Mandolaika Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 http://www.dagbladet.no/2011/05/05/nyheter/voldtekt/innenriks/christer_tromsdal/privat_etterforsker/16238226/ Etter å ha lest alt dette må jeg si at jeg sitter igjen med et mye bedre inntrykk av "Heidi" 27, enn av de andre omtalte i saken! Hva med deg? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Aner ikke. Hvis Tromsdalen er lurt av disse kvinnene forstår jeg godt at han vil knuse dem. Og i så fall håper jeg han klarer å knuse dem. Det fortjener de. Men: Det er Tromsdalen. Han er ikke akkurat av de mer troverdige personene der ute, og jeg sliter derfor med å stole på ham. Dette er en suspekt figur. Dog: Hans frynsete rykte er igjen noe enkelte kan utnytte. Så svaret er at jeg ikke har peiling. Dersom han er skyldig håper jeg han blir knust. Dersom han er så uskyldig som han sier fortjener kvinnene å bli knust. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 Aner ikke. Hvis Tromsdalen er lurt av disse kvinnene forstår jeg godt at han vil knuse dem. Og i så fall håper jeg han klarer å knuse dem. Det fortjener de. Men: Det er Tromsdalen. Han er ikke akkurat av de mer troverdige personene der ute, og jeg sliter derfor med å stole på ham. Dette er en suspekt figur. Dog: Hans frynsete rykte er igjen noe enkelte kan utnytte. Så svaret er at jeg ikke har peiling. Dersom han er skyldig håper jeg han blir knust. Dersom han er så uskyldig som han sier fortjener kvinnene å bli knust. Helt enig i alt du skriver her, men reagerer du ikke på metodene han benytter seg av? Det kan ikke være mulig å få gjort alt det han påstår han har fått gjort. Står også noe tull om at han ikke fikk ringt kvinnen fordi hennes kontantkort var tomt..... Man får jo ringt TIL folk selv om de har tomt kontantkort.... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Helt enig i alt du skriver her, men reagerer du ikke på metodene han benytter seg av? Det kan ikke være mulig å få gjort alt det han påstår han har fått gjort. Står også noe tull om at han ikke fikk ringt kvinnen fordi hennes kontantkort var tomt..... Man får jo ringt TIL folk selv om de har tomt kontantkort.... Jo, hans framgangsmåte virker smått psykopatisk. Men jeg forstår det likevel hvis han er uskyldig. Han er i manges øyne en voldtektsforbryter. Hvis det han stemmer om at en politimann tok kontakt med ham og ga ham denne kvinnens legejournal fordi han ikke likte fremstillingen av Tromsdalen i media, burde for øvrig denne politimannen etterforskes. Det er alvorlig at politimenn kan få seg til å misbruke sin makt på denne måten. Ikke rart folk er skeptiske til datalagringsdirektivet. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 Jo, hans framgangsmåte virker smått psykopatisk. Men jeg forstår det likevel hvis han er uskyldig. Han er i manges øyne en voldtektsforbryter. Hvis det han stemmer om at en politimann tok kontakt med ham og ga ham denne kvinnens legejournal fordi han ikke likte fremstillingen av Tromsdalen i media, burde for øvrig denne politimannen etterforskes. Det er alvorlig at politimenn kan få seg til å misbruke sin makt på denne måten. Ikke rart folk er skeptiske til datalagringsdirektivet. Ja, jeg synes det sto så mye rart her, setter spørsmålstegn ved flere ting egentlig. Vi får håpe de får nøstet opp i dette her og at fakta og sannhet kommer for en dag. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ja, jeg synes det sto så mye rart her, setter spørsmålstegn ved flere ting egentlig. Vi får håpe de får nøstet opp i dette her og at fakta og sannhet kommer for en dag. Det kommer nok aldri for en dag. Ikke med mindre Tromsdalen innrømmer voldtekt eller kvinnene innrømmer at de løy. Sannsynligheten for noen av delene er nok ikke stor. Alt som kommer frem av "beviser" i hans søken kan helt sikkert forklares på en eller annen måte. Dersom han faktisk har voldtatt noen, og styrer som han nå gjør, må han i hvert fall være et særdeles grusomt menneske. 0 Siter
tonie Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Det jeg tenker etter at jeg har lest gjennom dette her er at mannen virker som en fullblods gærning. Han kan ha gjort det, han kan være uskyldig, men han virker som et farlig menneske jeg absolutt ikke ville hatt i omgangskretsen. Dette er bare ikke veien å gå for å renvaske seg. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 Det jeg tenker etter at jeg har lest gjennom dette her er at mannen virker som en fullblods gærning. Han kan ha gjort det, han kan være uskyldig, men han virker som et farlig menneske jeg absolutt ikke ville hatt i omgangskretsen. Dette er bare ikke veien å gå for å renvaske seg. Jeg tenker det samme som deg. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Mannen framstår i beste fall noe intens. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Jeg tenker det samme som deg.... Synes hele greia virker som et maktspill for å få det som han vil.... Sorry...kunne ikke annet enn å le av denne her: ''Finansmannen innrømmer sexen, men hevder dette var frivillig. Da «Heidi» våknet forlot hun leiligheten, svært opprørt. Finansmannen sa i retten at han trodde dette skyldtes tidlig sædavgang.'' 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Jeg har vanskelig for å tro at disse to mennene ville gått så langt som de har gjort, dersom de var skyldige. I tillegg synes jeg at "Heidi" må ha hatt unormalt maks uflaks dersom hun virkelig ble voldtatt to ganger i løpet av to år, på nogenlunde samme vis. Videre må jeg si at dersom det var meg som var beskylt for noe jeg ikke hadde gjort, og det var så grovt som voldtekt, hadde jeg også hatt ønske om å KNUSE personen som anmeldte meg. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 Jeg har vanskelig for å tro at disse to mennene ville gått så langt som de har gjort, dersom de var skyldige. I tillegg synes jeg at "Heidi" må ha hatt unormalt maks uflaks dersom hun virkelig ble voldtatt to ganger i løpet av to år, på nogenlunde samme vis. Videre må jeg si at dersom det var meg som var beskylt for noe jeg ikke hadde gjort, og det var så grovt som voldtekt, hadde jeg også hatt ønske om å KNUSE personen som anmeldte meg. ''Videre må jeg si at dersom det var meg som var beskylt for noe jeg ikke hadde gjort, og det var så grovt som voldtekt, hadde jeg også hatt ønske om å KNUSE personen som anmeldte meg.'' Det er selvfølgelig vanskelig å sette seg inn i, men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen, enn størrelsen på ønsket mitt om å knuse vedkommende hadde vært. Men jeg vet ikke, vanskelig å vite for sikkert. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Videre må jeg si at dersom det var meg som var beskylt for noe jeg ikke hadde gjort, og det var så grovt som voldtekt, hadde jeg også hatt ønske om å KNUSE personen som anmeldte meg.'' Det er selvfølgelig vanskelig å sette seg inn i, men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen, enn størrelsen på ønsket mitt om å knuse vedkommende hadde vært. Men jeg vet ikke, vanskelig å vite for sikkert. Vel jeg kan si med 100% sikkerhet at jeg ville ønsket hevn på en eller annen måte. Og ja, jeg har et stort temperament. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Synes forøvrig dette var en merkelig kommentar: ''- Det er vel typisk. To voksne finansmenn rotter seg sammen mot en stakkars pike. Jeg vil bare være i fred, sier hun.'' 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Videre må jeg si at dersom det var meg som var beskylt for noe jeg ikke hadde gjort, og det var så grovt som voldtekt, hadde jeg også hatt ønske om å KNUSE personen som anmeldte meg.'' Det er selvfølgelig vanskelig å sette seg inn i, men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen, enn størrelsen på ønsket mitt om å knuse vedkommende hadde vært. Men jeg vet ikke, vanskelig å vite for sikkert. ''men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen'' Det ville i så fall forøvirg vært unormalt storsinnet av deg om du faktisk hadde klart å tenke slik dersom den samme personen var skyld i at du var stemplet som voldtektsforbryter resten av livet. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 ''men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen'' Det ville i så fall forøvirg vært unormalt storsinnet av deg om du faktisk hadde klart å tenke slik dersom den samme personen var skyld i at du var stemplet som voldtektsforbryter resten av livet. Jeg synes synd på folk som anklager andre for så alvorlige ting når de vet det er oppspinn. ''Det ville i så fall forøvirg vært unormalt storsinnet av deg om du faktisk hadde klart å tenke slik dersom den samme personen var skyld i at du var stemplet som voldtektsforbryter resten av livet." Nei, jeg mener det hvis jeg blir renvasket og at det kommer for en dag at vedkommende hadde kommet med falske anklager. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Videre må jeg si at dersom det var meg som var beskylt for noe jeg ikke hadde gjort, og det var så grovt som voldtekt, hadde jeg også hatt ønske om å KNUSE personen som anmeldte meg.'' Det er selvfølgelig vanskelig å sette seg inn i, men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen, enn størrelsen på ønsket mitt om å knuse vedkommende hadde vært. Men jeg vet ikke, vanskelig å vite for sikkert. ''Det er selvfølgelig vanskelig å sette seg inn i, men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen, enn størrelsen på ønsket mitt om å knuse vedkommende hadde vært.'' Så om noen hadde satt et stempel på deg, et særdeles belastende og negativt sådant, som hadde hengt ved deg resten av livet så hadde du syntes synd på vedkommende!? Jeg skal ikke engang prøve å ljuge på meg å være noe i nærheten av en brøkdel så storsinnet gitt. Her er jeg helt på parti med Mary Poppins. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 ''Det er selvfølgelig vanskelig å sette seg inn i, men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen, enn størrelsen på ønsket mitt om å knuse vedkommende hadde vært.'' Så om noen hadde satt et stempel på deg, et særdeles belastende og negativt sådant, som hadde hengt ved deg resten av livet så hadde du syntes synd på vedkommende!? Jeg skal ikke engang prøve å ljuge på meg å være noe i nærheten av en brøkdel så storsinnet gitt. Her er jeg helt på parti med Mary Poppins. ''Så om noen hadde satt et stempel på deg, et særdeles belastende og negativt sådant, som hadde hengt ved deg resten av livet så hadde du syntes synd på vedkommende!?'' Nei, jeg mener dette hvis sannheten hadde kommet for en dag, og jeg hadde blitt renvasket til slutt. :-) 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''men jeg innbiller meg at jeg hadde syntes mer synd på den personen'' Det ville i så fall forøvirg vært unormalt storsinnet av deg om du faktisk hadde klart å tenke slik dersom den samme personen var skyld i at du var stemplet som voldtektsforbryter resten av livet. ''Det ville i så fall forøvirg vært unormalt storsinnet av deg om du faktisk hadde klart å tenke slik dersom den samme personen var skyld i at du var stemplet som voldtektsforbryter resten av livet.'' Jeg tror jeg er litt midt i mellom. Jeg har aldri hatt hevntanker i forhold til noe eller noen, så jeg tror ikke jeg ville fått det i denne situasjonen heller. Dog hadde jeg neppe, sånn øyeblikkelig, hatt noen medfølelse med motparten. Kanskje etterhvert, når det første sinnet og sjokket roet seg. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Så om noen hadde satt et stempel på deg, et særdeles belastende og negativt sådant, som hadde hengt ved deg resten av livet så hadde du syntes synd på vedkommende!?'' Nei, jeg mener dette hvis sannheten hadde kommet for en dag, og jeg hadde blitt renvasket til slutt. :-) Problemet i sånne saker er at du ikke blir renvasket fordi sannheten kommer for en dag, men fordi det ikke finnes fellende bevis. Og i denne typen saker vet alle at fyren fint kan ha voldtatt dama selv om retten ikke finner bevis for det. At dette også er en person som mildt sagt har et frynsete rykte gjør saken enda verre for ham - dersom han skulle være uskyldig. For hvem tror på denne karakteren? Da forstår jeg ønsket om en salig hevn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.