Gå til innhold

Vaske vinduer når det er sol? Uten såpe i vannet

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Beklager mine "husmorinnlegg" igår og idag, men jeg avspaserer fra jobben og må benytte muligheten til husmoderlige sysler :P

Planen var å vaske vinduene utvendig idag, men sola skinner... Da kan man visst få skjolder på vinduene? Dette kommer kanskje av at man har såpe i vannet? Jeg skal vaske uten såpe og med microfiber. Går det bra da??

Sånn for å lage en motvekt til "husmoroppgaver" (for å understreke at jeg forsøker å være litt mindre PK enn før), så spør jeg samtidig om hvilken bensin jeg skal fylle på gressklipperen? 95 blyfri?

Fortsetter under...

Skrevet

Godt tips til vindusvask: gode, gamle Nylonvask :)

Gjest togli
Skrevet

Godt tips til vindusvask: gode, gamle Nylonvask :)

Har prøvd det, men aller best kun med rent vann og mikrofiberkluter - for da blir de ikke så fort skitne igjen :)

Skrevet

Har prøvd det, men aller best kun med rent vann og mikrofiberkluter - for da blir de ikke så fort skitne igjen :)

Hehe .... og der fikk jeg et godt husmortips. Takk, takk :D

Skrevet

Jeg vet ikke hvofor det sies at man ikke bør vaske vinduene når det er sol, men har tenkt at det er fordi det tørker for fort, før man rekker å dra over nalen osv??

Uansett: Det som jeg har funnet ut er det beste med vindusvask er å blande litt Zalo og en god klunk eddik i vaskevannet, og at vaskevannet bare er lunken.

Så drar jeg over vinduene med en moppelignende sak og drar deretter over med nal.

Jeg har studert vindusvaskerne på jobben for å få tips til hvordan man beveger nalen for å unngå "renner" ;-)

Gjest togli
Skrevet

Hehe .... og der fikk jeg et godt husmortips. Takk, takk :D

Værsågod ;)

www.enjo.no har vindusnal med integrert microfiberklut. Til og med mora mi er frelst ;)

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Jeg vet ikke hvofor det sies at man ikke bør vaske vinduene når det er sol, men har tenkt at det er fordi det tørker for fort, før man rekker å dra over nalen osv??

Uansett: Det som jeg har funnet ut er det beste med vindusvask er å blande litt Zalo og en god klunk eddik i vaskevannet, og at vaskevannet bare er lunken.

Så drar jeg over vinduene med en moppelignende sak og drar deretter over med nal.

Jeg har studert vindusvaskerne på jobben for å få tips til hvordan man beveger nalen for å unngå "renner" ;-)

Jeg er så effektiv at jeg tror jeg skal rekke det før det blir skjolder :P

(regner med det er en fordel at det ikke er særlig varmt ute idag...)

Skrevet

Jeg er så effektiv at jeg tror jeg skal rekke det før det blir skjolder :P

(regner med det er en fordel at det ikke er særlig varmt ute idag...)

Jeg har store vinduer og på flere av dem må jeg sette livet på spill ved å henge ut av et sidevindu mens jeg drar nalen, så da tar jeg ikke sjansen på å være superrask samtidig;-)

Pluss at det da er komplett umulig for meg å tørke over vinduet med klut, uten at jeg bruker stige (*høydeskrekk*) eller bygger stillas! ;-)

Så da må det en del lufttørking til.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har store vinduer og på flere av dem må jeg sette livet på spill ved å henge ut av et sidevindu mens jeg drar nalen, så da tar jeg ikke sjansen på å være superrask samtidig;-)

Pluss at det da er komplett umulig for meg å tørke over vinduet med klut, uten at jeg bruker stige (*høydeskrekk*) eller bygger stillas! ;-)

Så da må det en del lufttørking til.

Jeg vaska vinduene i 2.etasje igår, og alle kan åpnes helt "rundt", så jeg slipper heldigvis å henge ut av vinduet ;)

Annonse

Skrevet

Wow!! Ser ut som noe jeg skulle hatt idag!

Det sier du. Jeg har rundt regnet 150 vinduer som skal vaskes. Det blir ikke gjort før jeg har fått tak i en av disse maskinene.

Skrevet

Takk for mange gode tips nedenfor her, jeg blir helt inspirert jeg også!

Gjest togli
Skrevet

Det sier du. Jeg har rundt regnet 150 vinduer som skal vaskes. Det blir ikke gjort før jeg har fått tak i en av disse maskinene.

150???? Jeeeezes..... Drømmehuset mitt har vaskefrie vinduer ;)

Gjest togli
Skrevet

Takk for mange gode tips nedenfor her, jeg blir helt inspirert jeg også!

For å legge på litt ekstra kan jeg jo si at jeg nå ser ut på min vakre utsikt over fjorden - med skinnende blanke vinduer og nyklippet gress ute *fornøyd* :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...