Gå til innhold

Det minst viktige faget i grunnskolen?

Anbefalte innlegg

Gjest Svarttrost
Skrevet

For å se om noen er enige med meg, for å lage en diskusjon. Må det være tunge grunner til å lufte tanker og stille spørsmål her inne?

Nei for all del, var bare nysgjerrig siden jeg selv er uinteressert i hypotetiske diskusjoner. Ville vite om dette er en slik. Kjør på!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Mary Poppins

8

• laban

6

• Holmes

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nynorsk

Enig. Vi klarer godt å kommunisere på vanlig bokmål.... Og dialekter forstår vi også når vi blir kjent med den.

Skrevet

Det som er minst viktig for en elev, kan jo være viktig for en annen. Det kommer jo an på interesser og hva en har tenkt å bli. Selv syntes jeg tegning og sang var veldig uviktige. Hadde vel ikke så mye til overs for gym heller (men vi hadde f.eks. hoderegning i en del av timen...). Nå mener jeg gym er viktig. Mange sitter med data og spill det meste av ettermiddagen og kvelden.

Skrevet

''Jeg velger Mat & helse, da det uansett følger så lite ressurser med det faget at det i stor grad blir en vits. Det betyr ikke at jeg ønsker det bort, men slik det er i dag, tror jeg det er minst skadelig å sløyfe det. ''

Slik jeg ser det, virker det som om det er mer ressurser nå enn tidlig på 90-tallet. Broren min pleier å beskrive i detalj hvordan de "lagde" cornflakes på heimkunnskapen. ;)

Guttungen hadde i dag laga kyllingburger fra scratch (riktignok ferdige brød) og fruktsalat med råkrem til dessert. Stedatra ringte meg fra butikken i går for å få idéhjelp til hovedrett. De lagde forrett og hovedrett til et budsjett av kr 120,- pr snute. Jeg kjente jeg nesten var litt imponert. Hun hadde visst endt opp med eggerøre på toast til forrett og spaghetti carbonara til hovedrett. (jeg tipsa henne om noe hun kunne bruke eggene til, siden hun alikevel måtte kjøpe 6 stk. *s*) Hun hadde hatt igjen 8 kr av budsjettet sitt da hun var ferdighandla :)

Men jeg tror det ligger færre timer i læreplanen i faget nå enn før ;)

* noterer at jeg skal be junior lage pensumrettene hjemme *

Gjest prust
Skrevet

* noterer at jeg skal be junior lage pensumrettene hjemme *

Jeg er også imponert over alt det spennende 12 åringen har laget i Mat og helse i år:

Potetkaker, lapskaus, laksehamburgere, pizza osv.

Neste uke skal de ha hjemmeopplegg, der de skal planlegge, kjøpåe inn, lage 3 retters miidag, dekke på og rydde for hele familien. Mor gleder seg!

Gjest Kayia
Skrevet

For bokmålbrukere; nynorsk, og for nynorskbrukere; bokmål. Helt meningsløst å bruke tid på to språkformer spør du meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...