Gjest Uten å såre? Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Jeg har ei venninne som jeg har kjent i 8 år. Vi er nære og kjenner hverandre godt. De første 7 årene hadde vi normal kontakt. Treftes en gang i blandt og sendte noen sms daglig. For 1 år siden ble hun skilt. De hadde ikke barn så hun er alene. Og jeg støttet henne alt jeg kunne. Hun har ikke jobbet etter bruddet og kjeder seg. Hun sender sms fra morgen til kveld. Synes det var greit før siden hun hadde det tungt og jeg svarte på sns. Selv on jeg er på jobb eller opptatt med ungene har jeg prøvd å svare. Men i det siste har jeg bare svart på noen sms for jeg føler at jeg har ikke tid til det. Svarer jeg ikke så spør hun om jeg er sur. Nei bare opptatt sier jeg. Hvordan skal jeg forklare at jeg vil tilbake til den kontakten vi hadde før? Hun sier hele tiden at uten meg så hadde hun ikke hadd det bra 0 Siter
Elis31 Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Det beste må vel være at du sier det rett ut. At du setter veldig pris på henne men at det er hektisk med familie og barn, så det er ikke sikkert du har mulighet til å svare på alle sms. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Hvorfor har hun ikke jobbet etter bruddet? Hvis hun kjeder seg bør hun vel prøve å få seg en jobb, så fremt hun er arbeidsdyktig. 0 Siter
ekte nick Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Send henne en mail, der du begynner med ros, og å si at vennskapet betyr mye for deg. Skriv så at du har behov for å konsentrere deg om jobb og å bruke tid på mann og barn, og derfor ikke lenger har tid til å skrive så mye sms, og håper at hun ikke tar dette ille opp. Skriv så at du trivdes godt med den hyppigheten av telefoner/sms som dere hadde tidligere, og at du ønsker at dere kan ha omtrent den mengden nå også. 0 Siter
Gjest uten å såre Skrevet 6. mai 2011 Skrevet 6. mai 2011 Hvorfor har hun ikke jobbet etter bruddet? Hvis hun kjeder seg bør hun vel prøve å få seg en jobb, så fremt hun er arbeidsdyktig. Jeg vet ikke hvorfor hun ikke har jobbet. Det dukker opp nye ting hele tiden. Og jeg tenker på hvorfor har hun ingen andre nære venner. Er det Fordi hun er så krevende at det blir slitsomt? 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Jeg vet ikke hvorfor hun ikke har jobbet. Det dukker opp nye ting hele tiden. Og jeg tenker på hvorfor har hun ingen andre nære venner. Er det Fordi hun er så krevende at det blir slitsomt? Jobbet hun før bruddet da? Hun kan være deperimert siden hun ikke kommer seg ut i jobb igjen. Hun bør kanskje søke hjelp for å komme over bruddet, dette høres ikke sunt ut. 0 Siter
Elis31 Skrevet 7. mai 2011 Skrevet 7. mai 2011 Jeg vet ikke hvorfor hun ikke har jobbet. Det dukker opp nye ting hele tiden. Og jeg tenker på hvorfor har hun ingen andre nære venner. Er det Fordi hun er så krevende at det blir slitsomt? Det er ikke så lett å bli kjent med nye folk. Og noen trives med de gamle kjente de har kjent alltid. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.