Gå til innhold

Æsj, nå dabbet badelysten min litt av, gitt!

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Sjekk dette:

http://www.bt.no/forbruker/helse/Slik-unngaar-du-parasittangrep-2495306.html

Jeg tåler mye ekkelt, slakting og diverse, MEN ikke parasitter. Har helt noia for slike ting, Har gått og tenkt på veggedyr etter å ha lest i media i fjor om at disse er i oppblomstring i - mye av gleden over hotellopphold har forsvunnet. Og synet som møtte meg på den flotte brostensbelagte gårdsplassen døgnet etter at noen kilo rekeskall ble dumpet i bioavfallet hjemsøker meg enda. 10000099877 hvite marker kravlende rundt freaka meg helt ut, klødde i flere dager etterpå bare ved tanken!

I påsken hadde vi besøk av et vennepar som fortalte at det gikk SKABB i vennekretsen - fysj!

Og nå denne badeparasitten. Alt mulig man skal bli nødt til å tenke på, altså..

(nei,har ikke så altfor mye å gjøre på akkurat nå.. hehe!)

Fortsetter under...

Mrs. Wallace

Pff, de parasittene som er omtalt der er jo helt ufarlige, og de dør jo av seg selv.

Når det gjelder skabb, skal det en del til for at den skal smitte mellom folk her i vårt klima - det krever ganske langvarig hudkontakt, og er ikke som med lus, for eksempel. Hvis man først får det, klør det riktignok noe helt alldeles infernalisk, men det er til gjengjeld en ganske enkel sak å bli kvitt.

''I Norge smittes vi bare ved hudkontakt - hud mot hud. Skabben kan i vårt klima ikke være i live på gjenstander - den dør i løpet av noen timer i romtemperatur. I tropiske land er det annerledes. Skabben smitter ved hudkontakt f.eks. ved seksuell kontakt eller ved å holde hverandre i hånden. Hudkontakten ved håndhilsing er for kortvarig til skabbspredning. Personer som går i samme skoleklasse eller som arbeider sammen smittes ikke, med mindre hudkontakten finnes - kort sagt: man må "holde av" hverandre for å bli smittet.''

Så slapp helt av, du. Og prøv å ikke tenke på sengemidden. BØ! Hehehehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...