Gå til innhold

Hva er din yndlingssang blant gode gamle norske?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, Taube og Cornelis har mye bra! :-)

Og Evert Taubes viser skal helst synges av Sven Bertil Taube :-) Eller meg selv, da, hjemme!

En av de artigste å synge selv er den "Samborombon en liten by förutan gata..." ;-)

Og blant Cornelis' sanger vil jeg spesielt trekke frem Balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind! *sukk* Den er så nydelig.

''Og blant Cornelis' sanger vil jeg spesielt trekke frem Balladen om Fredrik Åkare och Cecilia Lind! *sukk* Den er så nydelig.''

Nu vill jag bli kysst, sa Cecilia Lind!

Den er bare helt skjønn! :o)

Det meste av Prøysen og Lillebjørn Nilsen. Litt Munthe.

Å, den som var en løvetann (siden det er vår liksom)

Crescendo i gågata

Jeg snører min sekk ( særlig når den synges på skitur av en 6-åring som ikke har helt kontroll på teksten)

Så seiler vi på Mjøsa

-og første mai må jeg alltid høre på Menuett i mai av Vidar Sandbeck.

-og det er mange mange flere!

Det meste av Prøysen og Lillebjørn Nilsen. Litt Munthe.

Å, den som var en løvetann (siden det er vår liksom)

Crescendo i gågata

Jeg snører min sekk ( særlig når den synges på skitur av en 6-åring som ikke har helt kontroll på teksten)

Så seiler vi på Mjøsa

-og første mai må jeg alltid høre på Menuett i mai av Vidar Sandbeck.

-og det er mange mange flere!

''Crescendo i gågata''

Kjæresten min i 8. klasse pleide å spille den for meg... Et koselig og søtt minne. :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...