Gå til innhold

Det minst viktige faget i grunnskolen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Mary Poppins

8

• laban

6

• Holmes

4

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Jeg ser det er stor stemning for sidemål under her, men sidemål er bare et emne innenfor norskfaget og ikke noe eget fag. Ikke er det spesielt mye sidemål i grunnskolen, heller. Det blir som å foreslå å droppe geometri, men beholde resten av mattefaget.

Jeg velger Mat & helse, da det uansett følger så lite ressurser med det faget at det i stor grad blir en vits. Det betyr ikke at jeg ønsker det bort, men slik det er i dag, tror jeg det er minst skadelig å sløyfe det.

Ellers er jeg generelt positiv til "pustehull" som musikk, kunst & håndverk (selv om min sønn synes det er noe herk), kroppsøving og mat & helse.

Det heter Mat og helse nå. Det er det minst viktige faget for gutter, men for jenter er det kanskje det viktigste.

Godt forsøk ;-)

De gutta som ikke klarer såpass selv som det de får får gjort i dagens Mat & helse, tror jeg bør flytte på institusjon.

Annonse

Gjest hvis du må velge ett?

Hva heter religion nå da? Uansett, det synes jeg er minst viktig. Kunst og håndverk er da viktig, folk kan knapt strikke lenger og det er da et fag mange trives med.

Religion, eller RLE, syns jeg er viktig. På lik linje med Samfunnsfag.

Ja og er man interessert så kan man vel lære seg det på fritiden?:)

Men hvem skal lære bort da når ingen kan det lenger ;o)

Jeg kan det jeg altså, men jeg har forsøkt å lære det til dattera mi og hun bare tukler, men minstemann kan det, men han kan det meste av slike ting uten at jeg har lært ham det

Mary Poppins

Men hvem skal lære bort da når ingen kan det lenger ;o)

Jeg kan det jeg altså, men jeg har forsøkt å lære det til dattera mi og hun bare tukler, men minstemann kan det, men han kan det meste av slike ting uten at jeg har lært ham det

Jeg kan ikke strikke og det er ikke noe stort savn for min del ;)

Gjest hvis du må velge ett?

Hvorfor er det viktig da? Det synes jeg ungene kan lære hjemme

''Det synes jeg ungene kan lære hjemme''

Poenget er at det er ikke alle hjem som er egnet til å lære barna om religion, eller matte, eller norsk, eller engelsk, eller naturfag... Hadde alle hjem kunnet det, så hadde vi jo ikke behøvd skole.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...