Gå til innhold

Penere folk på vestkanten (i Oslo)?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

''Ingen bombe at kaksene der tiltales av pene damer uten for mye under topplokket (og dette går i arv).''

På et fly en gang leste jeg en kronikk i dette flybladet i setelommen foran Dem der den mannlige kronikøren mente at menn burde slutte å velge "pent" fremfor "intelligent", da det jo var viktigere å sende de beste genene videre til sine barn :-)

Men når det er sagt, iler jeg til med å sitere Kathrine Aspaas:

''Det er gammeldags tankegang at enten har man hjerne eller fin kjole. Jeg har kalt det hønsehjerneeffekten før - vi greier nesten ikke å holde ut tanken på at jenter kan være både vakre og smarte. Det er en gammeldags hersketeknikk som vi må kvitte oss med så fort som mulig. ''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4112917.ece

''vi greier nesten ikke å holde ut tanken på at jenter kan være både vakre og smarte''

Nei, egentlig er det fryktelig irriterende med damer som f.eks. Gunhild Stordalen!

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Dorthe

15

• tonie

9

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

De peneste damene dras mot mektige og rike menn, og de igjen foretrekker selvsagt å smykke seg med pene damer, og så får de jo såklart smellvakre barn, og så har vi det gående. Jeg leste noe om at pene damer oftere får jentebarn, så da skulle det være nok babes der i traktene. Noen av dem trekker vel ut etterhvert, og støvsuger områdene omkring for rike og mektige menn, men de bidrar jo til å forskjønne de mindre smukke delene av landet, så da bør vi jo egentlig bare juble høyt hurra. Hurra!;)

''Jeg leste noe om at pene damer oftere får jentebarn''

Den var - eh - subtil. Såvidt jeg vet, er det mannens bidrag som bestemmer kjønnet.

Jeg er under gjennomsnittet pen og har en av hver, så jeg tar det ikke personlig.

''Jeg leste noe om at pene damer oftere får jentebarn, ''

Pøh! Både dette og det med at det er de beste elskerne som får døtre er trøsteutsagn som må settes i samme kategori som at regn i brudesløret betyr lykke;-)

Jeg er fristet til å tro deg.

*mumle*

Gjest togli

Den var - eh - subtil. Såvidt jeg vet, er det mannens bidrag som bestemmer kjønnet.

Jeg er under gjennomsnittet pen og har en av hver, så jeg tar det ikke personlig.

..og pene menn velger pene damer..ren logikk :P

Gjest togli

''vi greier nesten ikke å holde ut tanken på at jenter kan være både vakre og smarte''

Nei, egentlig er det fryktelig irriterende med damer som f.eks. Gunhild Stordalen!

Og legger man godviljen til så er hun egentlig ikke sååå innmari pen! *fornøyd*

Annonse

Gjest Elextra

De peneste damene dras mot mektige og rike menn, og de igjen foretrekker selvsagt å smykke seg med pene damer, og så får de jo såklart smellvakre barn, og så har vi det gående. Jeg leste noe om at pene damer oftere får jentebarn, så da skulle det være nok babes der i traktene. Noen av dem trekker vel ut etterhvert, og støvsuger områdene omkring for rike og mektige menn, men de bidrar jo til å forskjønne de mindre smukke delene av landet, så da bør vi jo egentlig bare juble høyt hurra. Hurra!;)

Det kan ikke stemme, for jeg har to gutter!

Gjest Elextra

''Du har vel hørt om bimbofaktoren på Bygdøy? Ingen bombe at kaksene der tiltales av pene damer uten for mye under topplokket (og dette går i arv).''

Det var jo særdeles fordomsfullt Elextra. Selv om man er pen og sammen med en kakse, som du kaller det, så kan man likefult være smart.

''Selv om man er pen og sammen med en kakse, som du kaller det, så kan man likefult være smart.

''

Sier du det!?

Trodde du ville forstå ironien her.

Ja, men han velger jo pene damer å få døtrene med. Spermiene hans er bare SÅ klare for å befolke verden med skjønne jenter som kan få tak i mektige menn som de kan få enda skjønnere døtre og mektige sønnner med.

Jeg vet ikke helt om jeg tror på det der heller. Jeg er faktisk litt snurt, kjenner jeg.

nitty-gritty

''Ingen bombe at kaksene der tiltales av pene damer uten for mye under topplokket (og dette går i arv).''

På et fly en gang leste jeg en kronikk i dette flybladet i setelommen foran Dem der den mannlige kronikøren mente at menn burde slutte å velge "pent" fremfor "intelligent", da det jo var viktigere å sende de beste genene videre til sine barn :-)

Men når det er sagt, iler jeg til med å sitere Kathrine Aspaas:

''Det er gammeldags tankegang at enten har man hjerne eller fin kjole. Jeg har kalt det hønsehjerneeffekten før - vi greier nesten ikke å holde ut tanken på at jenter kan være både vakre og smarte. Det er en gammeldags hersketeknikk som vi må kvitte oss med så fort som mulig. ''

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4112917.ece

Jeg er enig.

Jeg er anti-utseende-dill selv, men jeg har flotte, intelligente venninner som bruker en del tid på slikt. Litt på siden hadde jeg her om dagen denne samtalen:

Venninne: Jeg skal dra ned til byen og fikse neglene.

Jeg: Du skal hva?

Venninne: Til neglesalongen.

Jeg: *ser forvirret ut*

Venninne 2: Hun skal ha MANIKYR!

Jeg: Ååååååh! Beklager, det var så langt utenfor mitt referansefelt at jeg ikke forsto hva hun sa.

Men ja, det må være lov å være pen :)

Annonse

Gjest togli

Så i sæd fra pene menn, evt. veldig rike menn slik at de likevel drar pene damer, er det jenterumpetrollene som vinner kappløpet?

Dette nærmer seg Nobelspris-nivå...

Ja, klart de vinner! Pene jenterumpetroll er mer fremadstormende enn pene pappaguttrumpetroll som er vant til å måtte bli pusha framover! Ren logikk...

;P

Så i sæd fra pene menn, evt. veldig rike menn slik at de likevel drar pene damer, er det jenterumpetrollene som vinner kappløpet?

Dette nærmer seg Nobelspris-nivå...

Hehe, laban din skeptiker. Det er jo selvsagt snakk om ørsmå tendenser her, så hvis det nå skulle være riktig kan vi jo alltids trøste oss med det;)

''De peneste damene dras mot mektige og rike menn, og de igjen foretrekker selvsagt å smykke seg med pene damer, og så får de jo såklart smellvakre barn, og ''

Jeg hørte det på radioen og lurte litt på virkningsmekanismene som gjør at _rike_ menn får pene barn....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...