Gjest segunda Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ??? Mulig du ville si noe viktig, ikke vet jeg. Nei det overrasker meg ikke at du ikke forstår hva jeg prøver å si. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Jeg prøvde bare å vise at det å "kødde" med Muhammed også er svært alvorlig for ham til tross for at han nærmest er 100 % "norsk" i alt han gjør. Nå er det helt sikkert mulig å kritisere hvordan jeg formulerer meg dersom man leter etter noe å krangle om - men jeg vil tro de fleste skjønner hva jeg prøver å få fram Krangling og diskusjon er ikke det samme. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig at hans venner har norske forfedre. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Krangling og diskusjon er ikke det samme. Jeg forstår ikke hvorfor det er viktig at hans venner har norske forfedre. Ok, glem den setninga for den passer ikke for alle. For noen har sikkert en slik setning noe å si for hvordan de oppfatter vedkommende. Det var heller ikke dette som var poenget med det jeg skrev. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ok, glem den setninga for den passer ikke for alle. For noen har sikkert en slik setning noe å si for hvordan de oppfatter vedkommende. Det var heller ikke dette som var poenget med det jeg skrev. Jeg undrer meg over den setningen for den betyr at det blir ansett som viktig for å være 'norsk' å omgås personer som er hvite i ansiktet. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...? Gravskjending er stygt, men voldtekt og mord er verre. Skjønner ikke tankegangen din. ''Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...? Gravskjending er stygt, men voldtekt og mord er verre. Skjønner ikke tankegangen din.'' Det ene utelukker ikke det andre. For å være personlig: Jeg har opplevd voldtekt, men jeg ville blitt veldig oppbragt om noen hadde skjenda gravene til "mine" i dag. Man kan ikke sammenlikne på noen måte, alt er individuelt. Avdøde barn tør jeg nesten ikke å tenke på... 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Nå har nok jeg ganske private meninger når det gjelder religion, og synes ikke at tro har så mye å si når det gjelder graver. Dette er familiens minnested om de døde og jeg vokste opp med at det skulle respekteres. Jeg vet at du har erfaring med dette og forstår hva jeg snakker om, og jet setter veldig pris på din forståelse. Takk, segunda! ''Dette er familiens minnested om de døde og jeg vokste opp med at det skulle respekteres.'' Nettopp! Jeg har ikke en slik familietradisjon, men føler det er viktig likevel. Og barna mine tar sjøl initiativ til kranser / buketter ved bursdager og andre merkedager, tror det er sunt, jeg.Vi elsker dem og savner dem, ingenting kan bringe dem tilbake, men de er blandt oss i hjertet, religion eller ikke. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Nei det overrasker meg ikke at du ikke forstår hva jeg prøver å si. Vel, ikke lett å si. Mulig du ville ha deg frabedt å bli beskylt for _ikke_å plage jøder. Vel, du er i godt selskap med den øvrige ekstem-venstresida om den saken.. 0 Siter
morsan Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...? Gravskjending er stygt, men voldtekt og mord er verre. Skjønner ikke tankegangen din. ''Hvorfor skal du som ateist bry deg om de døde...?'' Man trenger ikke tro på et evig liv i himmelrik for å bry seg om de døde. Men denne saken dreier seg vel om de _pårørende_ og deres følelser? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Vet du hva. Det er tre uker siden jeg så min brors kiste senket i graven. Jeg tror ikke du tenker over hva du skriver. Hvor bor broren din? I graven eller i alle hjertene, sjelene og i tankene....? Til de som elsket ham og holdt av han. Han er ikke i graven, segunda, men i hjertene til de som elsket han! 0 Siter
Sør Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Skrevet 6. mai 2011 Hvor bor broren din? I graven eller i alle hjertene, sjelene og i tankene....? Til de som elsket ham og holdt av han. Han er ikke i graven, segunda, men i hjertene til de som elsket han! hidi, dette bør du ha respekt nok, og forståelse nok, til ikke å "diktere" til noen hvor viktig en gravplass er for dem. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Ok, glem den setninga for den passer ikke for alle. For noen har sikkert en slik setning noe å si for hvordan de oppfatter vedkommende. Det var heller ikke dette som var poenget med det jeg skrev. Synes du avsluttet "diskusjonen" på en fin måte, togli :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Synes du avsluttet "diskusjonen" på en fin måte, togli :-) Takk:) Jeg regner med de fleste her inne skjønte hvorfor det føltes nødvendig å ta med akkurat det utsagnet i denne settingen 0 Siter
Mandolaika Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Det er først og fremst barn med foreldre fra muslimsk kultur som blir mobbet av muslimske barn hvis de har salami eller skinke på brødskivene sine. Jeg kjenner personlig flere slike tilfeller. Norske barn mobber også norske barn. Det kan godt hende, men det var ikke tilfelle på Furuset i Oslo. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Om så muslimske barn mobber norske barn så er ikke det noe å trekke frem her. Norske barn mobber også muslimske barn. Det er neppe barn som står for skjending av barnegraver. Nei, men det var et generelt eksempel på at Sør ikke nødvendigvis har rett i at dette med gravskjendingen er enda et eksempel på hva hatet og fordommene fører til. Hatet og fordommene går begge veger. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 ''Nå er du bare vanskelig, du forstår godt hva jeg mener. Muslimer har hat og fordommer mot oss også, de mobber etnisk norske barn som har kokt skinke og salami på matpakka, selv om dette ikke har noe med akkurat denne konkrete saken å gjøre.'' Og om "muslimer" har fordommer, hvilken relevans har det her? Jeg har ikke kritisert "alle kristne nordmenn", men kun krekene som har gjort dette. Så med mindre du mener at foreldrene til disse ungene har mobbet, så virker kommentaren din totalt malplassert. ''Usannsynlig er det ikke, men nå spekulerer du, har du fordommer?'' At det er folk "langt til høyre" som er/var ivrige på trakassering av muslimer og jøder er ikke spekulasjon, med mindre du er historiefornekter. ''Og om "muslimer" har fordommer, hvilken relevans har det her?'' Det har ingen relevans akkurat her, men det har absolutt en generell relevans. Du er nemlig svært flink til å se saken kun fra muslimenes side. 0 Siter
Sør Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Skrevet 6. mai 2011 Det kan godt hende, men det var ikke tilfelle på Furuset i Oslo. Nei, og hvor mange eksempler finnes det da ikke på at de muslimske ungene (som er i mindretall omtrent overalt) blir mobbet? 0 Siter
Sør Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Skrevet 6. mai 2011 ''Og om "muslimer" har fordommer, hvilken relevans har det her?'' Det har ingen relevans akkurat her, men det har absolutt en generell relevans. Du er nemlig svært flink til å se saken kun fra muslimenes side. Det er vås - jeg ser saken fra siden til de som blir trakassert. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Nei, og hvor mange eksempler finnes det da ikke på at de muslimske ungene (som er i mindretall omtrent overalt) blir mobbet? Ja, hvor mange? Slike eksempler finnes stort sett bare i din skitne fantasi. 0 Siter
Sør Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Skrevet 6. mai 2011 Nei, men det var et generelt eksempel på at Sør ikke nødvendigvis har rett i at dette med gravskjendingen er enda et eksempel på hva hatet og fordommene fører til. Hatet og fordommene går begge veger. ''Nei, men det var et generelt eksempel på at Sør ikke nødvendigvis har rett i at dette med gravskjendingen er enda et eksempel på hva hatet og fordommene fører til. Hatet og fordommene går begge veger.'' Hva har den ene setningen å gjøre med den andre? Selvsagt er det muslimhat når noen legger griseører på en barnegrav. Det er selvsagt ikke "tilfeldig", men forårsaket av hat og fordommer. Hvorvidt det er "hat og fordommer" andre veien endrer da ikke på noe som helst vedr. gravskjendingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.