Gå til innhold

Puss tennene før frokost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke vitsen med å pusse tennene FØR frokost, med mindre det er for å få god smak i munnen? Da har du jo ikke spist noe som forurenser tennene enda?

Etter frokost derimot, er det viktig å pusse for at man ikke skal få hull i løpet av dagen. Men selvsagt venter man en 20 min tid, hvis man har spist syreholdige ting.

Gjest Salmiakk

Hvis man drikker juice eller brus til frokost er det lurt, ja. Spiser man havregryn med melk slik jeg gjør tror jeg faktisk ikke det har så mye betydning. Det går dessuten 20 min fra mpltid til tannpuss, og det har også betydning.

Havregrøt og melk inneholder jo sukker, da.

Det har blitt dannet bakteriebelegg på tennene i løpet av natten, og det lønner seg å fjerne dette istedenfor å "mate" bakteriene med sukker. Dette handler med andre ord ikke bare om syrer.

Annonse

Gjest Jacoba

Det har blitt dannet bakteriebelegg på tennene i løpet av natten, og det lønner seg å fjerne dette istedenfor å "mate" bakteriene med sukker. Dette handler med andre ord ikke bare om syrer.

Bakteriene man mater lager jo syrer :-) Om kvelden er jeg veldig nøye med tanntråd (før puss) og gjerne el.børste, men det tar bare 20 min før jeg pusser om morgenen, så for min del kommer jeg til å fortsette med den rutinen. :-)

Gjest Jacoba

...20 min mellom frokost og puss, altså.

Kolesjanka

Jeg skjønner ikke vitsen med å pusse tennene FØR frokost, med mindre det er for å få god smak i munnen? Da har du jo ikke spist noe som forurenser tennene enda?

Etter frokost derimot, er det viktig å pusse for at man ikke skal få hull i løpet av dagen. Men selvsagt venter man en 20 min tid, hvis man har spist syreholdige ting.

''Men selvsagt venter man en 20 min tid, hvis man har spist syreholdige ting.''

Det er vel ikke så realistisk for de fleste å ha tid til å vente 20 minutter _etter_ frokost :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...