyve i ørska?

Jeg er ikke etnisk nordmann selvom jeg har samme etnisitet som nordmenn. Jeg vil ha meg frabedt at noe blir dyttet over på meg.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg som kristen har aldri forstått vår oppfattelse av de døde...

De er døde og aner ingenting, hvorfor ikke være mer opptatt av de levende?

Omj noen kastet meg i en muslimsk grav, ville jeg være mindre kristen...?

Skjønner at pårørende føler seg såret, og idiotene som gjør slike ting bør bli straffet.

Men fremdeles er de døde døde!

Vet du hva. Det er tre uker siden jeg så min brors kiste senket i graven. Jeg tror ikke du tenker over hva du skriver.

Gjest segunda
Skrevet

Poenget er jo egentlig ikke at det er en grav eller hva det nå er. Poenget er å fornærme noen på det groveste...

Dette blir omtrent som det å brenne andre lands flagg (sikkert dog langt mindre personlig sårende enn å få skjendet graven til en av sine nærmeste, og da spesielt ens eget barns grav).

Slik gravskjending er bare helt idiotisk og bør fordømmes av hele den norske befolkning uansett..

Jeg synes ikke det er helt sammenlignbart å brenne flagg med å skjende en grav. Jeg ville blitt rasende hvis jeg så mine flagg brent, men det ville treffe meg på en helt annen måte hvis graver til mine nærmeste ble skjendet med f.eks. å sette hakekorset på dem, bæsje på dem etc.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes ikke det er helt sammenlignbart å brenne flagg med å skjende en grav. Jeg ville blitt rasende hvis jeg så mine flagg brent, men det ville treffe meg på en helt annen måte hvis graver til mine nærmeste ble skjendet med f.eks. å sette hakekorset på dem, bæsje på dem etc.

Vet det ikke er sammenlignbart, men prøvde bare å illustrere hvordan ting kan treffe oss "personlig" selv om det er en "ufarlig ting...

Gjest segunda
Skrevet

Enig i at det var unødvendig og slemt gjort.

Men tross alt er det nok ganske uskyldig i forhold til om alt hadde vært motsatt: Et norskt barn død i et muslimsk land hadde vel ikke fått lov til å få en grav der i det hele tatt. Og iallefall ikke på muslimers gravsted. Mon tro om barnet og familien dens i det hele tatt hadde fått lov til å bosette seg i et slikt land? Og hvis de hadde gjort det, hvilker fordommer og rare, ondsinnede handlinger og kommentarer hadde de ikke da blitt utsatt for?

Hva slags tull er dette????

Gjest segunda
Skrevet

Vet det ikke er sammenlignbart, men prøvde bare å illustrere hvordan ting kan treffe oss "personlig" selv om det er en "ufarlig ting...

Det ville være farlig for den som prøvde å gjøre noe med gravene til mine nærmeste.

Gjest segunda
Skrevet

Vi gjør alle mye galt pga frykt, sinne, uvitenhet, fordommer, etc. Det jeg prøver å si er at muslimer ikke er bedre enn kristne, hvite, vestlige, osv. Om ikke de akkurat legger avskårne dyreører på en barnegrav, gjør de garantert mye annen faneskap. De er jo mennesker.

Prøver du å unnskylde dem som la griseører på barnegraver for å såre familiene?

Gjest togli
Skrevet

Det ville være farlig for den som prøvde å gjøre noe med gravene til mine nærmeste.

Ja, sånt kjennes som en personlig fornærmelse :(

Gjest segunda
Skrevet

Det blir vel omtrent som med Muhammedkarikaturtegningene...

Jeg har en ganske god venn som er annen- (eller er det tredje?-) -generasjonsinnvandrer fra Pakistan. Han er muslim, dog liberal muslim. Verken kona eller døtrene bruker hijab og han føler seg 100 % norsk. De eneste pakistanerne han er sammen med, er slektningene sine, ellers har han bare etnisk-norske venner.

Jeg har diskutert både søskenbarnekteskap (han er gift med kusina si) og karikaturtegningene med ham. Når det gjelder fleiping med at han er muslim, så kan jeg fleipe så mye jeg vil uten at det gjør noenting - Allah er en grei "person" å tulle med, men Muhammed er hellig for ham. Det er absolutt helt forferdelig om noen fleiper om/gjør narr av Muhammed da dette angriper muslimer veldig personlig. Jeg forstår at dette er noe jeg, som ikke-muslim, ikke kan sette meg inn i. Jeg må bare respektere at sånn er det :)

Det samme kan man sikkert overføre til denne gravskjendingen, bare at reaksjonene på denne er mye mer forståelig for meg (jeg hadde heller ikke likt at noen klussa med gravstedene til de jeg er glad i).

Hvorfor er det viktig hvem er vennene hans? Kunne han ikke vært venn med meg siden jeg ikke er etnisk norsk?

Skrevet

Vet du hva. Det er tre uker siden jeg så min brors kiste senket i graven. Jeg tror ikke du tenker over hva du skriver.

''Vet du hva. Det er tre uker siden jeg så min brors kiste senket i graven. Jeg tror ikke du tenker over hva du skriver.''

Jeg føler med deg, segunda! Og jeg er heilt enig med deg. I motsetning til deg er jeg ikke personlig kristen / religiøs, men om noen hadde skjenda "mine" gravsteder, hadde jeg gått fra konseptene. De er kjære for meg, og fordi om de har råtna bort (to er kremerte også) er gravstedene "hellige" for meg.

Og i dette tilfellet er det snakk om barn, jeg orker knapt nok å tenke på hva jeg hadde følt i en slik situasjon.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg hadde heller ikke likt at noen hadde klussa med gravstedet til noen jeg var glad i - det selv om jeg har samme synet på selve gravstedet som hidi.

Så jeg forstår veldig godt at de som har et annet syn på gravstedet reagerer, og her snakker vi til og med om noen som har mistet sine barn. Det er sannsynligvis noe av det verste man kan oppleve, noe selv jeg forstår.

Jeg har en bror som har mistet sitt barn og jeg sto ved siden av han da kisten ble senket i graven. Jeg har besøkt den graven og grått, og han besøker denne graven på fødsels- og dødsdagen foruten alle andre dager han har lyst til. Hvorvidt han gråter vet jeg ikke og har ikke noe med.

I tillegg ble en annen bror av meg senket i graven for tre uker siden. For meg er dette sårt og ømfintlig selv om det ikke er mitt barn eller min pappa, men 'bare' niese og bror.

Gjest segunda
Skrevet

''Vet du hva. Det er tre uker siden jeg så min brors kiste senket i graven. Jeg tror ikke du tenker over hva du skriver.''

Jeg føler med deg, segunda! Og jeg er heilt enig med deg. I motsetning til deg er jeg ikke personlig kristen / religiøs, men om noen hadde skjenda "mine" gravsteder, hadde jeg gått fra konseptene. De er kjære for meg, og fordi om de har råtna bort (to er kremerte også) er gravstedene "hellige" for meg.

Og i dette tilfellet er det snakk om barn, jeg orker knapt nok å tenke på hva jeg hadde følt i en slik situasjon.

Nå har nok jeg ganske private meninger når det gjelder religion, og synes ikke at tro har så mye å si når det gjelder graver. Dette er familiens minnested om de døde og jeg vokste opp med at det skulle respekteres.

Jeg vet at du har erfaring med dette og forstår hva jeg snakker om, og jet setter veldig pris på din forståelse.

Gjest togli
Skrevet

Hvorfor er det viktig hvem er vennene hans? Kunne han ikke vært venn med meg siden jeg ikke er etnisk norsk?

Jeg prøvde bare å vise at det å "kødde" med Muhammed også er svært alvorlig for ham til tross for at han nærmest er 100 % "norsk" i alt han gjør. Nå er det helt sikkert mulig å kritisere hvordan jeg formulerer meg dersom man leter etter noe å krangle om - men jeg vil tro de fleste skjønner hva jeg prøver å få fram ;)

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Jeg er ikke etnisk nordmann selvom jeg har samme etnisitet som nordmenn. Jeg vil ha meg frabedt at noe blir dyttet over på meg.

???

Mulig du ville si noe viktig, ikke vet jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...