Gå til innhold

En til saft vs vann og brus:)

Anbefalte innlegg

Gjest me myself and i - cool

Har alltid drukket MASSE Pepsi Max!

har nå ikke drukket dette på 2 uker.

Nå drikker jeg FUN saft, den uten sukker.

MEN, er det bedre enn Pepsi Max?

Blandingsforholdene tilsier jo at jeg får i meg mye vann...

Men ødelegger saften for det sunne med vann??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364284-en-til-saft-vs-vann-og-brus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modern77

Kunstige søtningsmidler er ikke bra å bruke i lengden, i alle fall ikke om du bruker saften som tørstedrikk gjennom dagen. Greit å ta seg et glass eller to til maten, men ikke gjennom hele dagen. Dessuten er det like mye syre som i brus, skadelig for tennene. Vann er og blir det beste selvsagt.

Men sånn sett, fordelen med saft vs pepsi max, er at den er uten kullsyre (kullsyren kan lure deg til å føle deg mer utørst og drikke mindre enn du bør, dessuten vil koffeinet trekke væske ut av kroppen fremfor å tilføre.

Annonse

Om kjemikalier ødelegger det sunne ved vannet? Hva tror du selv? Man får ikke skrive saft på flaskene med fun light fordi innholdet aldri har vært i nærheten av et bær eller en frukt.

Og om man heller en flaske ublandet fun light i en maurtue så dør visstnok hele kolonien...

Etter min oppfatning er light-brus og fun light to sider av samme sak og jeg drikker ingen av delene.

Om kjemikalier ødelegger det sunne ved vannet? Hva tror du selv? Man får ikke skrive saft på flaskene med fun light fordi innholdet aldri har vært i nærheten av et bær eller en frukt.

Og om man heller en flaske ublandet fun light i en maurtue så dør visstnok hele kolonien...

Etter min oppfatning er light-brus og fun light to sider av samme sak og jeg drikker ingen av delene.

''Og om man heller en flaske ublandet fun light i en maurtue så dør visstnok hele kolonien...''

Og om du tar en torsk i ferskvann så dør den, derfor skal man ikke drikke vann?

Eller?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...