Gå til innhold

Jobb og lønn mens AAP

Anbefalte innlegg

Gjest jeg lurer på dette

(Jeg skrev dette innlegget under en annen sitt innlegg nedenfor, men skriver det nå som eget innlegg for å få svar).

Når man går over fra sykepenger til AAP:

Jeg forstår at noen får utbetalt lønn fra jobben de timene de klarer å jobbe, og at dette trekkes fra AAP-utbetalingen. Mens andre ikke får lønn men istedente 100 prosent AAP.

Hva er mest vanlig? Og hvem bestemmer om man får lønn eller ikke, er det bedriften?

Det vanlige etter endte sykepengeperiode, når man går over på AAP, er vel at man søker ett års permisjon fra arbeidsplassen? Kan man da likevel jobbe der deltid og få lønn?

Noen som kan si litt mer om dette og de ulike ordningene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364279-jobb-og-l%C3%B8nn-mens-aap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest signert

AAP erstatter (også) det som tidligere het "rehabiliteringspenger". Dette kan du ha krav på når sykepengeperioden har gått ut. Kravet er av du skal være i behandling (eller andre helsefremmende tiltak?) og ha utsikt til bedring.

Da mottar du AAP, som er 66% av den inntekten du hadde da du var i jobb (og altså ikke ordinær lønn).

Gjest signert

AAP erstatter (også) det som tidligere het "rehabiliteringspenger". Dette kan du ha krav på når sykepengeperioden har gått ut. Kravet er av du skal være i behandling (eller andre helsefremmende tiltak?) og ha utsikt til bedring.

Da mottar du AAP, som er 66% av den inntekten du hadde da du var i jobb (og altså ikke ordinær lønn).

Det skulle også stå "motta" i aller siste setning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...