Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest en morsk satan

''Religiøse ekstremister har meget til tilfelles med den autoritære venstresiden. Selv om dere skjeggete gammeloster på yttre venstre fløy ikke liker å høre det.''

Du ser jo selv at "de religiøse" både i Norge og i USA tilhører høyresiden, og det er ikke forskjellig i andre land.

Det er tydeligvis høyresiden som ikke liker å høre det.

''Mer løgnaktig vås fra deg. Kristendommen har vært igjennom en reformasjon. Det har ikke islam, som fortsatt er dypt forankret i den mørkeste middelalder.

''

Bibelen er fremdeles den samme som før reformasjonen, så kristendommen er den samme som for snart 2000 år siden, selv om mange folk velger å tolke den forskjellig. Ditto for islam.

De to tvilling-religionene har samme gud, samme profeter (Jesus er en profet for muslimene), samme skapelsesberetning (Adam og Eva), og samme "tvangstanker" om sex og kjønn.

''Du ser jo selv at "de religiøse" både i Norge og i USA tilhører høyresiden, og det er ikke forskjellig i andre land.''

De religiøse i USA tilhører høyresiden, men ikke pga. religionen, men derimot pga. synet på statlig innblanding, skatter og økonomi, utenrikspolitikk, osv.

De religiøse i Norge stemmer hovedsakelig Krf, som er et sentrumsparti.

Og igjen, et islamsk diktatur har absolutt ingen ting med høyre-politikk å gjøre.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Louis Cyphre

11

• hidi, the scorpion

6

• Mrs. Wallace

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

''Du ser jo selv at "de religiøse" både i Norge og i USA tilhører høyresiden, og det er ikke forskjellig i andre land.''

De religiøse i USA tilhører høyresiden, men ikke pga. religionen, men derimot pga. synet på statlig innblanding, skatter og økonomi, utenrikspolitikk, osv.

De religiøse i Norge stemmer hovedsakelig Krf, som er et sentrumsparti.

Og igjen, et islamsk diktatur har absolutt ingen ting med høyre-politikk å gjøre.

Nettopp. Og de islamske ekstremistene vil heller ikke ha noen sekulær stat, men vil styre selv. Som høyresiden i USA ønsker de ikke noen vegg mellom religion og staten.

De er på høyresiden, begge to, enten du liker det eller ei.

Og de er i hvert fall langt fra noen venstreside, med tanke på hva Karl Marx mente om religion (ref opium). Mesteparten av den ekstreme venstresidens historie har nettopp gått med på å bekjempe religion.

Gjest en morsk satan

Nettopp. Og de islamske ekstremistene vil heller ikke ha noen sekulær stat, men vil styre selv. Som høyresiden i USA ønsker de ikke noen vegg mellom religion og staten.

De er på høyresiden, begge to, enten du liker det eller ei.

Og de er i hvert fall langt fra noen venstreside, med tanke på hva Karl Marx mente om religion (ref opium). Mesteparten av den ekstreme venstresidens historie har nettopp gått med på å bekjempe religion.

''De er på høyresiden, begge to, enten du liker det eller ei.''

Som allerede forklart, så er de ikke det.

hidi, the scorpion

"Tvillingreligionene" som baserer seg på to menn med diamantralt motsatt budskap eksisterer bare i din livlige fantasi, og blir ikke noe mer sant av at du gjentar samme løgn år etter år.

Kjære tid, for et syn på menneskeheten du har:(

Må være tøft å hate alle, som ikke har ditt syn på politiske saker....

hidi, the scorpion

''Religiøse ekstremister har meget til tilfelles med den autoritære venstresiden. Selv om dere skjeggete gammeloster på yttre venstre fløy ikke liker å høre det.''

Du ser jo selv at "de religiøse" både i Norge og i USA tilhører høyresiden, og det er ikke forskjellig i andre land.

Det er tydeligvis høyresiden som ikke liker å høre det.

''Mer løgnaktig vås fra deg. Kristendommen har vært igjennom en reformasjon. Det har ikke islam, som fortsatt er dypt forankret i den mørkeste middelalder.

''

Bibelen er fremdeles den samme som før reformasjonen, så kristendommen er den samme som for snart 2000 år siden, selv om mange folk velger å tolke den forskjellig. Ditto for islam.

De to tvilling-religionene har samme gud, samme profeter (Jesus er en profet for muslimene), samme skapelsesberetning (Adam og Eva), og samme "tvangstanker" om sex og kjønn.

'''De to tvilling-religionene har samme gud, samme profeter (Jesus er en profet for muslimene), samme skapelsesberetning (Adam og Eva), og samme "tvangstanker" om sex og kjønn.''

Islam er en forfalskning av Bibelen, så det er overhodet ikke noen "tvillingreligion"!

Muslimske mennesker, er hjernevasket fra fødselen av, i Norge tar vi valgene selv.

Jeg har selvfølgelig fortalt barna mine om min tro, og samtidig kjøpt en hel serie med bøker om andre mennesker sin tro tro, og mine barn bestemmer selv hva de vil tro/eller ikke tro!

Slik fungerer ikke Islam, dessverre:(

Og en modig kvinne blogger om dette, for meg er hun en helt;)

'''De to tvilling-religionene har samme gud, samme profeter (Jesus er en profet for muslimene), samme skapelsesberetning (Adam og Eva), og samme "tvangstanker" om sex og kjønn.''

Islam er en forfalskning av Bibelen, så det er overhodet ikke noen "tvillingreligion"!

Muslimske mennesker, er hjernevasket fra fødselen av, i Norge tar vi valgene selv.

Jeg har selvfølgelig fortalt barna mine om min tro, og samtidig kjøpt en hel serie med bøker om andre mennesker sin tro tro, og mine barn bestemmer selv hva de vil tro/eller ikke tro!

Slik fungerer ikke Islam, dessverre:(

Og en modig kvinne blogger om dette, for meg er hun en helt;)

''Islam er en forfalskning av Bibelen, så det er overhodet ikke noen "tvillingreligion"!''

Det er selvsagt en tvillingreligion, og de betrakter Jesus som en profet. De tilber samme gud, selv om du og dem er uenig i detaljene.

''Muslimske mennesker, er hjernevasket fra fødselen av, i Norge tar vi valgene selv.''

Dette er tullet påstand (og setning), og det vet du. Jeg regner med at norske muslimer "tar valgene selv" siden de er i Norge?

Annonse

Louis Cyphre

''Islam er en forfalskning av Bibelen, så det er overhodet ikke noen "tvillingreligion"!''

Det er selvsagt en tvillingreligion, og de betrakter Jesus som en profet. De tilber samme gud, selv om du og dem er uenig i detaljene.

''Muslimske mennesker, er hjernevasket fra fødselen av, i Norge tar vi valgene selv.''

Dette er tullet påstand (og setning), og det vet du. Jeg regner med at norske muslimer "tar valgene selv" siden de er i Norge?

''Dette er tullet påstand (og setning), og det vet du. Jeg regner med at norske muslimer "tar valgene selv" siden de er i Norge?''

De fleste ekte nordmenn er ikke kristne. Muslimer verden over er hjernevasket av religionen.

hidi, the scorpion

''Det er selvsagt en tvillingreligion, og de betrakter Jesus som en profet. De tilber samme gud, selv om du og dem er uenig i detaljene.''

Koranen ble skrevet ca 600 år etter Jesus fødsel. Å sammenlinge Koranen med NT er som å sammenligne ondt mot kjærlighet!

Louis Cyphre

''Slike ideologier står mye nærmere kommunismen, særlig i synet på staten og individet. Den politiske venstresiden står for sosialisme og et sterkt statsapparat, mens høyresiden står for kapitalisme og personlig frihet.''

Nei, det gjør høyresiden ikke (selv om de liker å presentere det slik), men det er en annen diskusjon

At både kommunisme og religiøse ekstremister er autoritære betyr heller ikke at de er på samme side i venstre-høyre-aksen.

Se på dette diagrammet for å forstå det:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/European-political-spectrum.png

''

Og kapitalisme og personlig frihet er totalt inkompatibelt med islam.''

Akkurat det samme kan du argumentere for islams tvilling-religions, kristendommen.

''Dog, siden det er så mange misoppfatninger om hva som er "venstre" og "høyre" er det bedre å bruke betegnelsene "kollektivisme" og "liberalisme", og plassere nynazisme, fascisme og nasjonalisme på den kollektivistiske siden sammen med kommunisme, sosialisme og religiøs ekstremisme.''

Nuvel, de fleste som kjører bil vet forskjell på høyre og venstre. Så vanskelig er det ikke.

Spørsmål knyttet til om et parti er knyttet til høyre- eller venstresiden måles stort sett etter den økonomiske politikken. Derfor var også det nasjonalsosialistiske partiet til Hitler et venstreparti. Høyt skattetrykk, høyt velferdssystem og høy statlig styring av det private næringsliv, var nøkkelord. Påvirket av det italienske korporative systemet (fascisme) skulle en privat bedrift eksempelvis bestille råvarer ifra en annen bedrift igjennom staten som mellomledd. Alt som minnet om kapitalistisk (jødisk) pengevelde var derimot strengt forbudt.

hidi, the scorpion

Litt som å tro at alle muslimer forfalsker Bibelen, og er hjernevasket! ;-)

Ja!

Tilogmed jødene, lever ikker bokstavelig etter toraen, de er de mest fredelige folket på jord.

Mens Islam stadig vekk oppfordrer til selvdrap og mord... Jeg som troende på Jesus, kan aldri oppfordre til drap. Derfor er jeg også motstander av dødsstraff.

hidi, the scorpion

''Dette er tullet påstand (og setning), og det vet du. Jeg regner med at norske muslimer "tar valgene selv" siden de er i Norge?''

De fleste ekte nordmenn er ikke kristne. Muslimer verden over er hjernevasket av religionen.

Faktisk enig!

Louis Cyphre

Spørsmål knyttet til om et parti er knyttet til høyre- eller venstresiden måles stort sett etter den økonomiske politikken. Derfor var også det nasjonalsosialistiske partiet til Hitler et venstreparti. Høyt skattetrykk, høyt velferdssystem og høy statlig styring av det private næringsliv, var nøkkelord. Påvirket av det italienske korporative systemet (fascisme) skulle en privat bedrift eksempelvis bestille råvarer ifra en annen bedrift igjennom staten som mellomledd. Alt som minnet om kapitalistisk (jødisk) pengevelde var derimot strengt forbudt.

Nazional Sozialistische Deutsche Arbeiterpartei: http://www.historicmedia.de/Bilder/1933-1939_Stadt_und_Land.jpg

Norges Sosialdemokratiske Arbeiderparti: http://onarki.vgb.no/files/2009/05/plakat.jpg

Tilfeldig? Neppe.

Annonse

Dette kalles for historieforfalskning.

''Det er selvsagt en tvillingreligion, og de betrakter Jesus som en profet. De tilber samme gud, selv om du og dem er uenig i detaljene.''

Koranen ble skrevet ca 600 år etter Jesus fødsel. Å sammenlinge Koranen med NT er som å sammenligne ondt mot kjærlighet!

Dette er noe du sier fordi du tror på den ene av dem. Hadde du tilfeldigvis vært født i Pakistan, ville du foretrukket den andre.

Nazional Sozialistische Deutsche Arbeiterpartei: http://www.historicmedia.de/Bilder/1933-1939_Stadt_und_Land.jpg

Norges Sosialdemokratiske Arbeiderparti: http://onarki.vgb.no/files/2009/05/plakat.jpg

Tilfeldig? Neppe.

Så fordi de kaller seg det, så blir de det?

Så hvis partiet Rødt kaller seg "Norges Kapitalistiske Parti" (men beholder politikken), så blir de kapitalister i dine øyne?

Ettersom vi ikke har apartheid i Norge finnes det bare en type nordmenn.

Idéen om at "de som tror annerledes er hjernevasket" er rimelig avleggs nå.

Ja!

Tilogmed jødene, lever ikker bokstavelig etter toraen, de er de mest fredelige folket på jord.

Mens Islam stadig vekk oppfordrer til selvdrap og mord... Jeg som troende på Jesus, kan aldri oppfordre til drap. Derfor er jeg også motstander av dødsstraff.

Når vet jeg ikke hvor du har det fra at jødene er de mest fredelige (de er neppe fredeligere enn andre), men akkurat som kristne ikke lever bokstavelig etter Bibelen, jødene ikke bokstavelig etter Torahen, så lever muslimene heller ikke bokstavelig etter Koranen.

hidi, the scorpion

Dette er noe du sier fordi du tror på den ene av dem. Hadde du tilfeldigvis vært født i Pakistan, ville du foretrukket den andre.

Nettopp derfor jeg tror på hjernevasking!

Mange muslimske barn , som er født i Norge, tviler på sin religion.

Jammen på tide at de får si sin mening!

Nettopp derfor jeg tror på hjernevasking!

Mange muslimske barn , som er født i Norge, tviler på sin religion.

Jammen på tide at de får si sin mening!

Har du lagt merke til at det alltid er "de andre" som er hjernevasket?

I virkeligheten er "de" neppe mer hjernevasket enn "oss". Du burde holde deg for god til slike utsagn, hidi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...