Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Beklager mine "husmorinnlegg" igår og idag, men jeg avspaserer fra jobben og må benytte muligheten til husmoderlige sysler Planen var å vaske vinduene utvendig idag, men sola skinner... Da kan man visst få skjolder på vinduene? Dette kommer kanskje av at man har såpe i vannet? Jeg skal vaske uten såpe og med microfiber. Går det bra da?? Sånn for å lage en motvekt til "husmoroppgaver" (for å understreke at jeg forsøker å være litt mindre PK enn før), så spør jeg samtidig om hvilken bensin jeg skal fylle på gressklipperen? 95 blyfri? 0 Siter
Helmi Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Godt tips til vindusvask: gode, gamle Nylonvask 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Godt tips til vindusvask: gode, gamle Nylonvask Har prøvd det, men aller best kun med rent vann og mikrofiberkluter - for da blir de ikke så fort skitne igjen 0 Siter
Helmi Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Har prøvd det, men aller best kun med rent vann og mikrofiberkluter - for da blir de ikke så fort skitne igjen Hehe .... og der fikk jeg et godt husmortips. Takk, takk 0 Siter
morsan Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Jeg vet ikke hvofor det sies at man ikke bør vaske vinduene når det er sol, men har tenkt at det er fordi det tørker for fort, før man rekker å dra over nalen osv?? Uansett: Det som jeg har funnet ut er det beste med vindusvask er å blande litt Zalo og en god klunk eddik i vaskevannet, og at vaskevannet bare er lunken. Så drar jeg over vinduene med en moppelignende sak og drar deretter over med nal. Jeg har studert vindusvaskerne på jobben for å få tips til hvordan man beveger nalen for å unngå "renner" ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Hehe .... og der fikk jeg et godt husmortips. Takk, takk Værsågod www.enjo.no har vindusnal med integrert microfiberklut. Til og med mora mi er frelst 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Jeg vet ikke hvofor det sies at man ikke bør vaske vinduene når det er sol, men har tenkt at det er fordi det tørker for fort, før man rekker å dra over nalen osv?? Uansett: Det som jeg har funnet ut er det beste med vindusvask er å blande litt Zalo og en god klunk eddik i vaskevannet, og at vaskevannet bare er lunken. Så drar jeg over vinduene med en moppelignende sak og drar deretter over med nal. Jeg har studert vindusvaskerne på jobben for å få tips til hvordan man beveger nalen for å unngå "renner" ;-) Jeg er så effektiv at jeg tror jeg skal rekke det før det blir skjolder (regner med det er en fordel at det ikke er særlig varmt ute idag...) 0 Siter
Helmi Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Værsågod www.enjo.no har vindusnal med integrert microfiberklut. Til og med mora mi er frelst Denne? http://salg.enjo.no/4DACTION/WA_Vareinfo/49131/?ASP=275550&Random=839563638&YEAR=2011&Varegruppe=7&R_Time=105708 Plutselig ble jeg veldig interessert i vindusvask... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Denne? http://salg.enjo.no/4DACTION/WA_Vareinfo/49131/?ASP=275550&Random=839563638&YEAR=2011&Varegruppe=7&R_Time=105708 Plutselig ble jeg veldig interessert i vindusvask... Jepp, denne! Vindusvask blir som en lek med dette utstyret!!! *prøver å motivere seg selv til å pigge av fra DOL for å vaske vinduer* 0 Siter
morsan Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Jeg er så effektiv at jeg tror jeg skal rekke det før det blir skjolder (regner med det er en fordel at det ikke er særlig varmt ute idag...) Jeg har store vinduer og på flere av dem må jeg sette livet på spill ved å henge ut av et sidevindu mens jeg drar nalen, så da tar jeg ikke sjansen på å være superrask samtidig;-) Pluss at det da er komplett umulig for meg å tørke over vinduet med klut, uten at jeg bruker stige (*høydeskrekk*) eller bygger stillas! ;-) Så da må det en del lufttørking til. 0 Siter
nick Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 http://www.dinside.no/852509/vi-har-testet-k%E4rchers-nye-vindusvasker 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Jeg har store vinduer og på flere av dem må jeg sette livet på spill ved å henge ut av et sidevindu mens jeg drar nalen, så da tar jeg ikke sjansen på å være superrask samtidig;-) Pluss at det da er komplett umulig for meg å tørke over vinduet med klut, uten at jeg bruker stige (*høydeskrekk*) eller bygger stillas! ;-) Så da må det en del lufttørking til. Jeg vaska vinduene i 2.etasje igår, og alle kan åpnes helt "rundt", så jeg slipper heldigvis å henge ut av vinduet 0 Siter
nick Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=613565 Om gressklipperen er en firetakter (det bør den være med mindre den er hungammel), så går det greit med 95 oktan. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 http://www.dinside.no/852509/vi-har-testet-k%E4rchers-nye-vindusvasker Wow!! Ser ut som noe jeg skulle hatt idag! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=613565 Om gressklipperen er en firetakter (det bør den være med mindre den er hungammel), så går det greit med 95 oktan. Den er vel ca 10 år gammel, så da burde det nok gå greit med 95! Takk:) 0 Siter
nick Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Wow!! Ser ut som noe jeg skulle hatt idag! Det sier du. Jeg har rundt regnet 150 vinduer som skal vaskes. Det blir ikke gjort før jeg har fått tak i en av disse maskinene. 0 Siter
ekte nick Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Takk for mange gode tips nedenfor her, jeg blir helt inspirert jeg også! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Det sier du. Jeg har rundt regnet 150 vinduer som skal vaskes. Det blir ikke gjort før jeg har fått tak i en av disse maskinene. 150???? Jeeeezes..... Drømmehuset mitt har vaskefrie vinduer 0 Siter
Gjest togli Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Takk for mange gode tips nedenfor her, jeg blir helt inspirert jeg også! For å legge på litt ekstra kan jeg jo si at jeg nå ser ut på min vakre utsikt over fjorden - med skinnende blanke vinduer og nyklippet gress ute *fornøyd* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.