Gjest sveatla Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Det viktigste man lærer på skolen er å lese og skrive godt. Er man dårlig i lesning og skriving vil det ofte påvirke alle andre fag på en negativ måte. Takk, jeg prøver det! 0 Siter
Gjest sveatla Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Takk, jeg prøver det! ups. Kom til å svare på feil innlegg, men det var et takk til deg uansett togli, for svar nedenfor;) 0 Siter
Gjest Modern77 Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Enig med deg, matematikk er veldig viktig. Skjønte ikke vitsen da jeg gikk på skolen, men ser nå i voksen alder at jeg hadde fått så mange flere muligheter studiemessig om jeg hadde mestret matte bedre. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Fordi i de fleste høyere utdannelser så kommer man borti matte, og et er da veldig vanskelig å gjøre det bra i disse fagene om man mangler basiskunnskapene i matte. Om man ikke ønsker eller har tenkt til å ta en høyere utdannelse er det kanskje ikke like viktig.'' Nå har jeg 7 år høgskoleutdanning til sammen, og ikke en gang har det vært noe problem at jeg ikke er god i matte. Selv min treårige utdannelse innen data har gått helt fint uten gode mattekunnskaper. Så nei, jeg tror ikke nødvendigvis matematikk trengs for at man skal greie seg fint på høyskole/universitet. ok screw math Med mindre man ønsker å studere ingeniør, fysikk, økonomi, medisin, veterinær, arkitekt, IT osv. 0 Siter
Mrs D Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ok screw math Med mindre man ønsker å studere ingeniør, fysikk, økonomi, medisin, veterinær, arkitekt, IT osv. Glem IT i den regla. Jeg har treårig høgskoleutdanning innen IT, og jeg har aldri vært god i matte. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Norsk. Jeg gleder meg til å bli norsklærer! 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 Norsk. Jeg gleder meg til å bli norsklærer! Jeg synes norsk var kjempekjedelig, men regner med at pensum er litt annerledes enn når jeg gikk på skolen. Vi skrev så mye politiske stiler og da også på barneskolen og se det å drøfte dikt da, forfordelig ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 Likte bare å kverulere litt idag Dorthe :-) Klem på deg :-) Hilsen en som bruker både sinus og cosinus i jobbsammenheng :-) Ønsker de en fin ettermiddag :-) Godt at dere har kalkulator, vi hadde regnestav. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Norsk muntlig. Det er langt mellom hver gang jeg hører noen snakke rent norsk. Og vi starter gjerne med å repetere kj-lyden med en gang. Slik at vi slipper å høre ord som : Sjina (land), sjylling, sjilometer, sjælihet, sjøpe, sjøtt, Sjell (navn), sjede (som er på sykkelen), sjekt, sjirke, osv., osv.,osv. Hehe, 19-åringen min er så indoktrinert av meg at han i går presterte å si at han "fikk kyss av Per", mens han meinte skyss Han tok seg i det, men vi fikk oss i hvert fall en god latter! 0 Siter
Angustia Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Hvis verden rundt oss var en matematisk kalkulering, så kan jeg være med på den der. Men verden er da forståelse for andre ting, mer enn utregninger av ditt og datt? Jeg tror du kan ha dyskalkuli og ha meget god forståelse for verden rundt deg likevel. Samfunnsgfag og historie er viktigere i forhold til slik forståelse. ''Hvis verden rundt oss var en matematisk kalkulering, så kan jeg være med på den der. Men verden er da forståelse for andre ting, mer enn utregninger av ditt og datt? Jeg tror du kan ha dyskalkuli og ha meget god forståelse for verden rundt deg likevel. Samfunnsgfag og historie er viktigere i forhold til slik forståelse.'' Signeres! 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Norsk er uten tvil det viktigste. Kan du ikke norsk, klarer du heller ikke lære deg matematikk, samfunnsfag, fremmedspråk. Skikkelig norskkunnskaper er nødvendig for å kunne lære seg noe som helst annet. Dessuten, hvorfor er matematikk så viktig dersom man ikke skal ha en eller annen utdanning som krever det? Klart ungene bør kunne basic matematikk, men jeg synes fremdeles det er mye viktigere at de kan skikkelig norsk. Det finnes jobber der man ikke trenger matte, men det finnes knapt jobber som ikke krever norsk. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Godt at dere har kalkulator, vi hadde regnestav. ''vi hadde regnestav.'' Regnestav? *store øyne* Døh, gikk du på skolen i eldre krittalder, du eller? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ''Det var merkelige argumenter og stemmer ikke i virkeligheten.'' Det var ett argument, og ikke argumenter. Dessuten så kreves det ikkeså veldig avansert korrekt norsk gramatikk for å kunne lære seg matte. Hva har korrekt norsk grammatikk å gjøre med det jeg skrev? Legg merke til at grammatikk skrives med to m'er;-) 0 Siter
tonie Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Jeg mener norsk er enda viktigst, men med matte som en god nummer to. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Det gikk jeg ut fra. Det er vel stort sett bare i Oslo at mange unger ikke snakker norsk når de begynner på skolen. Jeg tror jeg kan vedde på at dine snakket norsk når de begynte på skolen selv om dere snakket et annet språk hjemme ) Nei de snakket ikke norsk da de begynte på skolen siden de flyttet hit i skolealder;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Skrevet 5. mai 2011 ''vi hadde regnestav.'' Regnestav? *store øyne* Døh, gikk du på skolen i eldre krittalder, du eller? Jupp. det var ikke kalkulatorer da jeg gikk på skolen så vi hadde logaritmetabell og regnestav. Og vi visste at hvis ikke svaret på regnestykke var et helt tall så var det feil og da måtte vi regne omigjen. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ingenting slår norsk og det å lære å lese skikkelig. 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 Ingenting slår norsk og det å lære å lese skikkelig. enig. legger til språk... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. mai 2011 Skrevet 5. mai 2011 ups. Kom til å svare på feil innlegg, men det var et takk til deg uansett togli, for svar nedenfor;) Ble litt forvirra over hva du skulle prøve deg på, ja 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.